Voor Tekst in zee met DoelgroepenDashboard voor meer wervende teksten

Redactie Op 10 mei 2017
Gem. leestijd 2 min 505x gelezen
Deel dit artikel:
Voor Tekst in zee met DoelgroepenDashboard voor meer wervende teksten

Vacaturetekstbureau Voor Tekst heeft het DoelgroepenDashboard in de arm genomen om nóg wervender vacatureteksten te kunnen schrijven.

Juist nu er een war for talent gaande is, is het essentieel om de juiste verkoopargumenten in de strijd te gooien, zegt Nicol Tadema. Zij is directeur van Voor Tekst, een bureau dat zich heeft gespecialiseerd in leesbare vacatureteksten. ‘Maar hoe weet je welke verkoopargumenten jij kunt inzetten om jouw droomkandidaat te bereiken en te bewegen?’

Alle beweegmotieven weten? Best lastig

Een logische vraag waarvoor het antwoord soms lastig te achterhalen is, aldus Tadema. ‘Zeker als je, zoals wij bij Voor Tekst, ontzettend veel wervende teksten schrijft, voor zeer uiteenlopende functies, in diverse branches en regio’s en op allerlei niveaus. Het is een utopie om te denken dat je dan van elke doelgroep de pullfactoren en beweegmotieven kunt weten.’

Nóg veel meer doelgroepdata

De copywriters bij het tekstbureau voor arbeidsmarktcommunicatie leunden eerder al op de data van de VacatureVerbeteraar. Dit is een online tool die onder andere inzicht geeft in de beweegmotieven per doelgroep. Maar de ontwikkelaars van die tool (JobDigger en Intelligence Group) kwamen onlangs ook met het DoelgroepenDashboard. Tadema: ‘Dit dashboard biedt nóg veel meer doelgroepdata. Daarmee is het de perfecte tool voor ons om onze teksten verder te optimaliseren.’

Bergen actuele data

Het DoelgroepenDashboard biedt veel meer dan inzicht in de beweegmotieven, zegt ze. ‘Het enige dat wij hoeven te doen is de functienaam in te voeren. Binnen luttele seconden verschijnen dan bergen actuele data over de doelgroep en de markt waarin men zich beweegt. Zelfs op ervarings-, branche- en regioniveau.’

Doelgroep in beweging te krijgen

Hierbij valt te denken aan doelgroepdata omtrent de pullfactoren, man-/vrouw-verhouding, percentage actief-, latent- en niet-werkzoekenden, suggesties voor de functienaam, informatie over hobby’s en de gemiddelde leeftijd. Om de doelgroep vervolgens te bereiken en in beweging te krijgen, vertalen de copywriters van het tekstbureau de getoonde data in wervende teksten.

Bezoek het gratis webinar

Op 15 mei organiseert Intelligence Group om 12.00 een gratis webinar over ‘Slimmer werven met het DoelgroepenDashboard’.

https://www.youtube.com/watch?v=vtMv4OQa18U

Lees ook:

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners