Employer Brand Insights, een nieuw Nederlands initiatief, heeft deze week de Employer Brand Scan® gelanceerd. De scan is gebaseerd op de Employer Brand Archetypes® en is wereldwijd beschikbaar voor HR-, Communicatie-, Employer Brand- en Marketing professionals.
De Employer Brand Scan® identificeert de unieke kenmerken van het werkgeversmerk en vertaalt deze in een set van Key Performance Indicators. De Resonance Score (een van de KPI’s) geeft bijvoorbeeld aan hoe hoog de procentuele match is tussen een werkgeversmerk, haar werknemers en de arbeidsmarkt.
De Employer Brand Scan® inventariseert het werkgeversmerk aan de hand van een online vragenlijst onder geselecteerde leden van het management en werknemers. “Deze innovatieve dienst biedt inspirerende inzichten in het werkgeversmerk en maakt deze binnen vier weken meetbaar en beheersbaar” zegt Job Mensink, voormalig hoofd Employer Branding voor Royal Philips en medeoprichter van Employer Brand Insights.
“Bedrijven die talent aantrekken en ontwikkelen met een set van gedeelde waarden hebben een concurrerend voordeel op innovatie, klantgerichtheid en productiviteit.” zegt Bjorn T. Veenstra, medeoprichter van Employer Brand Insights.
Employer Brand Insights is internationaal actief met huidige klanten in Europa en Azië. De online survey is op dit moment beschikbaar in twee talen (NL / ENG).