Hoe 34 Brabantse wooncorporaties de krachten bundelen om ‘de woco’ op de kaart te zetten

Als werkgevers tegenwoordig érgens de handen ineenslaan, dan is het wel op het gebied van werving. Nu zijn het weer 34 Brabantse ‘woco’s’ die besluiten samen op zoek te gaan naar nieuw talent. Hoe hebben ze dat aangepakt?

Peter Boerman Op 19 juli 2023
Gem. leestijd 3 min 511x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe 34 Brabantse wooncorporaties de krachten bundelen om ‘de woco’ op de kaart te zetten

Vorige week zagen we het nog bij de hospitality-sector, en even daarvoor ook al bij de beveiligingsbranche, en de verenigde bloemisten. En binnenkort schijnt ook de installatiebranche met een gezamenlijke campagne te komen. Het laat maar zien: steeds vaker staat niet specifiek één werkgever in de spotlights, maar slaan verschillende werkgevers in één branche de handen ineen om gezamenlijk duidelijk te maken hoe leuk het werk in de sector is.

‘Het is tijd om de woco met trots in de spotlights te zetten.’

Zo hebben recent ook 34 samenwerkende Brabantse woningcorporaties een campagne gelanceerd om nieuwe medewerkers te werven. Onder het motto ‘De woco, daar wil je werken‘ wil woningbouwverenigingen als potentiële werkgever meer in beeld brengen. Zoals Evelijn Wegink, HR-adviseur van woningcorporatie JOOST en projectleider bij Expeditie Loopbaan het uitlegt: ‘Het is tijd om ‘de woco’, zoals we de woningcorporaties zelf vaak noemen, met trots...

Dit artikel gratis lezen?

Dit artikel is alleen beschikbaar voor Werf& Pro leden.

Waarom een Werf& Pro account super handig is:

  • Je krijgt toegang tot exclusieve content.
  • De homepage wordt aan de hand van jouw voorkeuren weergegeven.
  • Je ontvangt 2 keer per week onze nieuwsbrief;
  • Je krijgt 10% korting op al onze events*
  • Je ontvangt speciale aanbiedingen van onze partners.
  • Je download gratis het Jaarboek 2022/2023

*Exclusief RLN events

Maak binnen 1 minuut een gratis Werf& Pro account.

Registreren Al een account? Log dan hier in

Deze site onthoudt via een cookie die geplaatst wordt bij inloggen dat gebruikers na 48 uur weer worden uitgelogd. Als je het ‘remember me‘ vinkje aanzet onthoudt de site het voor 14 dagen. Dit geldt niet als je hebt ingesteld in je browser dat wanneer je deze site sluit je  ook meteen je cookies wist.

Lees ook

 

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners