Een nieuwe baan voor wie het beste fotobijschrift verzint

Peter Boerman Op 09 november 2015
Gem. leestijd < 1 minuut 1010x gelezen
Deel dit artikel:
Een nieuwe baan voor wie het beste fotobijschrift verzint

Een communicatiebureau in Californië heeft een originele manier bedacht om aan een nieuwe copywriter te komen: het postte een foto op LinkedIn en riep daarbij op een snedig fotobijschrift te verzinnen. De beste gaat er uiteindelijk met de baan vandoor.

Zambezi, zoals het bureau heet, heeft een foto geplaatst van een man die op een haai surft, met het statement: ‘Best caption gets a job.’ De foto heeft een soort van link met het bureau, waar de medewerkers zichzelf als ‘sharks’ aanduiden.

4.200 commentaren

De post op LinkedIn heeft inmiddels over de 4.200 commentaren. Een kleine greep:

  • ‘I like surfing on the edge!’
  • ‘When you know how to ride, your enemy moves you forward.’
  • ‘Photoshop: you’re doing it wrong.’
  • ‘Avoid blood in the water, get on top of your problems and control them.’
  • ‘Chuck Norris? Never heard of him.’
  • ‘Internet security: Don’t make surfing more dangerous than it should be.’
  • ‘Another shirtless idiot at Sea World.’
  • ‘Don’t just swim with the sharks – make ’em work for you!’

De campagne maakt dus zeker wat los. En zeker niet alleen bij mensen die heel graag als copywriter aan de slag willen. Of de winnaar uiteindelijk ook de baan zal accepteren is dus de vraag… Maar goed, een geinige, opvallende recruitmentactie is het natuurlijk weer wel.

Lees meer over opvallend werven:

 

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners