Gem. leestijd 2 min  686x gelezen

Gusta Timmermans: ‘Door krachten te bundelen, kunnen we klanten vooruit helpen’ [ADV]

Gusta Timmermans (eigenaar Recruitment Builders) en Marion de Vries (eigenaar Employer Brand Builders) vertellen meer over wat ze kunnen betekenen op het gebied van employer branding en talent acquisition.

Gusta Timmermans: ‘Door krachten te bundelen, kunnen we klanten vooruit helpen’ [ADV]

Als hoofd recruitment bij ING merkte Gusta Timmermans (Recruitment Builders) al dat mensen vroegen om haar expertise. ‘Het is superleuk om nu met elkaar andere bedrijven van jouw kennis te voorzien, wat we doen met een team van 20 experts.’

‘Met onze building blocks bouwen we samen een mooie toren.’

‘Door de krachten te bundelen, kunnen we – in co-creatie met onze klanten – klanten vooruithelpen.’ Marion de Vries (Employer Brand Builders) vult haar aan: ‘Je kunt ons inhuren voor een stuk expertise wat je misschien mist of dat je overgedragen wilt hebben. Wij noemen dat onze building blocks en samen bouwen we een mooie toren.’

Als organisatie wil je nú succesvol zijn

De Vries: ‘Het loopt storm en dat heeft vooral te maken met de schaarste op de arbeidsmarkt. We helpen organisaties om een keuze te maken. Iedereen roept dat je nú moet werken aan een sterk employer brand, die vraag krijgen wij dus ook vaak. Maar eigenlijk vragen veel organisaties om hulp om nú succesvol te zijn. Dat is wat we doen en we hebben overigens allemaal in die praktijk gewerkt.’

‘Het is belangrijk om directies te overtuigen dat de arbeidsmarkt écht in brand staat.’

Zowel Recruitment Builders als Employer Brand Builders ontvangt ook aanvragen voor een werkenbij-site, enkele vacaturetekst of anderszins. ‘Maar het draait allemaal om het fundament daaronder, om directies te overtuigen dat de arbeidsmarkt écht in brand staat’, vertelt Timmermans. ‘Helaas zien we nog vaak dat het vak recruitment en employer branding ondergeschoven is in een HR-rol. Wij maken ons er hard voor dat organisaties het serieus nemen. Zorg ervoor dat je die basis op orde hebt.’

timmermans

De hele journey van A tot Z

De Vries denkt dat je het alleen wint op deze arbeidsmarkt als je hele journey van A tot Z klopt. Je kunt je geen fouten permitteren. ‘Veel gebeurt op onderbuikgevoel of op basis van ervaring’, vertelt ze. ‘Het model van Gusta, onderdeel van haar handboek Recruitment & Employer Branding, vormt een mooie basis voor ons en onze opdrachtgevers. Daarnaast kunnen we het vak steviger maken door juist meer te ontwikkelen uit het losse handelen en het onderbuikgevoel.’

Lees ook

  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners