De AFM werft weer trainees

Redactie Op 03 september 2013
Gem. leestijd 2 min 7861x gelezen
Deel dit artikel:
De AFM werft weer trainees

De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft sinds vier jaar een traineeship voor net afgestudeerde WO-ers die in een 2-jarig programma opgeleid worden tot allround toezichthouder. Op 20 augustus ging een nieuwe campagne van start voor de werving van de vijfde lichting trainees die 1 januari 2014 gaat beginnen.

Directe werving én employer branding

Irma Bousardt, recruiter bij AFM, vertelt ons meer: “De campagne heeft in de eerste plaats een direct wervingsdoel: nieuwe trainees werven. De AFM vindt het belangrijk te investeren in jong talent en wil dus een sterk werkgeversmerk opbouwen onder de doelgroep starters (masterstudenten/ net afgestudeerden met een WO opleiding). Het traineeship en de traineecampagne dragen hieraan bij. De bekendheid van de AFM onder de doelgroep is de laatste jaren fors toegenomen. Hiervoor is onder andere het aantal reacties op het traineeship een goede graadmeter. Dit stijgt jaarlijks, tot 365 reacties afgelopen jaar.” Toch wordt de AFM soms nog geassocieerd met ‘grijze mannen in pakken’. Irma: “Maar dat beeld is onjuist: de gemiddelde leeftijd bij de AFM is 38 jaar en er heerst een professionele en informele werksfeer. Met de campagne hopen wij op dit punt weer een stap te zetten.”

Eerlijke financiële wereld

Studio Fraaj is de ontwikkelaar van het concept voor de campagne. De media-inkoop en de sitebouw zijn in handen van e-Focus. Centraal in de campagne staan drie trainees die vertellen over hun persoonlijke drijfveren om voor de AFM te willen werken. Persoonlijk, herkenbaar en concreet. Irma: “De AFM heeft een unieke positie in de financiële wereld en onderscheidt zich door haar maatschappelijke taak. AFM’ers zijn gedreven om zich in te zetten voor een eerlijke financiële wereld. Deze boodschap hebben we dan ook centraal gesteld in de campagne.”

Koppeling met social media

De traineesite is het centrale punt van de campagne. Irma: “We hebben gekozen voor een ’one-pager’ met zo min mogelijk tekst, een overzichtelijke indeling, veel witruimte en voor frisse beelden van échte collega’s.” De AFM maakt in haar wervingsstrategie veel gebruik van referral recruitment en social media. Dit komt ook op de site tot uitdrukking door middel van social sharebuttons, een LinkedIn-koppeling (sitebezoekers kunnen direct zien via welke connecties zij met de AFM verbonden zijn), de inzet van Pinterest en het organiseren van Skypespreekuren. Hierin kunnen potentiële sollicitanten al hun vragen over het traineeship stellen aan zittende trainees. Met de inzet van o.a. Google Adwords, vacatureplaatsingen op jobsites, en advertenties op LinkedIn en Facebook, wordt zoveel mogelijk verkeer naar de site gegenereerd. Voor wie geïnteresseerd is, solliciteren kan tot 11 oktober.

 

 

Tags:
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners