Hoe Lok installaties de volgende generatie al jong wil laten kennismaken met techniek

Is installatietechniek eigenlijk kinderspel? Je zou het bijna denken, als je de nieuwe wervingscampagne van Lok Installaties ziet. Hoe heeft die zo vorm gekregen?

Peter Boerman Op 21 februari 2024
Gem. leestijd 3 min 172x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe Lok installaties de volgende generatie al jong wil laten kennismaken met techniek

Als het gaat om mensen werven voor de techniek, dan kun je er eigenlijk niet vroeg genoeg bij zijn. Dat lijkt het basisidee van de nieuwe wervingscampagne  ‘Installatietechniek voor de volgende generatie‘, waarmee familiebedrijf Lok Installaties zich aan de arbeidsmarkt presenteert. ‘Wij geloven dat de beste manier om onze passie voor innovatie en ons vakmanschap te tonen, is door de mensen te laten zien die het hart vormen van ons bedrijf – onze collega’s en hun gezinnen’, aldus marketingverantwoordelijke Mari Blanken.

‘We bouwen niet alleen installaties, we bouwen een betere toekomst.’

Precies dat is dus de reden dat in de campagne volgens haar ‘de echte sterren van Lok Installaties schitteren’, dus niet alleen de medewerkers, maar vooral ook: hun kinderen. ‘De reeks foto’s die we hebben gemaakt brengt vakmanschap in beeld, maar gaat ook vooral om innovatie en de toekomstige generaties. De boodschap is volgens mij duidelijk: bij Lok Installaties bouwen we niet alleen installaties, we bouwen een betere toekomst en daar hebben we goede mensen voor nodig.’

E- en W-installaties

Lok Installaties is een familiebedrijf met een rijke geschiedenis van ruim 100 jaar, en heeft vestigingen in Bodegraven en Amersfoort, waar in totaal meer dan 110 medewerkers actief zijn. Het bedrijf staat onder meer bekend om zijn uitgebreide expertise in zogeheten E- en W-installaties, waarbij het bedrijf alles verzorgt van ontwerp tot uitvoering en van nazorg tot onderhoud. Als Erkend Leerbedrijf begeleidt Lok Installaties ook studenten met een veilige werkplek en professionele begeleiding door ervaren leermeesters.

‘Door onze eigen kinderen te betrekken bij de campagne, laten we zien dat wat we vandaag bouwen, de wereld is waar zij in opgroeien.’

De nieuwe campagne onderstreept volgens Blanken ook ‘hoe belangrijk de toekomst is en het belang van het overdragen van kennis en vakmanschap aan de volgende generaties. Door onze eigen kinderen en personeel te betrekken bij de campagne, laten we zien dat wat we vandaag bouwen, de wereld is waar zij in opgroeien. Dit benadrukt niet alleen onze inzet voor duurzaamheid en innovatie maar toont ook de kern van wie we zijn: een goed team dat niet alleen aan vandaag denkt, maar ook aan morgen’, aldus Blanken.

Doordacht

De campagne, opgezet door creatief bureau Doordacht uit Bodegraven, zal eerst zichtbaar zijn in de regio Amersfoort, zowel online als via traditionele media, inclusief borden langs de weg en advertenties in regionale kranten. Lok Installaties hoopt met de campagne vooral gepassioneerde monteurs, installateurs, BIM-modelleurs, werkvoorbereiders, loodgieters en tekenaars die aan te spreken. Er is ook een nieuwe werkenbij-site actief, met meer informatie over de openstaande vacatures.

Het is overigens niet de eerste keer dat het Bodegravense bedrijf zijn toevlucht tot het eigen kroost neemt om kandidaten aan te trekken. In 2022 trok het ook al de aandacht met een (soortgelijke) online en offline campagne, toen onder de noemer ‘Ook op zoek naar werk met toekomst?‘, vooral ook omdat toen pas recent de vestiging in Amersfoort was opengegaan. De nieuwe campagne, met een nieuwe reeks foto’s, bouwt daar dus min of meer op voort.

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners