De 8 grootste lessen uit 's werelds grootste enquête onder werkzoekenden

Wat zouden werkzoekenden graag willen dat potentiële werkgevers weten? BCG en The Network zochten het uit en kwamen met een rapport met de 8 grootste lessen uit ‘s werelds grootste enquête onder werkzoekenden.

Mary-Grace Konu Op 23 februari 2023 Gem. leestijd 3 min575x gelezen
Deel dit artikel:
De 8 grootste lessen uit 's werelds grootste enquête onder werkzoekenden

Hoe aantrekkelijk zijn digitale oplossingen voor kandidaten? Willen ze het geld op tafel zien voordat ze zich aan een nieuwe baan committeren? Van augustus tot oktober vorig jaar onderzochten de Boston Consulting Group en The Network, een wereldwijde club van recruitmentsites, de wervingsvoorkeuren van werkzoekenden. In totaal namen meer dan 90.000 (!) mensen deel, waarmee het de grootste studie ooit in zijn soort is.

Dit onderzoek had één doel: de waarheid zoeken achter wat werkzoekenden eigenlijk willen.

BCG en The Network hadden daarbij één doel: de waarheid zoeken achter wat werkzoekenden eigenlijk willen. ‘Een deel van het probleem ligt in het recruitmentproces’, stelt het rapport. ‘Hoe werkgevers en kandidaten met elkaar in contact komen, communiceren, verwachtingen stellen en beslissingen nemen. Of hoe ze dat niet doen. Werkgevers weten vaak niet welk beleid en welke acties potentiële werknemers zullen aantrekken of afschrikken. Soms weten ze zelfs niet hoe ze ze moeten vinden en rekruteren.’ Welke 8 bevindingen blijken daarbij het meest interessant?

#1: Goede ervaring boven salaris

De eerste mythe die door de ondervraagde werkzoekenden werd ontkracht: een goede ervaring tijdens het proces is belangrijker dan het aanbod. Volgens BCG en The Network zou 52% van de respondenten een verder aantrekkelijke baanaanbieding weigeren als ze een negatieve ervaring hebben gehad tijdens het wervingsproces. Ook zei 66% dat een tijdig, soepel proces de beste manier is voor een werkgever om op te...

Dit artikel gratis lezen?

Dit artikel is alleen beschikbaar voor Werf& Pro leden.

Waarom een Werf& Pro account super handig is:

  • Je krijgt toegang tot exclusieve content.
  • De homepage wordt aan de hand van jouw voorkeuren weergegeven.
  • Je ontvangt 2 keer per week onze nieuwsbrief;
  • Je krijgt 10% korting op al onze events*
  • Je ontvangt speciale aanbiedingen van onze partners.
  • Je download gratis het Jaarboek 2022/2023

*Exclusief RLN events

Maak binnen 1 minuut een gratis Werf& Pro account.

Registreren Al een account? Log dan hier in

Lees ook

Deel dit artikel:
Mary-Grace Konu

Mary-Grace Konu

Stagiaire redactie bij Werf&

Premium partners Bekijk alle partners

123film
Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Adver-Online Group
BRANDMANNEN
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Cooble
Floyd & Hamilton
Guruz
Indeed
Intelligence Group
JEX
Jobdigger
Monsterboard
Pro Contact
Radancy
Recruitercode
Recruitment Accelerator
Recruitment Backoffice
Recruitment Marketeers
Recruitment Tech
Recruitment Valley
RecruitNow
SendtoDeliver
SteamTalmark
Textmetrics - Smart AI writing software voor  tekstoptimalisatie
Tigris
Timetohire
ToTalent.eu
Undutchables Recruitment Agency
WBNRS
Wees Vaardig
Your Talent Agency