Campagne van de week: Dosign probeert het via tv

Een vacature bekend maken via een tv-reclame? Technisch engineersbureau Dosign doet het gewoon.

Peter Boerman Op 13 augustus 2019
Gem. leestijd 2 min 629x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: Dosign probeert het via tv

Toen Rik Blokland begin vorig jaar voorspelde dat employer branding ook weer op tv te zien zou zijn, waren enkele smalende reacties zijn deel. Wie zou in deze online wervingswereld nog voor dat ouderwetse en veel te dure medium kiezen?

In 2019 blijkt dat je opvalt als je ervoor kiest om tv in te zetten voor een vacature.

Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder, en blijkt dat je in elk geval opvalt als je ervoor kiest om tv in te zetten. Zoals het Rotterdamse technisch detacheringsbureau Dosign, dat voor een soort recruiterfuncties in de reclameblokken adverteert, maar de ‘uitdagende commerciële baan’ dan ineens ‘Consultant’ noemt. Met daarbij onder meer de heldere zinnen: ‘Bij ons gaat het altijd om twee dingen. Wat wil je? En: wat kun je?’

(En de korte versie:)

De campagne werd gemaakt door Visser Media & Design, dat er zelfs ook nog een ‘behind the scenes’ bij maakte.

Niet de eerste keer

Het is overigens niet de eerste keer dat het detacheringsbureau de kolommen haalt vanwege zijn opvallende werving. Zo bracht Dosign Engineering tot 2016 ook jarenlang een Women In Technology-kalender uit, waarvoor technisch geschoolde vrouwen zich gewillig lieten fotograferen. Een knipoog naar de bekende kalenders in de autogarage, aldus de initiatiefnemers. Mannen mochten zich vergapen aan een portrettengalerij, en  de dames maakten vervolgens kans op een fotoshoot, een fashioncheque, en o ja, ook nog een reis naar Houston, ‘het centrum van de internationale energie-industrie’.

Dosign bestaat al sinds 1985. Het bureau heeft naar eigen zeggen momenteel meer dan 500 vacatures voor technici in portefeuille. Hen vinden en selecteren is echter niet eenvoudig. Vandaar ook de vele vacatures voor (junior) recruiters en consultants. En vandaar dus ook de – vrij ongebruikelijke – stap naar tv.

Lees ook:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners