Home Arbeidsmarktcommunicatie Campagne van de week: hoe Ordina wil blijven vooroplopen

Campagne van de week: hoe Ordina wil blijven vooroplopen

548 keer
0
ordina

Een nieuwe lente, een nieuwe Ordina-campagne, zo lijkt het wel. Met de nieuwste uitingen wil de ict-dienstverlener vooral (jonge) mensen aanspreken die voorop willen blijven lopen.

Twee jaar geleden sprak Ordina nog nadrukkelijk niet-IT’ers aan met de campagne ‘Kijk jij verder dan code?‘, vorig jaar werden in het voorjaar kandidaten aangesproken op hun teamgevoel. In het najaar volgde zelfs nog een campagne rondom het thema ‘verbinden en versnellen”. En dit jaar is er dus wéér een nieuwe arbeidsmarktcampagne, dit keer met het thema: ‘Stay ahead of change. Start at Ordina’.

Een push aan het binnenhalen van collega’s

Met de campagne wil Ordina meer naamsbekendheid genereren, om zo een ‘push te geven aan het binnenhalen van nieuwe collega’s’, aldus het bedrijf zelf. De nadruk ligt daarbij op IT-professionals. Het concept van de campagne sluit aan op de belofte die Ordina maakt naar klanten, medewerkers en stakeholders: Ahead of change. In de campagne spelen de eigen mensen, verdeeld over 5 businessproposities, een hoofdrol:

Zo’n 2.650 medewerkers, en verloop is hoog

Bij Ordina werken momenteel zo’n 2.650 medewerkers. Uit de recente kwartaalcijfers blijkt dat het personeelsbestand in 1 jaar netto met 9 mensen gegroeid is. Maar het verloop is groot. Voor die netto groei van 9 mensen werden in 2018 namelijk liefst 235 young professionals en 401 medior en senior IT’ers in de Benelux geworven: een record. Zo’n 80 procent van alle Ordina-medewerkers is overigens man, 44 procent van het personeelsbestand is 35 jaar of jonger.

In 2018 werden 235 young professionals en 401 medior en senior IT’ers geworven: een record

De vele employer branding-campagnes die Ordina de afgelopen jaren ontwikkelde, hebben dan natuurlijk ook een reden. De gespannen arbeidsmarkt is namelijk ‘een uitdaging’, zo schrijft het bedrijf in zijn eigen jaarverslag, en dat geldt in het bijzonder voor het jonge IT-talent dat het wil aantrekken. Samenwerken van álle medewerkers moet daarin de oplossing zijn, denkt de IT-dienstverlener. ‘Succesvol werven vraagt steeds meer inventiviteit. Door slim gebruik te maken van onze netwerken en samen de aantrekkingskracht van Ordina uit te dragen, maken we van werving een gezamenlijke prioriteit. Managers en teams zijn actief bij de werving betrokken. Dit vanuit de gedachte dat Ordina als collectief meer impact kan maken dan alleen het recruitmentteam.’

Banner homepage

Nieuwe unit: Ordina TalentPower

Het bedrijf werkt sinds begin vorig jaar overigens ook met een nieuwe unit waar jonge talenten kunnen ‘landen’ in de organisatie. In deze zogeheten Ordina TalentPower-unit volgen nieuwe (Nederlandse) medewerkers het bijbehorende Young Professional-programma. In België en Luxemburg is er het Kickstarter-programma, bestaande uit een reeks seminars en cursussen, ontwikkeld door senior consultants.

‘Door jonge mensen te werven en zelf op te leiden, kunnen we beter reageren op de schaarste’

‘Door jonge mensen te werven en zelf op te leiden, kunnen we beter reageren op de schaarste op de arbeidsmarkt, voorzien in de behoeften van onze klanten en inspelen op gebieden waar de kennis nog schaars is’, verklaart het bedrijf deze stap. De gespecialiseerde TalentPower-unit spoort jonge professionals sinds maart 2018 op als ze nog studeren of in hun eerste baan zitten, geeft ze vervolgens een vaste aanstelling en begeleidt ze daarna intensief naar een hooggekwalificeerde IT-baan. Per maand stromen hier nu gemiddeld 15 talenten in; eind 2018 werkten er 150 bij de unit. Na een opleiding van een maand gaan deze jongeren een jaar lang onder begeleiding aan het werk bij een of meer businessunits van Ordina. Na dat jaar vervolgen zij hun loopbaan als zelfstandig professional bij Ordina of bij een van de klanten.

Banner waarom bij Ordina

Lees ook:

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here