Gem. leestijd 2 min  667x gelezen

Hoe Burger King mensen zoekt die bij hen willen komen vlammen

Burger King is the hottest place to work. Dat is in elk geval de boodschap van de nieuwe recruitmentcampagne die jongeren oproept om te komen vlammen als King in de keuken, King achter de counter of als King van de crew.

Hoe Burger King mensen zoekt die bij hen willen komen vlammen

Het thema ‘Hottest place to work’ is al sinds 2019 het uitgangspunt voor het recruitment van Burger King. Het is een verwijzing naar ‘Flame-Grilled since 1954’. Bij de Amerikaanse fastfoodketen worden burgers echt op vuur gegrild, een belangrijk verschil met andere ketens. ‘En dat maakt Burger King dus letterlijk the hottest place voor iedereen die het aandurft om te komen vlammen’, aldus bureau Superrebel uit Breda, dat de nieuwe campagne vormgaf. ‘Immers, if you can’t stand the heat stay out of the kitchen.’

In de verschillende video’s die voor de campagne zijn gemaakt, spatten niet alleen de vlammen er vanaf. De video’s moeten vooral ook werkplezier en teamspirit uitstralen. ‘Het is de vertaling van de positionering van Burger King in Nederland: hier is iedere burger King’, aldus SuperRebel. ‘Dat geldt voor het eten, voor gasten en zeker ook voor medewerkers.’

Kom vlammen dan

De nieuwe recruitmentcampagne speelt zich volledig af op social media. Hier wil de fastfoodketen jongeren bereiken om te komen vlammen als King in de keuken, King achter de counter of King van de crew.

In de campagne uit 2019 werden nog échte vlammen gebruikt.

In de campagne uit 2019 werden nog échte vlammen gebruikt, met een speciale soort pyrotechniek. Die vlammen zijn nu vervangen door geanimeerde vlammen, die aansluit bij een nieuwe visual identity van Burger King, ontworpen door animatiestudio Animate the World en fotograaf Stef Nagel, die ook de vorige campagne al vastlegde op beeld. Alleen de vlammen zijn overigens geanimeerd; de rest van de video’s is wel helemaal echt en vindt plaats in de restaurants zelf, een belangrijke voorwaarde voor Burger King.

Whoppers in elkaar vlammen

De campagne is gericht op jongeren van 16 tot 25 jaar. Daarom wordt gebruik gemaakt van Instagram, Facebook, Snapchat en TikTok. Voor Game Kings op gameplatform Twitch is er een speciale uitdaging ontwikkeld: hoe snel vlam jij een Whopper in elkaar? Daarnaast wordt de campagne ondersteund met outdoor en posters in de restaurants.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners