De première van de nieuwe Avengers-film leverde dit bedrijf ruim 2,5 keer zoveel sollicitanten op

Bas van de Haterd Op 14 mei 2019 Gem. leestijd 2 min514x gelezen
Deel dit artikel:
De première van de nieuwe Avengers-film leverde dit bedrijf ruim 2,5 keer zoveel sollicitanten op

De recente Avengers-film is niet alleen een razend populaire bioscoophit, de film blijkt soms ook een ware sollicitanten-magneet. Het Vlaamse IT-bedrijf Exellys kan erover meepraten…

Als ‘matchmaker voor digitaal talent’ is het in Mechelen gevestigde Exellys altijd op zoek naar jonge techprofessionals. Een lastige doelgroep. Totdat je beseft wat écht populair is onder deze mensen. Zoals: de hele Avengers-reeks. Dus toen de nieuwe Marvel Avengers-film ‘Endgame‘ werd aangekondigd, bedachten de Vlamingen iets slims.

Exellys huurde een bioscoopzaal met 200 zitplaatsen op de premièredag van Avengers Endgame. Alle consultants van Exellys kregen vervolgens de mogelijkheid om iemand hiernaartoe mee te nemen, vanuit de vraag: ‘wie vind je interessant voor Exellys en gun je deze premiere?’.

De zaal zat al snel vol…

Het enthousiasme was groot en de zaal zat snel vol. De hele beleving was heel persoonlijk, de consultant ging immers zelf ook met zijn of haar introducé mee. Er was dus een één-op-één persoonlijke ervaring gecreëerd zonder verplichtingen. Een aanpak die duidelijk zijn vruchten afwierp. Naast natuurlijk een enorme boost voor het merk Exellys in de doelgroep leverde deze actie namelijk ook heel concreet meetbare resultaten op:

  • Het aantal bezoekers op de website op de dag van het evenement was 135% hoger dan gemiddeld, dus 2,3 keer zoveel bezoekers dan op een gemiddelde dag.
  • Het aantal sollicitaties lag op de dag van en na het event 167% hoger dan gemiddeld, dus 2,7 keer zoveel (!) sollicitanten.

Tot in de puntjes doorgevoerd

steven thill avengers bij exellysNatuurlijk werkt zo’n actie alleen als die optimale kandidaatervaring echt geleefd wordt en tot in de puntjes doorgevoerd wordt, aldus brand & communication manager Steven Thill van Ellexys (foto). Deze week, tijdens Werf& Live, zal hij hierover meer vertellen.

In een impactsessie onder de titel ‘Excellente Candidate Experience in de praktijk‘ zal hij samen met Ricardo Risamasu (van Talmark) laten zien hoe je bijzondere resultaten kunt boeken met een zéér op de kandidaat gerichte aanpak. Het gaat dan natuurlijk niet alleen om die bijzondere filmpremière. Maar ook over een unieke online ervaring, een grand café en nerf wars op kantoor, coaching en training, events en nog meer. Aan alles is gedacht…

Meer weten? Kom naar Werf& Live!

Wil jij ook weten wat Exellys allemaal doet om een optimale, persoonlijke, kandidaatervaring door te voeren? Meld je dan nu aan voor Werf& Live. En doe het snel, want het is donderdag al!

 5 0
DAYS
 0 9
HOURS
 45 90
MINUTES
 45 90
SECONDS
Beeld boven: Disney, Marvel Studios
Deel dit artikel:
Bas van de Haterd

Bas van de Haterd

bij Digitaal-Werven
Bas van de Haterd is onder meer initiatiefnemer van Digitaal-Werven, een jaarlijks onderzoek naar welke organisatie kandidaten de beste sollicitatie-ervaring biedt, en samen met Werf& organisator van TA Live.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Brockmeyer
Bullhorn
Cammio
Carerix
Compagnon
EN HR solutions
HROffice
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Maximum
Nr29
Recruiters United
RecruitNow
Saba Lumesse
Steam
Talmark
Vakmedianet

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.