Gem. leestijd 2 min  419x gelezen

Hoe datagedreven start-up JIBSER transparantie wil brengen in recruitmentwereld

De recruitmentmarkt is duur en ondoorzichtig, zeggen Shahin Habbah en Anne Troelstra. Met hun start-up JIBSER willen ze dat veranderen. Hoe zien ze dat voor zich?

Hoe datagedreven start-up JIBSER transparantie wil brengen in recruitmentwereld

Uit internationaal onderzoek zou blijken dat maar liefst 61% van de organisaties vindt dat zijn eigen talentacquisities onder de maat zijn. Bedrijven kiezen er daardoor vaak voor om recruitment uit te besteden, maar daarmee verliezen ze juist hun grip op hun doelstellingen en proces, constateren Shahin Habbah en Anne Troelstra, die met hun start-up JIBSER juist willen proberen die bedrijven ‘met een innovatieve en datagedreven werkwijze een transparante oplossing voor deze problemen’ te bieden.

‘Het juiste talent vinden is met de huidige methodes nauwelijks meer te voorspellen.’

‘We spreken dagelijks bedrijfseigenaren en HR-managers die zich ergeren aan het feit dat de recruitmentmarkt duur en volkomen ondoorzichtig is. Het juiste talent vinden wordt steeds uitdagender en is met de huidige methodes nauwelijks meer te voorspellen’, aldus Habbah. ‘Wij werken juist methodisch en voorspelbaar tegen een veel lagere vaste investering per maand, zonder torenhoge recruitment-fees‘, vult Troelstra aan.

Transparantie en tijdsbesparing

Met JIBSER willen beiden de huidige recruitmentsector opschudden met ‘transparantie en tijdsbesparing’. Met behulp van een nieuwe methodiek, gebaseerd op doelgroepdata en technologie, willen ze – zonder recruitmentbureaus – zorgen voor een voorspelbare instroom van kwalitatief talent. ‘Zo wordt het bereik van elke recruitmentcampagne gemaximaliseerd op basis van doelgroepdata, automatisch uitgevoerde technologieën en zelflerende algoritmen’, aldus Habbah.

‘Bedrijfseigenaren en hr-managers kunnen met Jibser datagedreven werken en veel tijd besparen.’

Troelstra: ‘Bedrijfseigenaren en hr-managers kunnen hiermee datagedreven werken en veel tijd besparen. De investering is vele malen lager, omdat een vergoeding wordt berekend voor de campagne zelf, ongeacht hoeveel mensen je aanneemt. Onze visie is dat bedrijven hun grip terugkrijgen door hun traditionele wervingsmethode te transformeren naar een transparante en voorspelbare manier. Dit bereiken zij door datagedreven strategieën in te zetten via een scala aan op maat geselecteerde online (social)mediakanalen.’

Anne Troelstra en Shahin Habbah: ‘Transparant en voorspelbaar leren recruiten’

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners