Eindejaarsactie Giant: nu nog meer doelgroepanalyses! [ADV]

Giant, het Talent Intelligence Dashboard van Intelligence Group, is gevuld met de arbeidsmarktdata die jij nodig hebt om je wervingsstrategie en vacatureteksten te optimaliseren. We lichten dit graag toe met een praktijkvoorbeeld, en een eindejaarsactie.

 

Iris Lampe Op 10 november 2023
Gem. leestijd 3 min 126x gelezen
Deel dit artikel:
Eindejaarsactie Giant: nu nog meer doelgroepanalyses! [ADV]

Stel, je bent op zoek naar een logistiek manager. Giant laat zien dat deze doelgroep extreem schaars is op de arbeidsmarkt, wat waarschijnlijk geen verrassing is. Maar wist je ook al dat de doelgroep bestaat uit 20.300 personen. dat 14% van deze doelgroep het afgelopen jaar van baan is veranderd (gemiddeld blijft men dus 7 jaar op een functie zitten), en dat dit onder het landelijke gemiddelde van 17% ligt? Anders gezegd, de doelgroep is loyaler dan de gemiddelde beroepsbevolking. Het is een veelgevraagde doelgroep, wat onder andere blijkt uit de hoge benaderfrequentie van 60%, wat boven het landelijke gemiddelde van 40% ligt. Elk kwartaal wordt 60 procent minimaal één keer actief gehunt.

Hoe trek je deze doelgroep aan?

Een goed salaris staat als nummer één van de belangrijkste pullfactoren, wat natuurlijk geen verrassing is. Maar welk salaris moet je bieden? Een junior verdient gemiddeld 3.180 euro in deze functie, een medior 3.990 euro en een senior 4.470 euro. Maar er zijn ook uitschieters naar boven en onder en uiteraard zijn er regionale verschillen. Deze cijfers zijn afgeleid van vacatureteksten die online staan en bieden daardoor een goed beeld van wat andere partijen voor deze functies bieden.

43% van de logistiek managers geeft aan een vast contract belangrijk te vinden.

Daarnaast vindt deze groep een vast contract erg belangrijk; 43% van de logistiek managers geeft aan een vast contract belangrijk te vinden. Hiermee behaalt deze factor de tweede plaats. Gevolgd door de inhoud van het werk en de werksfeer. Belangrijke arbeidsvoorwaarden zijn flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Wat kun je hiermee doen? Als je in deze punten kunt voorzien, is het verstandig om deze goed in je vacaturetekst te benoemen. De juiste doelgroep voelt zich hierdoor aangesproken en zal eerder enthousiast worden van de functie en dus reageren.

Giant scherm

Hoe bereik je deze doelgroep?

Je hebt een sterke vacaturetekst, maar wat nu? Het is belangrijk om te weten waar je doelgroep zich bevindt, zodat je jouw vacature goed zichtbaar kunt maken op deze platforms. De meest genoemde vacaturesites in de zoektocht naar een nieuwe baan als logistiek manager zijn Indeed en LinkedIn. Favoriete apps van deze doelgroep zijn Instagram en Facebook, dus het is verstandig om op deze kanalen actief te zijn. WhatsApp staat op nummer drie; is jouw organisatie al goed bereikbaar via WhatsApp?

Giant dashboard

Eindejaarsactie

Dit en nog veel meer informatie kun je vinden in het dashboard Giant. Ben je geïnteresseerd in dergelijke gegevens over jouw doelgroep? Profiteer dan van onze aantrekkelijke eindejaarsactie: krijg 10+5 gratis doelgroepanalyses voor slechts 3.000 euro.

Meer informatie en aanmelden 

Banner

Deel dit artikel:

Iris Lampe

Marketingmanagerbij Intelligence Group

Onze partners Bekijk alle partners