Management neemt Cammio over van TMG

Peter Boerman Op 09 april 2013
Gem. leestijd 2 min 1234x gelezen
Deel dit artikel:

Online video interview platform Cammio wordt door het huidige management overgenomen van Telegraaf Media Groep (TMG). Cammio wil zich internationaal verder ontwikkelen in de groeimarkt van online video interviews. Focus van de nieuwe onderneming ligt daarbij op partner en online verkoop.

Video interviews

Cammio bouwt momenteel aan een internationaal netwerk van strategische partners die de Cammio video interview functionaliteit aanbieden aan hun bestaande klanten. Cammio is reeds actief in Nederland, Duitsland, België en de UK met een portfolio aan opdrachtgevers binnen werving & selectie en de grotere werkgevers.

Internationalisering

Walter Hueber, CEO Cammio, legt uit: “Cammio is ontwikkeld vanuit onze expertise in online video en employer branding. Het werd al snel duidelijk dat we ons met Cammio in een groeimarkt bevonden die ook in Europa snel voet aan de grond krijgt. Daarbij is internationalisering belangrijk om goed te kunnen blijven concurreren. We denken met Cammio een sterke positie op te kunnen bouwen in Europa. Als zelfstandige onderneming kunnen we ons volledig richten op de internationale ontwikkeling van Cammio.

De overname van Cammio door het management is effectief vanaf april 2013. Het bedrijf blijft vooralsnog gevestigd in de regio Den Haag en gaat van start met een tweekoppige directie. Walter Hueber heeft de dagelijkse leiding en is als CEO verantwoordelijk voor business development, strategische partnerships en marketing. Bas Dirkse is als CTO/COO verantwoordelijk voor product ontwikkeling, customer service en de operationele organisatie. TMG blijft Cammio overigens gebruiken voor het interviewen en screenen van nieuwe medewerkers, onder meer bij de snel groeiende lokale nieuwssite Dichtbij.

Over Cammio

Cammio is het online video interview platform voor een laagdrempelige eerste ontmoeting met sollicitanten. Aan de hand van een aantal vooraf gedefinieerde videovragen of tijdens een live gesprek per webcam krijgen kandidaat en werkgever eenvoudig een eerste indruk van elkaar. Cammio biedt hiervoor een unieke combinatie van live en geautomatiseerde video interviews, aangevuld met een mobiele App. De volledig cloud-based oplossing wordt momenteel (internationaal) ingezet door recruiters, werving & selectiebureaus en werkgevers zoals AFAS, SONOS en TMG. Voor meer informatie: www.cammio.com of ervaar zelf eens een online video interview op: www.videosolliciteren.nl

 

Tags:
Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Onze partners Bekijk alle partners