Moongro nieuwe naam voor Business Talent Network

Peter Boerman Op 13 juli 2017
Gem. leestijd 2 min 2345x gelezen
Deel dit artikel:
Moongro nieuwe naam voor Business Talent Network

Het Amsterdamse recruitmentplatform Business Talent Network (BTN) gaat over op een nieuwe naam: Moongro.

Het online platform voor young professionals kiest voor de naamswijziging vanwege de snelle groei die het bedrijf doormaakt en de verbrede dienstverlening. Ook sluit de nieuwe naam beter aan bij de visie en ambitie van het snelgroeiende bedrijf, aldus directeur Adriaan Kolff (rechts op de foto, naast Robin Friend en Oscar Bieleveld). ‘Wij zijn ons ‘oude’ bedrijf ontgroeid.’

Oneindige mogelijkheden

De nieuwe naam past beter ‘bij wie wij zijn’, aldus Kolff: ‘Moon staat voor de oneindige mogelijkheden die een ambitieuze starter of young professional heeft, Gro voor groeien – wat centraal staat in onze identiteit. Dat we groei realiseren voor zowel de young professionals als onze klanten, is ons bestaansrecht.’

Bredere dienstverlening

Het recruitmentplatform kende zelf de laatste jaren ook behoorlijke groei: zowel in dienstverlening als in omzet. Naast online werving en employer branding campagnes biedt het bedrijf inmiddels ook detachering, uitzenden en werving en selectie aan. Alles gericht op de instroom van starters en young professionals. De omzet steeg de afgelopen 3 jaar telkens tussen de 50 en 100 procent. Ook werd verhuisd naar een groter kantoor (waar alweer een optie is genomen op een extra verdieping). ‘Wat betreft personeel zijn we in een jaar tijd meer dan verdubbeld’, aldus Kolff.

300 klanten

Moongro bereikt naar eigen zeggen nu elk jaar ruim 1 miljoen hoogopgeleide studenten en young professionals via 36 nichewebsites. Het bedrijf zegt daarnaast zo’n 300 klanten te hebben, onder wie Unilever, Heineken, Capgemini, Randstad, Bol.com en Google. Het recruitmentplatform claimt bovendien volledig data-driven te zijn, en de nieuwste technologie in te zetten om snelle en kwalitatief goede matches te kunnen maken tussen young professionals en het bedrijfsleven. Daardoor kan het zelfs garanties geven op wervings- en instroomdoelstellingen.

Meer van zulke verhalen?

Lees elke week de Nieuwsbrief van Werf& en blijf op de hoogte van alles wat er gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Doe het nu, het is gratis en je mist nooit meer iets!

 

 

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners