Campagne van de week: hoe Defensie zijn technici in het zonnetje zet

De krijgsmacht wil duidelijk maken dat het werk van de technici van essentieel belang is voor Defensie. In een nieuwe campagne worden de technisch medewerkers dan ook volop in het zonnetje gezet. Hoe ziet dat eruit?

Peter Boerman Op 17 maart 2021 Gem. leestijd 3 min243x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: hoe Defensie zijn technici in het zonnetje zet

‘Het zijn de mensen die je nooit ziet, op wie we blind vertrouwen.’ Met deze slogan is Defensie recent een nieuwe wervingscampagne gestart. Het is een ode aan de technici bij Defensie, die essentieel zijn voor het werk bij de krijgsmacht.

De campagne is een ode aan de essentiële technici bij Defensie.

De eerste spot geeft een zo breed mogelijk beeld van het werk van alle technici bij de verschillende Defensieonderdelen, of het nu gaat om militairen of om burgermedewerkers. De commercial is eerst op tv en online te zien, maar vanaf het najaar ook in de bioscoop.

De nieuwe employer branding-campagne wil de Defensiemedewerkers in het zonnetje zetten, die normaal gesproken niet zo snel op de voorgrond treden, maar er met teamwork wel voor zorgen dat het ‘bedrijf’ blijft draaien. De campagne is ontwikkeld door Steam, al jarenlang hofleverancier van de arbeidsmarktcommunicatie van Defensie. De film moet iedereen met een technische achtergrond uitdagen om ook voor Defensie te komen werken.

De technische doelgroep denkt zelden meteen aan Defensie als interessante werkgever, zo blijkt.

De doelgroep denkt namelijk zelden meteen aan Defensie als interessante technische werkgever, zo blijkt uit onderzoek. Doelgroep zijn jongens en meisjes van 17 tot 26 jaar, maar ook hun influentials: ouders, familie, en decanen. ‘Met deze campagne zijn we “2 weken op, 1 week af” aanwezig voor 3 flights achter elkaar op televisie, gericht op de influentials’, aldus Steam. ‘En voor de wervingsdoelgroep dus met online video.’

Veel technische vacatures

Defensie kent veel technische vacatures. ‘De werving voor deze vacatures gebeurt met aansluitende vacatureplaatsingen’, vertelt een woordvoerder. Als technicus bij Defensie kun je aan de slag bij de Marine, Landmacht of Luchtmacht. Je doet je technische werk vervolgens op een kazerne, aan boord van een marineschip of op een militair vliegveld.

Technici bij Defensie kunnen aan de slag bij de Marine, Landmacht of Luchtmacht.

Op de bijbehorende site zijn vacatures te vinden voor technici van alle niveaus, van vmbo tot academici. Ook zijn er diverse testimonials van technici bij Defensie te vinden.

Credits:

  • Klant: Ministerie van Defensie, Kris Manders, Lex van Engelen, Klaas Daane Bolier
  • Bureau: Steam
  • Creatie: Olger Ypma en Patrick Wijnhoven
  • Strategie: Jari Kloppenburg
  • Account: Mariska van den Belt, Esther Eulen
  • RTV: Cariola van Beek, Esther Eulen
  • Productiemaatschappij: Bonkers United – Jan Jinek
  • Regisseur: Michael Wong
  • DOP: Daan Bukman

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Otys Recruiting Technology
Pro Contact
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
Softgarden
Talent.com
ToTalent.eu
WBNRS