Luisteren: zo doe je dat
Luisteren, een cruciale succesfactor voor goed werkgeverschap
Luisteren is het thema van 2018 en we kwamen er al snel achter: luisteren is best lastig. Organisaties vinden het moeilijk om hun vertrouwde zend-houding te doorbreken. Te vaak gaat het management te laat met de medewerkers over belangrijke kwesties in gesprek. Daarom staat dit jaar ‘luisteren’ centraal.
UITNODIGING:
HR & Communicatie Summum ‘Luisteren: zo doe je dat’
We zijn dit jaar de dialoog-denktank gestart en zien in de resultaten: luisteren is echt te leren. Er is echter ook nog volop ruimte voor verbetering. Actieve luisteraars checken bijvoorbeeld of zij de boodschap hebben begrepen. Tijdens het summum doen wij verslag van onze bevindingen, geven we tips en adviezen. Ook delen we kennis en hele goede verhalen uit de praktijk. Hierdoor kan jij ‘luisteren in je organisatie’ straks nog beter vormgeven.
PROGRAMMA
13:30 uur – Inloop met koffie en thee
Dagvoorzitter Marjolijn Vlug trapt met inhoudelijk programmabegeleider Maurik Dippel, co-founder CircleLytics, het summum om 14:00 uur af
14:15 uur – Luisteren is te leren
Masterclass gegeven door Rob Eijsermans. Rob is ‘oorganisator’ bij Bex*communicatie, grondlegger van ‘Lean Listening’ en pleitbezorger van de communicatieve organisatie.
15:00 uur – Uitblinken in luisteren
René Brouwers, directeur van Great Place to Work Nederland, deelt inspirerende voorbeelden uit de praktijk. We krijgen een preview van alle Best Practices op het gebied van luisteren van de afgelopen jaren aangereikt.
15:45 uur - Korte pauze met koffie en thee
16:00 uur – Visie op luisteren
Inge Beckers presenteert interessante inzichten en uitkomsten uit de ‘digitale dialoog denktank’ over luisteren opgevolgd door een interactieve dialoog met alle sprekers.