iCIMS neemt Candidate.ID over

ATS-leverancier iCIMS maakte deze week bekend het Schotse recruitmenttechbedrijf Candidate.ID te hebben overgenomen.

Peter Boerman Op 02 april 2022
Gem. leestijd 2 min 132x gelezen
Deel dit artikel:
iCIMS neemt Candidate.ID over

Talentcloudbedrijf iCIMS heeft deze week de overname aangekondigd van Candidate.ID, bedrijf in marketingautomatiseringssoftware die speciaal is ontwikkeld voor het werven van talent. ‘Candidate.ID is een van de meest opwindende bedrijven op het gebied van talentacquisitie – ze lopen voorop in marketingautomatisering en CRM’, aldus Madeline Laurano, oprichter van Aptitude Research. ‘Deze functionaliteit toevoegen aan de iCIMS Talent Cloud is echt krachtig, en iCIMS is nu uitgerust om de markt te leiden door de volgende generatie wervingsmarketing.’

Recruitmentteams blijken tegenwoordig vaak vast te zitten en te maken te hebben met burn-outs van recruiters, onvermogen om op grote schaal goede mensen aan te nemen en niet-geleverde technologische beloften – en dat alles terwijl ze meer kwaliteitskandidaten moeten aannemen, sneller dan ooit tevoren. Uit nieuwe iCIMS-data blijkt zelfs dat het aantal vacatures met 44% is gestegen, terwijl de sollicitaties in vergelijking met januari 2021 niet toenemen. Dit betekent dat er minder kandidaten beschikbaar zijn om meer openstaande vacatures in te vullen.

Unieke leadscores

Tegelijkertijd verwachten kandidaten méér van potentiële werkgevers, zoals gepersonaliseerde communicatie die gebruikmaakt van moderne tools zoals video, sociale media en sms. iCIMS pakt deze moeilijke marktomstandigheden en nieuwe uitdagingen aan in de zogeheten end-to-end iCIMS Talent Cloud. ‘Vanaf de tijd dat ik Marketo leidde, ken ik uit de eerste hand de transformerende kracht van marketingautomatisering’, aldus iCIMS-CEO Steve Lucas. ‘We zijn nu het eerste bedrijf dat die kracht op grote schaal naar de wereld van werving brengt met Candidate.ID.’

Met Candidate.ID kunnen iCIMS-klanten talent beter ‘kennen’ en kwalificeren met unieke leadscores, hun efficiëntie verbeteren door hun bestaande database met kandidaten opnieuw te engagen en meer op schaal leveren met geautomatiseerde, gepersonaliseerde wervingsmarketingcampagnes. Door de best converterende kandidaten op grote schaal aan te trekken, kunnen talentacquisitieteams hun kosten en tijd voor het invullen van sleutelposities drastisch verminderen.

Repetitieve taken geautomatiseerd

Candidate.ID automatiseert repetitieve taken voor kandidaatbetrokkenheid en stelt talentprofessionals in staat om workflows voor kandidaatbetrokkenheid met meerdere stappen te personaliseren en te beheren met aanpasbare omni-channel-campagnes. Recruiters kunnen hiermee in realtime zien welke kandidaten betrokken zijn, hun intentie meten en zich richten op degenen die het meest betrokken zijn en het beste passen bij de functie.

‘Toen we 5 jaar geleden met Candidate.ID begonnen, hadden we een missie om echte recruitmentuitdagingen op te lossen met marketingautomatiseringssoftware’, aldus Candidate.ID-CEO Adam Gordon. ‘Onze marketingworkflows passen zich nu automatisch aan bij elke klik van een kandidaat om unieke, gepersonaliseerde ervaringen te bieden, terwijl gegevens worden gegenereerd waardoor recruiters productiever kunnen zijn. Met iCIMS stelt onze gedeelde visie ons in staat om de acceptatie van marketingautomatiseringstechnologie te versnellen, ten voordele van recruiters, kandidaten en wervingsmanagers over de hele wereld.’

Meer weten?

Op 19 april geeft iCIMS een webinar over marketing automation. Doe mee door je hier te registreren.

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners