Hoe werf je succesvol in tijden van schaarste? [adv.]

Dat is de hamvraag. De recruitmentindustrie heeft het niet gemakkelijk. Hoe zorg je ervoor dat je de juiste doelgroep voor de functie benaderd? Hoe valt jouw vacature op in een verzadigde markt? Hoe kan je talent verleiden om te solliciteren? Oude wervingsmethodes volstaan niet meer op deze extreem krappe arbeidsmarkt. Hoe pak je het anders aan?

Redactie Op 03 oktober 2019
Gem. leestijd < 1 minuut 356x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe werf je succesvol in tijden van schaarste? [adv.]

Velen gingen je voor met succesvolle wervingscampagnes en -strategieën. Van employer stories en hypertargeting tot aan een Amazon experience‘, het is tegenwoordig allemaal mogelijk. Het vergt alleen nét een andere aanpak om dit wervingssucces te behalen. Zo hanteert Ampelmann het motto ‘Normaal doen. Daar word je pas écht bekend van’, in de succesvolle werving van technische studenten. Ook de Politie lanceert een campagne waarmee ze in 7 jaar 17.000 agenten gaan werven. Daarnaast heeft Indeed geïnvesteerd in een onderzoek naar wat kandidaten vandaag de dag willen, waar ze op klikken en wat kandidaten aanzet om te solliciteren. Deze drie bedrijven zijn slechts een greep uit de sprekers van het Werf& Selectie Jaarcongres op 15 oktober waar werven in tijden van schaarste centraal staat. Je wordt meegenomen in diverse verhalen van sprekers die voor dezelfde uitdaging staan als jij: goede kandidaten werven op de krappe arbeidsmarkt. Inspiratiemogelijkheden zat met meer dan 16 breakouts verdeeld over 4 tracks (Innovatie, Volume recruitment, Specialty en Verleiding). De inschrijvingen stromen binnen, dus wees er dus snel bij, vol = vol! Tot de 15e!

Benieuwd naar de rest van de sprekers op het Werf& Selectie Jaarcongres? Lees hier meer informatie en meld je aan!

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners