JobBoost.io gaat verder onder naam Jobmatix

Jobboost.io gaat verder als Jobmatix. De naamswijziging vloeit voort uit de groei die het recruitmentsoftwarebedrijf de afgelopen 2 jaar heeft doorgemaakt, alsmede uit de internationale ambities van het Brabantse bedrijf.

Peter Boerman Op 05 oktober 2022 Gem. leestijd 3 min176x gelezen
Deel dit artikel:
JobBoost.io gaat verder onder naam Jobmatix

Jobmatix. Dat is de nieuwe naam voor JobBoost.io, oorspronkelijk opgericht in 2016. Het bedrijf levert een oplossing in de vorm van een tool voor jobboardmarketing binnen recruitment. Met name bureaus en corporates worden middels deze tool ondersteund bij de dagelijkse werving. In 2021 zette JobBoost.io vaart achter de missie van de driekoppige directie om dé grootste programmatic speler binnen Europa te worden.

In 2021 zette JobBoost.io vaart achter de missie om de grootste programmatic speler van Europa te worden.

Om deze ambitie achterna te reizen werden er diverse stippen op de horizon uitgezet en werden de ambities afgekaderd. Naast de uitbreiding van het team en het doorontwikkelen van de tooling werd ook geconcludeerd dat een nieuwe naam en bijbehorend brand de organisatie ten goede zou komen. De afgelopen maanden is hard gewerkt om dit te realiseren. Naast de integratie van verschillende bedrijfsprocessen is er ook opnieuw vorm gegeven aan het merk en de positionering van de organisatie.

Standplaats Breda

Voor gebruikers verandert er verder weinig; de oplossing en de functionaliteiten binnen de tool blijven zoals ze momenteel zijn. Wel wordt het dienstenaanbod aangepast en worden er uitgebreide onboardings- en trainingstrajecten gegeven waardoor de tool makkelijker bestuurbaar wordt voor de gebruikers. Dit zal met video-ondersteuning, animatie en uitgeschreven handleidingen worden uitgebreid.

De organisatie zal als Jobmatix verder opereren vanuit de huidige standplaats Breda. ‘De rebranding van JobBoost.io naar Jobmatix.com is een logische stap in onze strategie om de leidende programmatic specialist van Europa te worden’, aldus Wiebe Mulder, een van de drie oprichters. ‘Onder de naam Jobmatix willen we onze marktpositie de komende jaren verder uitbouwen en onze tool blijven optimaliseren. We zijn in één klap fors gegroeid en doen via deze stap eer aan onze expertise en technologie.’

‘Onze ambities reiken verder dan het beeld dat men vaak nog van ons heeft.’

‘De nieuwe naam en uitstraling draagt bij aan de bewustwording en trots van onze medewerkers en maakt ook voor klanten beter duidelijk wie we zijn, wat we doen en wat we willen. En de ambities reiken verder dan het beeld dat men vaak nog van ons heeft’, aldus Mulder. ‘Om verder te kunnen bouwen aan de merkwaarde, is voor een herkenbare naam gekozen. Jobmatix symboliseert kracht en vernieuwing. Het woord job is als herkenning gebleven en bovendien een knipoog naar het verleden.’

Foto boven: Wiebe Mulder (tweede van rechts) met collega’s.

Lees ook

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Adver-Online Group
BRANDMANNEN
Bullhorn
Compagnon
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Mysolution
OTYS
Pro Contact
Ravecruitment
Recruitment Accelerator
Recruitment Marketeers
Recruitment Tech
Recruitment Valley
RecruitNow
Timetohire
ToTalent.eu
Undutchables Recruitment Agency
WBNRS
YOBZ