Campagne van de week: hoe de gemeente Vlissingen op zoek is naar karakters

Bij de gemeentes wordt nog volop geworven. En zeker in Zeeland, waar het notoir lastig is schaars talent aan te trekken. De gemeente Vlissingen heeft daarom recent een nieuwe wervingscampagne gemaakt. Hoe ziet die eruit?

Peter Boerman Op 17 februari 2021 Gem. leestijd 3 min154x gelezen
Deel dit artikel:
Campagne van de week: hoe de gemeente Vlissingen op zoek is naar karakters

Nooit eerder in de geschiedenis telden de ruim 350 gemeentes in Nederland zoveel vacatures als in het afgelopen kwartaal: 1 op ongeveer elke 35 ambtenaren. En dat speelt dus bijvoorbeeld ook in de gemeente Vlissingen, die daarom een speciale arbeidsmarktcampagne hiervoor heeft opgezet, onder de noemer: ‘Vlissingen zoekt nieuwe collega’s.’

vlissingen karakter

De gemeente heeft daarbij ‘karakter’ als uitgangspunt en bindend element genomen. Vlissingen staat namelijk voor een aantal grote klussen die vragen om ‘aanpakkers met Vlissings karakter’, aldus gemeentesecretaris Martin van Vliet, hoogste leidinggevende van de ongeveer 350 ambtenaren tellende gemeente. En het zijn nogal karakters die Vlissingen op dit moment al in huis heeft, zo laat de campagne zien: maritiem, ongepolijst, creatief, no-nonsense, kleurrijk en internationaal.

Het zijn nogal karakters die Vlissingen al in huis heeft: maritiem, ongepolijst, creatief, no-nonsense, kleurrijk en internationaal.

De gemeente Vlissingen telt zo’n 44.000 inwoners. Op de luchtfoto op de werkenbij-pagina ziet het Zeeuwse stadje er bijna mediterraan uit. ‘Wie bij de gemeente Vlissingen werkt, gaat onderdeel uitmaken van de stad’, zo belooft de campagne. ‘De persoonlijke contacten met inwoners en hun verhalen maken het boeiend om extra je best te doen.’

vlissingen luchtfoto

Kleurrijke teamleider

Op de werkenbij-pagina zijn zes verhalen van huidige medewerkers te lezen. Van de ongepolijste boomverzorger Sebastiaan tot de creatieve communicatieadviseur Jessica, en van kleurrijke teamleider Stadsbeheer Claudia tot de internationale frontofficemedewerker Chelsea. Samen moeten ze het dynamische en veelzijdige karakter van de gemeente weerspiegelen. De campagne is gemaakt door Square Fruit Media, een bureau uit die andere Zeeuwse ‘grote stad’: Middelburg.

vlissingen claudia

‘Door de unieke ligging aan de Westerschelde heeft Vlissingen goud in handen’, meldt de site verder. ‘Talloze zeeschepen varen vlak langs de boulevards. Zij laden en lossen hun goederen in de havens van het internationale havengebied North Sea Port, waaronder die van Vlissingen. Het zoute water is niet alleen een deel van de gemeente, het stroomt als het ware ook door de aderen van haar inwoners.’

Meer campagnes

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal. En wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Otys Recruiting Technology
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
Softgarden
Talent.com
ToTalent.eu
WBNRS