Dit leerden we tijdens de Webinar Week over Employer Branding anno 2019

Redactie Op 20 maart 2019
Gem. leestijd 2 min 489x gelezen
Deel dit artikel:
Dit leerden we tijdens de Webinar Week over Employer Branding anno 2019

We kunnen in het recruitmentvak niet meer om Employer Branding heen. Maar wat is het eigenlijk? En waarom is het zo belangrijk? Dagvoorzitter Hans Kroonen leidde ons op de woensdag van Webinar Week door de vragen heen.

 #1. Hans Kroonen over: 5 lessons learned van Steam

25 jaar bestaat Steam inmiddels al en die jaren hebben wijsheid gebracht, die mede-oprichter Hans Kroonen graag met je deelt. Zo leer je hoe je bullshitbingo kunt voorkomen en wat koffie met KPI te maken heeft.

VIDEO STEAM

#2. Deborah Hempenius over: in 3 van sterk verhaal naar sterk employer brand

Met een sterk verhaal alleen ben je er niet. Hoe kom je dan naar een sterk employer brand? Belangrijk is om een uniek verhaal te hebben. Dat doe je door in ieder geval geen holle termen te gebruiken, zegt Deborah Hempenius (RecruitNow).

#3. Aart Lensink en Kees Jan Markens over: succesvolle employer branding

Daarna was het de beurt aan dé content marketeer van het jaar: Aart Lensink (LVB). Samen met Kees Jan Markens (Vakmedianet) vertelt hij hoe belangrijk content is voor employer branding. Er zijn maar weinig bedrijven die er een feestje van maken om een herkenbaar verhaal neer te zetten. Denk hierbij niet alleen aan tekst, maar ook zeker aan video.

4. Marion de Vries over: 7 manieren om met je employer brand aan de slag te gaan

Volgens Marion de Vries (Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie) moet je met je employer brand een belofte doen aan de arbeidsmarkt. Let er daarbij wel op dat mensen dit zullen testen. Daarom zijn je eigen werknemers zo belangrijk. Bovendien: hoe persoonlijker je het maakt, hoe groter de kans dat je slaagt.

#5. Peter Hagedoorn over: ken je ideale kandidaat

En zo komen we alweer op het laatste webinar van de dag. Daarin legt Peter Hagedoorn (Brockmeyer) uit hoe je je ideale kandidaat kunt bereiken en verleiden. Dit doe je door optimale content in te zetten en de juiste kanalen te gebruiken.

Lees ook:

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners