Connexys-mede-oprichter Jan van Goch sluit zich aan bij MrWork

Jan van Goch, bekend als mede-oprichter van Connexys, sluit zich nu aan bij Mees van Velzen om samen MrWork verder te laten groeien op zowel de Nederlandse als de internationale recruitmentmarkt.

Peter Boerman Op 09 januari 2024
Gem. leestijd 3 min 482x gelezen
Deel dit artikel:
Connexys-mede-oprichter Jan van Goch sluit zich aan bij MrWork

Jan van Goch start in een rol waarin hij het management van MrWork zal ondersteunen bij de toekomstige groei als toonaangevende SaaS-oplossing voor het automatiseren van recruitmentprocessen. Van Goch brengt veel kennis van de recruitmentmarkt met zich mee, onder meer dankzij zijn jarenlange ervaring als mede-oprichter van Connexys (tegenwoordig Bullhorn).

De afgelopen jaren was Van Goch onder andere betrokken bij Textkernel en In2Dialog.

Dat bedrijf richtte hij in 2001 op, samen met Gijs van Heijst. Al snel daarna groeide Connexys uit tot een van de marktleiders op het gebied van recruitmentsoftware. Na zijn vertrek bij Bullhorn in 2018 als VP Marketing EMEA, is hij zich gaan richten op het begeleiden van bedrijven en ondernemers. De afgelopen jaren is Van Goch actief gebleven binnen de HR-tech markt. Zo is hij onder andere actief betrokken bij Textkernel en In2Dialog als board member en investeerder.

Goede match met MrWork 

Gezien de jarenlange ervaring van Jan van Goch binnen het HR- en recruitment tech landschap, is een actieve rol binnen MrWork een logische stap, zegt hij zelf. ‘Ik voel een goede klik met het DNA van MrWork. Het is een gave club om voor en mee te werken met veel ambitie. Binnen de recruitmentbranche zie ik de ontwikkeling ontstaan dat recruitmentmarketing een steeds belangrijker plek moet hebben binnen een bedrijf. MrWork heeft daar mooie oplossingen voor.’

‘Er is een goede klik met het management, waardoor de samenwerking heel natuurlijk verloopt.’

‘We zijn blij en trots dat Jan aan boord is’, vult Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork, aan. ‘Hij heeft de fase van het schalen van een onderneming waar wij ons nu in bevinden al een keer doorlopen. Die ervaring, gecombineerd met zijn specifieke kennis van onze markt en zijn netwerk maken dit voor ons een fantastische mogelijkheid. Ook is er een goede klik met het management, waardoor de samenwerking heel natuurlijk verloopt.’

‘Iets’ met recruitmentmarketing

MrWork ontwikkelt als scale-up recruitmentmarketing-technologie om bedrijven te ondersteunen bij hun online recruitmentproces. De missie van MrWork is om organisaties met behulp van haar technologie online te verbinden aan alle voor hen relevante kandidaten. Veel recruitment teams doen inmiddels ‘iets’ met recruitmentmarketing, maar dat wordt ook vaak uitbesteed aan (marketing) bureaus. MrWork helpt organisaties juist om zelf grip te krijgen op hun recruitment.

‘Er is vaak wel verkeer op een werkenbij-site, maar slechts een klein deel van de bezoekers solliciteert.’

‘De data tonen het aan: er is vaak wel verkeer op een werkenbij-site, maar slechts een klein deel van deze bezoekers solliciteert’, aldus Van Goch. ‘Het overgrote gedeelte verdwijnt zonder dat je weet waarom of waar naartoe. De vraag is hoe je in contact komt met al die potentiële kandidaten (en dus meer conversie realiseert), maar ook hoe je actief in contact kunt blijven met kandidaten die wel al bekend zijn. Via laagdrempelige contactmomenten en goede kandidaat-nurturing (beiden makkelijk te realiseren via de software), helpt MrWork in deze uitdaging. Het is als het ware de cockpit van je online arbeidsmarktcommunicatie.’

Flinke ambities

MrWork heeft flinke groeiambities. ‘De fase waar MrWork op dit moment staat is heel herkenbaar’, aldus Van Goch. ‘Die heb ik eerder zelf meegemaakt met de ontwikkeling van Connexys – de organisatie moest naar een volgende fase. Mijn rol binnen MrWork zal vooral liggen binnen die doorontwikkeling. Hoe gaan we ervoor zorgen dat we de juiste keuzes maken om door te groeien en de organisatie klaarstomen voor de volgende fase?’

‘De fase waar MrWork op dit moment staat is heel herkenbaar’, aldus Van Goch.

‘Ik geloof heel erg in de potentie van MrWork en heb heel veel zin in deze nauwe samenwerking’, vult Van Goch aan. ‘Ze werken voor veel mooie bedrijven en hebben een trouwe klantenkring. Uniek aan MrWork is dat zij een innovatieve technologische oplossing hebben én veel in-house kennis over het recruitment marketing domein. Dat is waarom klanten blij zijn.’

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners