Campagne van de week: hoe Hoppenbrouwers de brug slaat tussen techniek en maatschappij

‘Waar de één een drinkwaterinstallatie ziet, zien wij drinkwater voor duizenden gezinnen’. In een nieuwe campagne zet techniekbedrijf Hoppenbrouwers zijn bijdrage aan de maatschappij centraal. Hoe ziet dat eruit?

Vicky Vijg Op 16 september 2020
Gem. leestijd 2 min 546x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: hoe Hoppenbrouwers de brug slaat tussen techniek en maatschappij

In de nieuwe campagne ‘Waar Techniek Leeft’ van technisch dienstverlener Hoppenbrouwers staan niet alleen de medewerkers centraal, maar vooral ‘het hogere doel’. Oftewel: waarom doen ze wat ze doen? En wat dragen ze hiermee bij aan de maatschappij? Denk aan: een meer duurzame wereld, het klaarstomen van leerlingen voor de toekomst of nieuwe en schone energie. Het grotere plaatje dus.

hoppenbrouwers genieten

Dat levert zinnen op als ‘Waar de één softwareontwikkeling voor de foodindustrie ziet, zien wij iemand genieten van nieuwe energie’. Of: ‘Waar de één een dak vol zonnepanelen ziet, zien wij een gezin een bijdrage leveren aan een duurzame toekomst.’

Grote ambities

De campagnezinnen passen bij de grote ambities van de technische dienstverlener, die in 2018 het eeuwfeest vierde. Ooit begonnen als eenmanszaak in het Brabantse Udenhout, is Hoppenbrouwers inmiddels uitgegroeid tot een dienstverlener met 14 vestigingen over het hele land.

Begonnen als eenmanszaak, inmiddels 14 vestigingen over het hele land

Ze bieden daarbij alles rondom elektrotechnische en werktuigbouwkundige installaties. Klanten zijn bijvoorbeeld het bedrijfsleven en de industrie, maar ook zorginstellingen, scholen en particulieren. Het bedrijf heeft de ambitie om ‘de beste en duurzaamste technisch dienstverlener van Nederland te worden’, aldus Hoofd Marketing & Communicatie Lily van den Berg. ‘De campagne draagt daaraan bij en moet vooral zorgen voor meer naamsbekendheid, zowel lokaal als landelijk.’

Begonnen bij de medewerkers

De campagne ‘Waar Techniek Leeft’ is tot stand gekomen door het combineren van de inzichten van de huidige medewerkers, en wat deze inzichten voor de maatschappij betekenen. Dus als 1 van de ruim 1.300 medewerkers bezig is met elektrische laadpalen, vinden ze het extra motiverend om te weten dat dit bijdraagt aan een schoner milieu, aldus Van den Berg.

hoppenbrouwers

Dat levert een campagne op met bijbehorende splitscreen beelden, die online nog scherper duidelijk worden. De campagne is gemaakt in samenwerking met reclamebureau Today is Canday. Daarnaast zorgde het Amsterdamse online marketingbureau We Like Milk voor de online invulling van de campagne.

Bekend om personeelsbeleid

Hoppenbrouwers staat overigens al langer bekend om vooruitstrevend personeelsbeleid. Zo is er een ‘groeitraject’ van 12 maanden voor alle nieuwe medewerkers, en leiden ze in een eigen pand zelf medewerkers op in de industriële automatisering. Ook mag het bedrijf zich dit jaar voor de tweede keer ‘Beste Werkgever’ noemen. Toen begin dit jaar het nieuws daarover bekend werd, meldde de technisch dienstverlener nog van plan te zijn dit jaar 650 nieuwe medewerkers te gaan werven.

Lees meer

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:

Vicky Vijg

Redacteurbij Werf&
Vicky Vijg is redacteur bij Werf&
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners