Expand Online genomineerd voor European Search Awards

Peter Boerman Op 10 juni 2013
Gem. leestijd < 1 minuut 1443x gelezen
Deel dit artikel:

Expand Online is met de recruitment campagne voor BelCompany/Vodafone Retail genomineerd voor de European Search Awards 2013. De lokaal georiënteerde Google AdWords campagne dingt mee naar deze award in de categorie “Best Local Campaign”.
Al sinds september 2009 voert Expand Online voor BelCompany (vervolgens ook Vodafone Retail) online recruitment campagnes om voor haar vestigingen verkoop- en kaderpersoneel te werven. In deze campagnes wordt het Google AdWords Zoeknetwerk ingezet om actief werkzoekenden te werven die in hun regio op zoek zijn naar een relevante vacature. Daarnaast worden ook latent werkzoekenden benaderd via het Google Display netwerk op basis van hun (lokale) interesses (bijvoorbeeld gadgets en lokale voetbalclubs).

Een van de uitdagingen die in deze campagne speelt, is dat het vacatureaanbod constant wijzigt qua vestigingen/locaties. Om dit kosten- en tijdseffectief te managen, wordt onder andere de zelf ontwikkelde eWerving vacature crawler tool ingezet.

In de tijd dat de campagne loopt, zijn de kosten per sollicitatie inmiddels gedaald met 66%. Verder is er een grote tijdsbesparing gerealiseerd met de inzet van de eWerving vacature crawler.
Klik hier voor meer informatie over de award of over Expand Online.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners