Defensie-account is opnieuw een prooi voor Steam

Peter Boerman Op 14 juni 2016
Gem. leestijd 2 min 1946x gelezen
Deel dit artikel:
Defensie-account is opnieuw een prooi voor Steam

Je moet het maar kunnen: het account voor alle arbeidsmarktcommunicatie van Defensie winnen. Steam deed het.

Of ze later deze week ook nog een Werf& Award winnen is nog afwachten, maar arbeidsmarktcommunicatiebureau Steam heeft de eerste prijs van de week al binnen.

9 maanden later

Het bureau heeft bekendgemaakt dat het opnieuw de aanbesteding van het account van Defensie in de wacht heeft gesleept, na een selectie- en gunningsfase die in september 2015 startte.

4.000 militairen per jaar

Steam mag – net als de afgelopen 4 jaar – ook de komende jaren de rol vervullen van strategisch en conceptueel bureau voor alle arbeidsmarktcommunicatie van Defensie, die onder meer tot doel heeft jaarlijks 3.000 tot 4.000 militairen te werven.

Werkzaamheden zichtbaar

De arbeidsmarktcommunicatie moet de concrete werkzaamheden van Defensie-functies zichtbaar maken en de relaties onderhouden met jongeren (en hun influentials) die in de toekomst wellicht kiezen voor een baan bij Defensie. In de communicatie is specifieke aandacht voor functies als bijvoorbeeld vliegers, technici en hoger opgeleiden. Ook voldoende instroom van leerlingen voor de MBO-opleiding Veiligheid en Vakmanschap (VeVa) is een vereiste.

Blij en trots

Marco van Rookhuijzen (Steam): “We zijn 4 jaar geleden een succesvolle nieuwe koers ingeslagen met Defensie en hebben mooie resultaten behaald met de campagne ‘Je moet het maar kunnen’. Daarin trekken de vier krijgsmachtdelen gezamenlijk op in hun werving. In 2014 is de campagne al bekroond met een zilveren Effie. Maar met zo’n aanbesteding moet je jezelf opnieuw bewijzen en je begint dus echt weer op nul. We zijn dan ook ontzettend blij en trots dat dat gelukt is en dat we ons opnieuw de komende jaren aan Defensie mogen verbinden.”

Kom naar de uitreiking, bij Werf& Live!

De allereerste Werf& Awards uit de geschiedenis worden op 16 juni uitgereikt tijdens Werf& Live. Op dit jaarcongres staan niet alleen de ingezonden cases centraal, maar is een programma samengesteld boordevol interessante recruitmentverhalen. Onder andere Glassdoor (voor het eerst in Nederland!), Sonos, Dura Vermeer en Lidl doen een boekje open over hun ervaringen.

> Mis niets en schrijf je nu nog in!

 

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners