Hoe The Hell’s Kitchen aan 60 kandidaten kwam – in 5 maanden tijd

In 5 maanden tijd 60 horecatoppers werven tijd voor een nieuwe locatie in Rotterdam. Met die vraag kwam horecaketen Hell’s Kitchen terecht bij de ‘online stroomversnellers’ van Raft. Hoe slaagden zij in hun missie?

Werf& gastredacteur Op 31 oktober 2023
Gem. leestijd 2 min 116x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe The Hell’s Kitchen aan 60 kandidaten kwam – in 5 maanden tijd

Een horecatent waarvan de naam nog niet bekend is. En waarvan je de naam ook nog niet mag vrijgeven. Maar waar je toch al tientallen mensen voor wil werven. Hoe doe je dat? ‘Een uitdaging’, aldus Roy de Kok, online marketing strateeg bij het Dordrechtse RAFT, onderdeel van The HERD. ‘Hell’s Kitchen wilde de naam van hun nieuwe locatie pas onthullen bij een knallende opening. Maar er komt geen opening zonder personeel. Dus bedachten we – samen met OFFFF StudioThe Next Big Thing als slogan, met de ondertitel: De grootste horeca-opening in Rotterdam van deze eeuw. En zo hebben we deze nieuwe locatie online gepositioneerd.’

Content kalender

Het begon met een werkenbij-site als centrale plek om alle potentiële kandidaten naartoe te leiden. ‘Dankzij het framework van Elephant konden we deze website binnen 4 weken lanceren en hadden we direct een sollicitatieflow’, aldus De Kok. Wat heet. In de 3 maanden die volgden wist de site elke maand maar liefst zo’n 4.000 bezoekers te trekken, resulterend in maandelijks zo’n 45 sollicitanten. Mede dankzij meerdere korte teaservideo’s en beelden om de nieuwe locatie lading te geven en om vacatures te kunnen uitlichten via social media, die samen zo’n 750.000 mensen wisten te bereiken.

Funnel opbouwen

‘Via Facebook, Instagram en TikTok zorgden we voor een gerichte doelgroepdefiniëring en konden we lokaal adverteren’, vertelt De Kok. ‘Via meerdere type video ads zorgden we dat we eerst interesse bij kandidaten wekten. Via retargeting konden we geïnteresseerden opnieuw bereiken via gerichte advertenties. Zo bouwden we langzaam een recruitmentfunnel op die zich automatisch vulde met sterk geïnteresseerde kandidaten.’

Het team van Hell’s Kitchen, bij de uitverkiezing tot Best New Restaurant & Bar

Zijn bedrijf hielp Hell’s Kitchen overigens ook met de implementatie van een meer volwassen recruitmentproces. ‘Hiermee kon Hell’s Kitchen wekelijks op een efficiënte manier meer dan 100 kandidaten opsporen en persoonlijk benaderen’, aldus De Kok. Want recruitment is volgens hem een circulair proces. En dus zaten RAFT en de horecaketen wekelijks met elkaar om de voortgang te monitoren en vervolgstappen te bepalen, blikt hij terug. ‘Zo stuurden we niet alleen op groei in aantal sollicitanten, maar juist ook in daadwerkelijke hires van nieuw personeel.’ Wat uiteindelijk dus lukte – nog voor de opening in Rotterdam.

Dit verhaal verscheen eerder ook op de site van RAFT.

Lees ook

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners