Gem. leestijd 3 min  10x gelezen

Over de energie in de nieuwe campagne van MediaMarkt

Bij MediaMarkt zijn ze gespecialiseerd in eigenlijk alles waar een stekker aanzit. Dat thema ‘energie’ vertalen ze nu ook naar een nieuwe employer branding-campagne, waar de huiskleur rood volop aanwezig is. Hoe kreeg die campagne zo vorm?

Het artikel gaat hieronder verder.

Masterclass Employer branding

Neem een voorsprong met een sterk werkgeversmerk. Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw ...

Bekijk event
Lees meer over Masterclass Employer branding
Over de energie in de nieuwe campagne van MediaMarkt

Black Friday hebben ze net achter de rug, elk jaar weer een van de drukste dagen in de retailbranche (bij MediaMarkt dit jaar omgedoopt tot Yovember). Maar ook hierna is nog steeds veel nieuw personeel welkom bij MediaMarkt. Reden waarom ze nu ook een hele employer branding-campagne uitrollen, die volgens de initiatiefnemers ‘de krachtige, klantgerichte belofte van MediaMarkt’ moet vertalen naar ‘een onderscheidend en geloofwaardig werkgeversverhaal dat naadloos aansluit bij de ambities én de cultuur van de organisatie.’

In de campagne valt niet alleen de kleur rood op, maar ook het thema ‘energie’.

In het resultaat valt niet alleen de kleur rood op (naast de inmiddels bijna verplichte eigen medewerkers in de hoofdrol). Ook het thema ‘energie’ is duidelijk zichtbaar, net als de ‘competitieve werkcultuur van MediaMarkt’, zoals Joanna Czuchnowska, HR-Director voor de Benelux, het noemt. 

Dát is nou MediaMarkt

De campagne heeft de titel ‘Dát is nou MediaMarkt’ meegekregen. Daarmee wil de retailer de ‘energieke teamspirit en het commercieel ondernemerschap’ benadrukken die het werk hier kenmerkt. ‘Deze combinatie spreekt talent aan dat waarde hecht aan autonomie en energie in het dagelijkse werk’, aldus Czuchnowska. ‘De campagne maakt duidelijk dat MediaMarkt de perfecte werkgever is voor mensen die energie halen uit een commerciële omgeving waar verantwoordelijkheid, initiatief en resultaatgerichtheid centraal staan.’

De campagne is gemaakt door Publicis Groupe Netherlands, het bureau dat recent er ook voor zorgde dat er ineens Opel Frontera’s in 50 MediaMarkt-winkels opdoken. Omdat de campagne wordt uitgerold in de hele Benelux, zijn er ook Franstalige uitingen bij gemaakt. ‘Door iedereen die in de Benelux werkt duidelijk te maken hoe het is om bij ons te werken, streven we naar een nog sterkere positie als werkgever. Samen met Publicis Groupe zetten we nu de eerste stappen in die richting’, aldus Czuchnowska.

Zoals je zou verwachten van een organisatie met meer dan 70 nationaliteiten, hebben we bij MediaMarkt Benelux een werkcultuur die verschillende perspectieven en initiatieven stimuleert. Als je dingen voor elkaar wilt krijgen, kan dat bij ons. Met onze pay-off ‘That’s MediaMarkt’ (of ‘Dát is nou/C’est ça MediaMarkt’) willen we dan ook talent aantrekken dat gedijt bij verandering, hoge snelheid en een sterke teamgeest’, zegt Czuchnowska.

Interne lancering

‘Dát is nou MediaMarkt’ wordt de komende weken uitgerold op social media, in de vestigingen en online. In oktober lanceerde de campagne al intern, tijdens het jaarlijkse Experience Electronics Event van MediaMarkt, waar leveranciers in Antwerpen samenkwamen met meer dan 1.200 werknemers uit de vestigingen. Tijdens dit event wordt kennis gedeeld omtrent nieuwe innovaties, technologie en er worden verschillende trainingsprogramma’s gegeven.

HR-director Joanna Czuchnowska helpt een handje mee, tijdens Black Friday.

Helemaal de allereerste employer branding-campagne is het overigens niet voor het bekende retailmerk, dat sinds 1999 actief is in Nederland, en daar momenteel 54 winkels telt. In november 2022 lanceerde MediaMarkt ook al de Let’s go!campagne, gericht op zowel consumenten als potentiële nieuwe medewerkers. Die crossmediale merkcampagne was destijds ontwikkeld door Saatchi & Saatchi internationaal en in de Benelux doorvertaald door Wunderman Thompson. Inmiddels is er trouwens ook een nieuwe merkcampagne, die teruggrijpt op het bekende en eerder succesvol gebruikte Ik ben toch niet gek!.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners

Meer informatie