Feel Good Friday: hoe de knappe sollicitatie van Stan van Bokhoven viraal ging

Ook hier kunnen we er niet omheen: de opvallende sollicitatie van Stan van Bokhoven, die afgelopen week viraal ging. En nog concreet wat opleverde ook.

Peter Boerman Op 28 augustus 2020 Gem. leestijd 3 min862x gelezen
Deel dit artikel:
Feel Good Friday: hoe de knappe sollicitatie van Stan van Bokhoven viraal ging

Morgen is hij jarig. Dan wordt hij 26. Maar het grootste cadeau heeft Stan van Bokhoven waarschijnlijk deze week al gehad. Zijn sollicitatie voor een functie als HR-adviseur bij Coolblue, die hij drie dagen geleden op LinkedIn zette, gaat immers als een dolle. Bijna 1,5 miljoen views, zo’n 60.000 reacties, ongeveer 2.000 commentaren, en héél veel aandacht in de pers (zoals 1, 2, en 3) vielen hem inmiddels ten deel.

‘Dit was dan ook weer niet helemaal de bedoeling.’

‘Dit was dan ook weer niet helemaal de bedoeling’, grinnikte de Boxtelaar in een interview met Brabants Centrum. Hij zegt daar ‘een beetje overrompeld’ te zijn door alle aandacht die zijn post heeft gegenereerd. Landelijke kranten en televisiezenders benaderen hem vanwege zijn actie. Net nadat hij de sollicitatiebrief op LinkedIn had gedeeld ging hij naar de sportschool. Toen hij wegging had hij 5 likes. Toen hij weer op zijn telefoon keek, waren dat er 3.000. En dat ging de afgelopen dagen dus zo door.

Shortlist aan bedrijven

Van Bokhoven rondde een maand geleden zijn master organization studies af aan de universiteit in Tilburg. Na zijn afstuderen maakte hij een shortlist van de bedrijven waar hij wel zou willen werken. Een daarvan was Coolblue. Toen hij een vacature zag op de werkenbij-site van de webwinkel, solliciteerde hij eerst netjes via de site zelf. Maar uit vrees daarmee onvoldoende op te vallen, knutselde hij dus ook nog een creatieve LinkedIn-post in elkaar. Inclusief uitstekende reviews, ‘vandaag op te halen, morgen bezorgd’, en opvallende button.

Ook zijn beoogd werkgever reageerde, met een post, die minstens zo ad rem was.

Dat pakte ‘op zich wel oké uit, zo te zien’, zegt hij, met licht gevoel voor understatement, tegen RTL Nieuws. En ja, ook zijn beoogde werkgever reageerde, met een mooie post, die minstens net zo ad rem was. reactie stan van bokhoven

Ook andere bedrijven tonen interesse. De succesvolle sollicitant heeft alvast een lijst gemaakt van bedrijven waar hij nu wel verder mee zou willen. Ook van een aantal recruiters belandde een uitnodiging in zijn mailbox. ‘Daar sta ik voor open ook. Schrijf vooral mijn naam op, het kan geen kwaad en je weet nooit wat het in de toekomst nog oplevert’, zegt hij.

Hij was trouwens niet de enige…

Van Bokhoven was trouwens niet de enige die deze week creatief aan de slag ging met de internetpagina’s van een bekende e-commercepartij. Op Twitter was deze hele week een rij memes en grappen te vinden, variërend rondom de actuele tagline: ‘Bedankt voor je stem op Hugo de Jonge’. En daar was bijvoorbeeld ook deze tussen te vinden:

Meer opvallende sollicitaties?

Lees ook

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN           Recruitment Marketing
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
DPG Recruitment
Indeed
Intelligence Group
Monsterboard
Mysolution
Otys Recruiting Technology
Talmark