Leergang Arbeidsmarktcommunicatie Kopiëren

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol in de strijd om talent. Ontdek tijdens de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie hoe je het verschil maakt op de arbeidsmarkt.

Dé arbeidsmarktcommunicatie-opleiding

Dinsdag 4 april start alweer de 36ste editie van de succesvolle Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. De meest complete opleiding op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in Nederland waarin je ontdekt hoe je arbeidsmarktcommunicatie het beste kunt inzetten voor jouw organisatie. Van werving tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie.

De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5. Voorafgaand aan elke opleidingsdag volg je een e-training van ongeveer 45 minuten (voorafgaand aan dag 1 zelfs 2 e-trainingen van ongeveer 45 minuten) waarin de belangrijkste theorie wordt besproken. Hierdoor ligt tijdens de opleidingsdagen de nadruk meer op de praktijk. Met best practices uit binnen- en buitenland, werken aan kleine opdrachten en cases voor de eigen organisatie.

De leergang wordt succesvol afgesloten met een eindopdracht. Jouw eigen praktijk staat centraal voor de eindopdracht zodat je de opleiding afrond met een concreet eindproduct zoals bijvoorbeeld een arbeidsmarktcommunicatieplan, werkgeverspositionering, candidate experience onderzoek, recruitmentsite-plan of referralstrategie.

De vorige edities van de leergang waren volledig uitverkocht. Meer weten over de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie? Lees meer/download de factsheet >>

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol in de strijd om talent. Ontdek tijdens de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie hoe je het verschil maakt op de arbeidsmarkt.

Dé arbeidsmarktcommunicatie-opleiding

Dinsdag 1 oktober start alweer de 39e editie van de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5. Voorafgaand aan iedere opleidingsdag volg je een e-learning van ongeveer 45 minuten waarin de belangrijkste theorie wordt besproken. Hierdoor ligt tijdens de opleidingsdagen de nadruk meer op de praktijk. Met best practices uit binnen- en buitenland, werken aan kleine opdrachten en cases voor de eigen organisatie.

De leergang wordt succesvol afgesloten met een eindopdracht. Jouw eigen praktijk staat centraal voor de eindopdracht zodat je de opleiding afrond met een concreet eindproduct als een arbeidsmarktcommunicatieplan, werkgeverspositionering, candidate experience onderzoek, recruitmentsite-plan of referralstrategie.

De Leergang Arbeidsmarktcommunicatie bestaat uit 5 dagen en vindt plaats op 1 oktober, 15 oktober, 5 november, 26 november 2024 en 14 januari 2025.

De vorige edities van de leergang waren volledig uitverkocht. Meer weten over de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie? Lees meer/download de factsheet >>

Workshop Referral Recruitment

Weet jij wat er leeft binnen jouw organisatie? Kan jij, met een beetje hulp, je interne doelgroep formuleren aan de hand van beweegmotieven, kritische wervingsfactoren en randvoorwaarden? In 1 dag maak jij de start naar een referral programma voor jouw organisatie, compleet met strategie, doel en idee! Update je kennis én ga direct aan de slag voor jouw eigen organisatie.

Het opzetten van een strategisch referral programma voor jouw organisatie!

Dinsdag 16 april organiseren wij de Workshop Referral Recruitment. In deze workshop gaan we vanuit ad-hoc referral acties werken aan een strategisch referral programma. Hierin stellen we doelen op (bijvoorbeeld 40% van de hires komt uit referral), kijken we naar het meten van de effecten van de referral acties en zetten we een compleet programma op. Hoe groot of klein je organisatie ook is, of er veel of weinig recruitmentbudget is, met de juiste stappen krijg jij iedereen binnen je organisatie in beweging en kun je van referral je meest succesvolle wervingsinstrument maken. Na het volgen van deze workshop:

  • Ken je de ins & outs van referral recruitment
  • Kun jij jouw interne doelgroep definiëren in beweegmotieven, randvoorwaarden en kritische wervingsfactoren
  • Krijg jij inspiratie voor een op maat gemaakt referral programma voor jouw organisatie
  • Kan jij je stakeholders overtuigen om budget vrij te maken voor je referral programma
  • Kan jij een referral strategie formuleren
  • Ben je geïnspireerd door jouw collega-studenten en praktijkvoorbeelden
  • Loop jij met een goed referral plan de deur uit

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. Of download de factsheet.

E-learning Introductie Bureau Recruitment

In deze e-learning maak je kennis met recruitment en leer je de basis om een goede bureau recruiter te zijn.

Introductie Bureau Recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat er veel vraag is naar goede recruiters, maar ook die zijn momenteel nauwelijks te vinden. In plaats van te zoeken naar een speld in een hooiberg, is een goede optie om de bestaande recruiters goed te trainen en de juiste kennis mee te geven. Op die manier verhoogt de productiviteit en zijn er minder recruiters nodig.

In onze e-learning Introductie Bureau Recruitment leer je het verschil tussen uitzenden, detacheren, werven en selecteren. Daarnaast leer je wat een goede bureau recruiter doet en hoe je er één wordt. In 15 modules maak je kennis met het recruitmentvak en krijg je van ons de basis om een goede bureau recruiter te zijn.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Introductie Corporate Recruitment

In deze e-learning maak je kennis met recruitment en leer je de basis om een goede corporate recruiter te zijn.

Introductie Corporate Recruitment

De krapte op de arbeidsmarkt maakt dat er veel vraag is naar goede recruiters, maar ook die zijn momenteel nauwelijks te vinden. In plaats van te zoeken naar een speld in een hooiberg, is een goede optie om de bestaande recruiters goed te trainen en de juiste kennis mee te geven. Op die manier verhoogt de productiviteit en zijn er minder recruiters nodig.

In onze E-learning Introductie Corporate Recruitment leer je wat een goede corporate recruiter doet en hoe je er één wordt. In 11 modules maak je kennis met het recruitmentvak en krijg je van ons de basis om een goede corporate recruiter te zijn.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Introductie Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional

Leer hoe je kandidaten nog doelgerichter en concreter kunt begeleiden en helpen bij het ontdekken van reële kansen op de arbeidsmarkt.

Introductie Arbeidsmarktgedreven Loopbaanprofessional

Grip op relevante arbeidsmarktinformatie is essentieel in een arbeidsmarkt waarin ontwikkelingen steeds sneller gaan. Na het volgen van deze e-learning zul je kandidaten nog doelgerichter en concreter kunnen begeleiden en helpen bij het ontdekken van reële kansen op de arbeidsmarkt. Leer anders kijken naar kansen voor je kandidaat, leer hoe je slimmer gebruik maakt van online tools en ontdek de toegevoegde waarde van de Arbeidsmarktschets voor jouw loopbaantrajecten.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Word een STER in STARR

Leer alles over de basisprincipes voor het voeren van gestructureerde selectiegesprekken, om zo een vakbekwame selecteur te zijn. Dit kan als recruiter, leidinggevende, HR-medewerkers en voor iedereen die interesse heeft in het voeren van selectiegesprekken.

24/7 toegang tot een schat aan trainingen, kennis en tools voor gestructureerde selectiegesprekken.

Tijdens een selectiegesprek wil je in een korte tijd een indruk krijgen van een kandidaat. Wat zijn de competenties van jouw potentiële nieuwe collega en past de kandidaat binnen de organisatie?

Je wilt dit als selecteur objectief en gestructureerd beoordelen, maar dit is niet altijd even eenvoudig. Het perfecte hulpmiddel hierbij is de STARR-methode. Deze methode is erop gericht om op kennis en ervaring te toetsen.

Je stelt als selecteur vragen over gebeurtenissen waarin de kandidaat bepaalde vaardigheden of kennis moest toepassen. Het is belangrijk dat er wordt doorgevraagd, zodat er een helder beeld geschetst kan worden van de situatie en de manier waarop de kandidaat daarop zou reageren.

STARR is een afkorting voor Situatie, Taak, Actie en Resultaat, Reflectie

  • Situatie: Wat was de situatie?
  • Taak: Wat was je taak/rol?
  • Actie: Wat heb je precies gezegd en/of gedaan?
  • Resultaat: Wat was het resultaat?
  • Reflectie: Wat heb je geleerd?

In deze e-learning leren we hoe jij de STARR-methodiek kan toepassen om gestructureerde selectiegesprekken te voeren.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Het Arbeidsmarktcommunicatieplan

Met een goed arbeidsmarktcommunicatieplan weet je de juiste medewerkers voor je organisatie aan te trekken en te behouden. Tijdens deze e-learning leer jij een duurzaam arbeidsmarktcommunicatieplan te maken waar je het verschil mee maakt op de arbeidsmarkt.

Van organisatie- naar arbeidsmarktcommunicatiestrategie

De arbeidsmarkt is meer dan ooit in beweging. Van werkgevers vergt dit extra inspanningen om de juiste medewerkers voor de organisatie aan te trekken en te behouden. Door corona is vooruitkijken niet eenvoudig, maar toch wil je consistent en continu werken aan je arbeidsmarktcommunicatie. Een gedegen, maar ook praktisch arbeidsmarktcommunicatieplan is dan ook essentieel.

In deze e-learning leer je niet alleen hoe je een goed arbeidsmarktcommunicatieplan opstelt, maar werk je er ook actief aan door het bekijken van video’s, het lezen van artikelen en het maken van opdrachten. Daarnaast heb je zowel aan het begin als op het einde een één-op-één sessie met docent Martijn Hemminga via een video call. Een intake om je goed te laten starten en op het einde een sessie voor feedback op jouw eigen arbeidsmarktcommunicatieplan. En tussentijds kun je vragen stellen via onze leerportal: Mijn Academie.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

E-learning Vacatureteksten

Jouw toegang tot een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst. Op het tijdstip dat jij kiest. In het tempo dat jou past. Flexibel. Volledig. En altijd up-to-date.

24/7 toegang tot een schat aan trainingen, kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst

In een wereld van recruitmentsites, employer branding, sourcing en recruitmentbots lijkt het alsof vacatureteksten niet meer belangrijk zijn. Vacatureteksten zijn echter nog steeds het meest gebruikte middel binnen recruitment en arbeidsmarktcommunicatie. En vacatureteksten zijn daarnaast ook belangrijk om een doelgroep te bereiken en te activeren om te solliciteren.

De e-learning Vacatureteksten biedt je de manier om je alle facetten van het schrijven van goede vacatureteksten eigen te maken. Docenten Mariska Smits en Martijn Hemminga laten je stapsgewijs zien hoe je jouw vacatureteksten naar een hoger plan kunt tillen. In ieder module wordt een bepaald onderwerp behandeld in een video.  Iedere module sluit je af met een test en als je alle modules succesvol hebt afgerond ontvang je digitaal jouw certificaat.

De e-learning biedt veel meer dan alleen de 8 modules. Je krijgt ook een jaar lang toegang tot actuele artikelen, checklists, downloads en tools die je helpen bij het optimaliseren van jouw vacatureteksten in de praktijk. Zo kun je 24/7, in je eigen tijd, op je eigen tempo, altijd over de meest actuele kennis, informatie en tools beschikken.

Je kunt op ieder gewenst moment met de E-learning Vacatureteksten starten.

Lees meer op de website van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie. 

Summerclass Campus recruitment in digitale tijd

Hoe kun je in deze tijd de beste studenten bereiken en bewegen om te solliciteren? Studenten gaan niet naar school en volgen hun lessen online.

Na deze summerclass kun je campus recruitment veel doelgroepgerichter aanpakken, waardoor je meer dan een ‘fare share of market’ weet te verkrijgen. Tijdens deze summerclass kijken we naar zowel de strategische opzet van campus recruitment als de praktijk. Uitgebreid wordt ingegaan op praktische zaken en alle verschillende en nieuwste methodieken om studenten te werven en/of een relatie mee aan te gaan.

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Out of the box recruitment

Doe jij in jouw arbeidsmarktcommunicatie en recruitment de dingen die eigenlijk iedereen doet? En wil je eigenlijk creatiever werven met meer impact? Tijdens de summerclass Out of the box recruitment krijg je handvatten en veel inspiratie om het anders te doen. Niet om het anders te doen, maar om meer impact te hebben en je te kunnen onderscheiden van de arbeidsmarktconcurrentie.

Out of the box
Out of the box recruitment gaat over anders Werven dan jouw arbeidsmarktconcurrenten. Je valt meer op. Blijft meer hangen en vergroot de kans op conversie. Out of the box recruiters zijn innovatief maar dan wel met impact. Aansluitend op de doelgroep en het employer brand.

Tijdens deze summerclass werk je aan een blauwdruk voor een out of the box recruitmentconcept die je wellicht deze zomer nog kunt uitrollen.

Programma:

    • Van out of the box denken naar out of the box werven
    • Ingrediënten voor out of the box recruitment
    • Out of the box in iedere stap van het werving- en selectieproces
    • Out of the box recruitmentinspiratie

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken

Summerclass Winnen door modern te werven: agile recruitment

Wist je dat 70% van onze recruitmenttijd ‘wasted’ is aan zaken die niet bijdragen aan de juiste hire? Agile is een way of working die de wendbaarheid van het proces aangeeft. Het gaat erom dat je continu in verandering bent en steeds kijkt wat wel of wat niet werkt. Maar hoe moet dat dan, agile werken? Tijdens deze summerclass staan we stil bij de volgende punten:

  • Wat is agile recruitment?
  • Hoe voegt agile waarde toe aan jouw organisatie?
  • Waar en hoe begin je
  • Agile in iedere stap van het werving- en selectieproces

Inschrijven

Inschrijven kan via deze link.
Tot en met 15 juni profiteer je van het early bird tarief van € 245,- per summerclass. Daarna betaal je het reguliere tarief van € 295,-.

Programma 5 juli

11:00 uur – Inloop
11:30 uur – Start 1e sessie
13:00 uur – Zomerlunch
14:00 uur – Start 2e sessie
15:30 uur – Netwerken