Campagne van de Week: hoe Thales mensen zoekt vanaf de oceanen tot ver in de ruimte

Thales heeft als doel om ook dit jaar weer 250 nieuwe toptalenten te werven. Met hun vernieuwde wervingscampagne hopen ze mensen te vinden die willen bijdragen aan de veiligheid van het land – en daarbuiten. Hoe doen ze dat?

Vicky Vijg Op 11 november 2020 Gem. leestijd 3 min1054x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de Week: hoe Thales mensen zoekt vanaf de oceanen tot ver in de ruimte

High-tech bedrijf Thales neemt elk jaar enorm veel nieuwe mensen aan. En ook dit jaar is het doel om 250 toptalenten te werven. Thales Nederland behoort tot een grote multinational die actief is in 65 landen wereldwijd. Naast het hoofdkantoor in Frankrijk, hebben ze verschillende vestigingen in Nederland.

Dit jaar is het doel om 250 toptalenten te werven.

Thales ontwikkelt vooral geavanceerde radarsystemen voor marineschepen van Defensie. Daarnaast houden ze zich onder andere bezig met radiocommunicatiesystemen voor de landmacht en cyber-security. Met de slogan ‘Buiding a future we can all trust’ willen ze duidelijk maken dat ze meewerken aan de veiligheid van vele landen. Van de bodem van de oceanen, tot ver in de ruimte: het doel van Thales is hun klanten te helpen om slimmer te denken en sneller te handelen.

High-tech professionals

Om de juiste mensen te werven heeft de wervingscampagne van Thales onlangs een update gekregen. Door de campagnes willen ze potentiële kandidaten laten kennismaken met Thales. Hierbij willen ze ook laten zien wat het werken bij Thales inhoudt. Vanwege corona kun je bijvoorbeeld een virtuele tour doen door het hoofdkantoor. Omdat Thales veel high-tech producten maakt, zoeken ze dus ook veel technische mensen. Speciaal voor engineering is dan ook een aparte landingspagina ontwikkeld.

‘De focus ligt op dit moment op mensen met werkervaring voor grote projecten die eraan komen’

Maar er zijn ook genoeg vacatures voor andere afdelingen waar potentieel talent terecht kan, zoals cybersecurity of meer business- of salesgericht. Volgens employer branding woordvoerder Sigrid Reumer is de nieuwe, breed opgezette campagne eigenlijk op alle profielen gericht, maar wat meer ervaren professionals hebben ze nu het hardste nodig. ‘Thales investeert het hele jaar door veel in young professionals, maar de focus ligt op dit moment op mensen met werkervaring voor grote projecten die er aan komen.’

Flexibele werkcultuur

De campagne wil kandidaten ook laten kennismaken met de werkcultuur van Thales. ‘Onze werkcultuur kenmerkt zich als flexibel; je kunt werken wanneer en waar je wilt.’ Bij Thales is er veel eigen verantwoordelijkheid en vrijheid in je baan, ook eigen ideeën en initiatieven worden gewaardeerd. ‘Wij besteden veel aandacht aan het samenstellen en werken in diverse teams. Denk hierbij aan achtergrond, gender, leeftijd, nationaliteit en skills. Bij het werven en aannemen van nieuwe medewerkers houden we hier dus ook rekening mee.’

Thales heeft als doel dit jaar 350 nieuwe toptalenten te werven. Met hun vernieuwde wervingscampagne hopen ze mensen te vinden die willen bijdragen aan de veiligheid van het land - en daarbuiten. Hoe doen ze dat?

Vibrant, crispy en bold

De beelden van de campagne zijn gemaakt door Frans Dekker Photography in Rotterdam, een stad die de uitstraling van de campagne goed ondersteunt. Volgens Frans Dekker Photography is de uitkomst van de visuals vibrant, crispy en bold geworden. De campagnebeelden worden ingezet op sociale media en websites waar de verschillende doelgroepen veel te vinden zijn. Iedere potentiële kandidaat heeft weer een eigen candidate journey.

Tijdens het luisteren naar Spotify hoort hij commercials van Thales, en even later op Snapchat ziet hij het bedrijf weer voorbijkomen.

Zo doet Rick bijvoorbeeld de masteropleiding Embedded Systems aan de Universiteit Twente. Op nieuwswebsites die hij vaak bezoekt ziet hij uitingen van Thales voorbijkomen. Ook tijdens het luisteren naar zijn gratis Spotify-account hoort hij commercials van het bedrijf. En als hij even later Snapchat en Facebook opent, ziet hij ook Thales weer voorbijkomen. Het bedrijf hoopt met deze gerichte targetting vooral veel traffic te genereren naar de vacaturewebsite.

Campus brand ambassadors

‘Wat we naast de campagnes nog doen om mensen te werven, is bijvoorbeeld zorgen dat onze medewerkers het Thales-verhaal kennen en willen delen’, aldus Reumer. Zo heeft het bedrijf verschillende video’s waarin vloggende medewerkers een dag uit hun werkende leven laten zien. Ook stimuleren ze medewerkers om mensen in hun netwerk (online en offline) te vertellen over Thales en de vacatures te delen.

‘Wat we naast de campagnes doen, is zorgen dat onze medewerkers het Thales-verhaal kennen en willen delen’

Op die manier krijgen potentiële kandidaten een impressie van wat werken bij het high-tech bedrijf inhoudt. ‘Daarnaast sponsoren we ook studieverenigingen, met het doel om zichtbaar te zijn op campussen. We hebben ook brand ambassadors op de campus zelf rondlopen (nu vooral online) om medestudenten te enthousiasmeren over Thales.’

Meer lezen

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:
Vicky Vijg

Vicky Vijg

Redacteur bij Werf&
Vicky Vijg is redacteur bij Werf&
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark