G4S security lanceert nieuwe recruitmentsite

Peter Boerman Op 06 december 2013
Gem. leestijd 2 min 3745x gelezen
Deel dit artikel:
G4S security lanceert nieuwe recruitmentsite

G4S Nederland heeft haar nieuwe recruitmentsite gelanceerd. De website toont alle openstaande vacatures in Nederland. Behalve een desktop versie is er ook een mobiele site geconstrueerd die het gebruik van de website op een smartphone makkelijk en snel maakt. Verder is een koppeling gemaakt naar Facebook en bevat de site een tool voor referral recruitment. G4S is heel tevreden met de site, die een optimale sollicitatie ervaring oplevert en zorgt voor de juiste Employer Branding.

Voor de doelgroep ingericht

G4S is specialist in beveiligingsadvies en cash management oplossingen. Met ruim 620.000 werknemers in meer dan 125 landen is het een van de grootste private werkgevers ter wereld. We spreken met Jeroen van Rossum, Specialist Arbeidsmarktcommunicatie van G4S. “We hebben gekozen voor een moderne recruitmentsite die specifiek gericht is op de Nederlandse markt. Wij richten ons met name op de doelgroep mbo-beveiliging niveau 2 en onze werkenbij site hebben wij ingericht op het online gedrag van deze doelgroep. Een van de eisen is bijvoorbeeld dat zij vooral snel en simpel vacatures kunnen vinden op de site.

Toegankelijk en snel

Doelstelling van de nieuwe recruitmentsite was om de structuur en de routing zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk te maken en bovendien een slag te maken in de Googlemarketing. Wij hebben een grote naamsbekendheid in de branche, dus veelal komen kandidaten vanzelf bij ons terecht als ze een baan zoeken. En met de nieuwe site is vacatures vinden eenvoudiger dan ooit, want ze zijn meteen op de homepage zichtbaar.

Google strategie

Om de Google vindbaarheid te vergroten hebben wij alle pagina’s voorzien van een metadescriptie met keywords, waardoor Google ons op vacatureniveau kan vinden. Bovendien zijn we overgegaan op een WordPress-achtige omgeving, waardoor we de site eenvoudig zelf up to date kunnen houden. Om de Googlestrategie nog verder te verstevigen, worden alle tools zoveel mogelijk aan elkaar gekoppeld. Zo is er een Facebook App waardoor vacatures direct worden doorgeplaatst naar de Facebookpagina van G4S en ook is er een koppeling met het YouTube-kanaal van G4S.

Referrals

Op dit moment hebben we nog geen actieve referralstrategie, simpelweg omdat er nog niet enorm veel vacatures zijn. Toch hebben we ervoor gekozen om een Referraltool in te bouwen, als onderdeel van onze lange termijn strategie. Als de markt aantrekt, dan zijn wij er klaar voor.

Optimale sollicitatieervaring

Behalve een desktop versie is er ook een mobiele site geconstrueerd die het gebruik van de website op een smartphone makkelijk en snel maakt. Verder is de site gekoppeld aan Connexys, het Recruitmentsysteem (ATS) waar G4S gebruik van maakt.

Cocreatie

De website is ontwikkeld en gebouwd door Floyd & Hamilton. Jeroen is zeer tevreden met het resultaat. ‘We hebben destijds voor Floyd & Hamilton gekozen omdat zij weten waar het bij een goede recruitmentsite om draait: een gebruiksvriendelijke en online vindbare site die een optimale sollicitatieervaring oplevert, zorgt voor de juiste Employer Branding en goed de kernwaarden en cultuur van G4S weerspiegelt. Met deze nieuwe site hebben ze volledig voldaan aan onze hoge verwachtingen en heeft G4S een grote stap vooruit gezet op het gebied van recruitment en Employer Branding!  Ik ben erg blij met de flexibiliteit en het schakelvermogen van Floyd & Hamilton. Zij hebben het concept heel pragmatisch weten neer te zetten, zoals past bij G4S.’

 

WerkenbijG4S2

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners