De rol van robot Sigmund in de toekomst van recruitment

Efficiency is een belangrijke uitdaging in de recruitmentwereld. Er is immers altijd genoeg te doen, maar ook altijd te weinig tijd. Hoe kan een robot daarmee helpen? Bij bureau LTP doen ze daar nu experimenten mee.

Redactie Op 22 januari 2020 Gem. leestijd 3 min359x gelezen
Deel dit artikel:
De rol van robot Sigmund in de toekomst van recruitment

De candidate experience is een trend die al lange tijd zichtbaar is. En die zal voorlopig ook niet verdwijnen, aldus Ivo Winkes, arbeids- en organisatiepsycholoog bij LTP. En datzelfde geldt voor de tijd die kandidaten willen besteden aan het recruitmentproces. Oftewel: solliciteren moet leuker, sneller én efficiënter worden, zo vat hij het samen.

Solliciteren moet leuker, sneller én efficiënter worden.

Gelukkig is er tegenwoordig veel technologie die daarbij kan helpen. Bij psychologisch adviesbureau LTP zijn ze hiervoor zelfs bezig om te experimenteren met een robot, Sigmund genaamd. Deze robot neemt interviews bij kandidaten af, en doet vervolgens op basis van spraak, tekst en gezichtsexpressies een voorspelling van hun prestaties in een bepaalde functie. En dat zónder menselijke tussenkomst, en dus ook: zónder discriminatie of vooroordelen.

Meer weten?

Ivo Winkes en Sven Prevoo verzorgen op 28 januari tijdens het Werf& Jaarcongres voor Bureaurecruiters een breakoutsessie onder de titel ‘De Toekomst van Recruitment en Selectie: AI, Data en de belangrijke rol van de Recruiter’. Op dit evenement leer je hoe je als bureau(recruiter) succesvol blijft en in staat bent mee te bewegen in deze tijden van verandering. Schrijf je dus snel in.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark