Bemiddelaar Freelancers United lanceert tak voor recruitmentmarketing

De ‘wildgroei aan HR-tools’ is heel lastig bij te benen voor recruiters, signaleert Freelancers United. Speciaal daarvoor is de bemiddelaar annex reclamebureau met een initiatief gestart onder de noemer RecruitMarketing.

Peter Boerman Op 09 november 2020 Gem. leestijd 3 min147x gelezen
Deel dit artikel:
Bemiddelaar Freelancers United lanceert tak voor recruitmentmarketing

Er komen steeds meer HR-tools bij. En dat maakt het voor recruiters lastig om alles uit hun digitale kanalen te halen, signaleert Freelancers United. Daarom lanceert het bemiddelingsbureau een tak voor recruitment marketing: RecruitMarketing. Juist tijdens de corona-periode, aldus Marije Koets, partner bij Freelancers United. ‘Nu ligt er immers minder druk op het aannemen van nieuw personeel, waardoor recruitmentprocessen op orde gebracht kunnen worden. RecruitMarketing gaat het wervingsproces minder kostbaar en beter voorspelbaar maken, door inzichten op het gebied van mens, merk en digitaal te combineren.’

‘Een succesvolle wervingsstrategie draait uiteindelijk om de focus op duurzame relaties.’

Technologisch innovaties in het HR-vak volgen elkaar op in een razend tempo, aldus Koets. ‘Dat maakt het voor veel recruiters lastig om te bepalen welke tool ze op welke manier inzetten, om zo data te transformeren in waardevolle inzichten, oplossingen en plaatsingen. Met RecruitMarketing willen we dat oplossen. Hier delen we onze kennis op het gebied van digital, HR en marketing met recruitment- en HR-afdelingen. Zo hopen we bedrijven te stimuleren om een recruitmentstrategie te hanteren die minder transactioneel en incidenteel van aard is. Een succesvolle wervingsstrategie draait uiteindelijk om de focus op duurzame relaties. Dankzij die visie, en de juiste tools, wordt recruitment schaalbaarder, efficiënter en minder kostbaar.’

Samenwerking met expert

RecruitMarketing is een samenwerking tussen Freelancers United en recruitmentmarketing-expert Marvin Croon (foto). ‘Tal van sectoren en bedrijven hebben er baat bij als ze recruitment als een continu proces zien, dat geoptimaliseerd kan worden door slimme technologie’, zegt die laatste. ‘Succesvolle werving wordt daarmee een intelligent samenspel van techniek en identiteit. Bedrijven verlagen hiermee de kosten per kandidaat, verhogen de Candidate Lifetime Value en verbeteren zo de productiviteit en effectiviteit van recruitment.’

‘Als je de war for talent wil winnen, dan zorg je dat digital, marketing en HR samen aan het front staan.’

Koets sluit zich daarbij aan en illustreert het belang van een geïntegreerde aanpak van digital, marketing en HR. ‘Vacatureteksten schrijf je eigenlijk voor kandidaten én voor algoritmes. Aantrekkelijke informatie publiceer je waar actief én passief talent zich bevindt. Als je de war for talent wil winnen, dan zorg je dat digital, marketing en HR samen aan het front staan.’ 

Winnende werkgeversmerken

Reclamebureau annex bemiddelaar Freelancers United beschikt inmiddels over een netwerk van meer dan 1.200 professionals in marketing en recruitment. Koets: ‘Dit netwerk stelt ons in staat om een sterk werkgeversmerk op te bouwen. Kandidaten beoordelen werkgevers op dezelfde kritische manier als consumenten producenten beoordelen. Onder meer bij Building Heroes hebben we een merk kunnen opbouwen dat binnen- en buiten de sector herkend wordt als onderscheidend en herkenbaar.’

‘Kandidaten beoordelen werkgevers net zo kritisch als consumenten producenten beoordelen.’

Jeroen Meerum Terwogt, oprichter van Building Heroes, zegt daarover: ‘Wij richten ons op professionals in de bouwsector. Dat betekent dat we te maken hebben met veel concurrentie. De merk- en HR-inzichten van Freelancers United, gecombineerd met de technische inzichten van Marvin Croon, zorgen ervoor dat we een uniek profiel hebben en sneller groeien dan de concurrentie.’

Lees ook

Meer weten over Recruitment Marketing?

Op woensdag 18 november 2020 start bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie weer de tweedaagse Recruitment Marketing Automation. Daar kun je de nieuwste e-commerce technologie binnen de recruitmentwereld zelf leren gebruiken. Of het nu gaat om inbound arbeidsmarktcommunicatie/ inbound recruitment marketing, data & analyse, Candidate Relation Mananagement Software (CRM) en sourcing: het komt hier allemaal voorbij. Kijk hier voor meer informatie of om je meteen in te schrijven.

recruitment-marketing automation

 

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Recruitment Accelerator
Talmark
ToTalent.eu
WBNRS