Campagne van de week: hoe Noordwest Ziekenhuisgroep nog beter wil worden

‘Nog beter worden dan je al bent.’ Met dat motto is Noordwest Ziekenhuisgroep op zoek gegaan naar nieuw personeel, in allerlei functies. Hoe ziet dat eruit?

Peter Boerman Op 18 maart 2020 Gem. leestijd 3 min113x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: hoe Noordwest Ziekenhuisgroep nog beter wil worden

Het is natuurlijk een beetje een bizarre tijd om als ziekenhuis een arbeidsmarktcampagne te starten. Toch is dat wat Noordwest Ziekenhuisgroep recent deed. Min of meer toevallig, want de campagne was al een tijdje in the making, en stond dan ook al langer aangekondigd. Maar als ziekenhuis zijn er tijden dat je minder zult opvallen, zullen we maar zeggen.

Met meer dan 4.000 medewerkers is Noordwest Ziekenhuisgroep een grote werkgever in de regio.

Noordwest Ziekenhuisgroep is een grote ziekenhuisorganisatie in met onder andere ziekenhuislocaties in Alkmaar en Den Helder. Met meer dan 4.000 medewerkers is het een grote werkgever in de regio. En net als veel andere werkgevers in de zorg is ook deze ziekenhuisgroep voortdurend op zoek naar nieuw personeel. Noordwest klopte daarom aan bij The Addstore voor de ontwikkeling van een opvallende en onderscheidende arbeidsmarktstrategie en arbeidsmarktcampagne.

Vernieuwende projecten

‘Dit is een club van ziekenhuizen die voorop wil lopen op het gebied van patiëntgerichte topklinische zorg, opleiding en wetenschappelijk onderzoek. Dus toen we gingen nadenken over een passende arbeidsmarktpositionering waren we het al snel erover eens dat ambitie een belangrijk element moest zijn in de strategie’, aldus Gertjan de Waal, managing partner van arbeidsmarktcommunicatiebureau The Addstore. ‘Noordwest wil voorop lopen in ziekenhuiszorg en dat betekent dat ze medewerkers zoeken die dat ook willen.’

‘In goede arbeidsmarktcommunicatie gaat het niet alleen over wie je zoekt, maar vooral ook wat je te bieden hebt.’

‘In goede arbeidsmarktcommunicatie gaat het niet alleen over wie je zoekt, maar vooral ook wat je nieuwe mensen te bieden hebt. En Noordwest heeft veel te bieden’, aldus Mieke Abbes, corporate recruiter bij Noordwest. ‘Mooie projecten waarvan je veel kunt leren. Zoals Hospital to Home – mensen in hun thuissituatie behandelen en verzorgen – en het werken aan een snelle door-to-needle-time: zorgen voor een snelle intake bij acute gevallen. Naast deze vernieuwende projecten bieden we ook veel ruimte voor scholing en ontwikkeling van onze mensen. Onze eigen academie speelt daarin een centrale rol.’

Campagneconcept: beter willen worden

Noordwest is een ziekenhuisorganisatie die behoort tot de zogeheten STZ-ziekenhuizen (Stichting Topklinische Ziekenhuizen). De ziekenhuisgroep gaat de komende jaren de arbeidsmarkt op met het campagnethema:

Noordwest. Als je nog beter wilt worden dan je al bent.

‘Met deze regel vangen we de ambitie van het ziekenhuis en vertalen we dat naar een belofte voor de wervingsdoelgroep, namelijk; beter worden in je vak’, stelt De Waal. ‘Beter willen worden in je vak is ook hét centrale verhaal achter een drietal video’s die we voor Noordwest hebben ontwikkeld. In die video’s zien we hoe elke professional op zijn eigen persoonlijke wijze bezig is om zijn werk zo goed mogelijk uit te voeren. Het belang van de patiënt staat daarbij altijd centraal.’

Thema ook op de site doorgevoerd

‘Beter willen worden’ is ook het centrale thema op de website die The Addstore heeft ontwikkeld, samen met Yellow Yard. ‘Je komt de ambitie tegen in de teksten op de website en in de persoonlijke verhalen van de mensen die er werken’, vertelt De Waal.

‘Je komt de ambitie tegen in de teksten op de website.’

De site opent bijvoorbeeld met de tekst: ‘Jij bent net zo gedreven als wij. Je probeert je werk niet gewoon goed, maar buitengewoon goed te doen. Daarnaast ben jij een echte teamspeler die samen met ons met intensive care wil meebouwen aan de ambities van een Topklinisch Ziekenhuis.’

Noordwest Ziekenhuisgroep is een van de grootste ziekenhuizen van Nederland. De organisatie richt zich primair op de regio Noord-Holland Noord, een gebied met ruim 600.000 inwoners. Er werken zo’n 4.000 medewerkers en 325 medisch specialisten en de groep telt in totaal zo’n 700 bedden. De organisatie biedt ongeveer 300 verschillende functies binnen en buiten de zorg. Het opleidingsziekenhuis voor vrijwel alle medisch specialismen kent zelf een eigen opleidingsinstituut: de Noordwest Academie. Er worden momenteel niet alleen zorgfuncties aangeboden, maar bijvoorbeeld ook in de ICT, de keuken, de technische dienst, en de receptie zijn vacatures.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Mysolution
Talmark

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.