Performance Booster (van Nationale Vacaturebank) officieel gelanceerd

Als werkgever voortaan zelf eenvoudig online wervingscampagnes opzetten die precies de goede doelgroep bereiken? De vandaag officieel gelanceerde Performance Booster van Nationale Vacaturebank moet het mogelijk maken.

Peter Boerman Op 23 maart 2021
Gem. leestijd 2 min 388x gelezen
Deel dit artikel:
Performance Booster (van Nationale Vacaturebank) officieel gelanceerd

Veel bedrijven vinden hun personeel op online vacatureplatforms als Nationale Vacaturebank. Maar soms willen ze een vacature extra onder de aandacht brengen, bijvoorbeeld via sociale netwerken, zoekmachines of doelgroepgerichte media. Dan kom je als werkgever al snel in een complex speelveld terecht, waar je specifieke kennis nodig hebt om succes te boeken.

‘Met deze technologie zijn hoge fees verleden tijd.’

‘Een bureau inschakelen kan dan natuurlijk, maar kost meestal veel geld. Bovendien gaat dan ruim de helft van het budget naar fees voor tussenpersonen’, aldus Sharita Boon, commercieel directeur bij DPG Recruitment. ‘Onze technologie zorgt dat je vacature dankzij ons exclusieve netwerk automatisch aan potentiële kandidaten wordt getoond. En die fees zijn verleden tijd.’

Onder de aandacht bij de juiste mensen

Nationale Vacaturebank, onderdeel van DPG Recruitment, lanceert vandaag officieel de zogenoemde Performance Booster. Met deze tool zetten werkgevers voortaan zelf eenvoudig online wervingscampagnes op. Met één druk op de knop brengt de slimme technologie vacatures via een uitgebreid medianetwerk onder de aandacht bij precies de juiste mensen. Daardoor hebben organisaties geen gespecialiseerde bureaus meer nodig en bereiken ze kandidaten die ze nergens anders vinden, aldus de initiatiefnemers.

Voortaan kan dus iedereen zélf online recruitmentcampagnes starten.

Voortaan kan dus iedereen zélf online recruitmentcampagnes starten. Simpelweg door een vacature op Nationale Vacaturebank te plaatsen en vervolgens de Performance Booster eraan te koppelen. Aan de hand van de profielen van miljoenen (actieve en latente) werkzoekenden creëert een algoritme vervolgens het perfecte kandidaatprofiel. En op basis van de vacature worden automatisch effectieve advertenties gecreëerd, perfect op maat voor sociale netwerken, vacaturesites en relevante nieuwsmedia in het grootste online advertentie- en uitgeversnetwerk van Nederland. Hier worden ze vervolgens op precies het juiste moment aan de juiste mensen getoond.

Relevante sollicitaties met elk budget

Doordat de Performance Booster volledig geautomatiseerd is, wordt elke euro aan daadwerkelijke werving besteed, zegt Sharita Boon. Zo kunnen de kosten laag blijven en kunnen ook bedrijven met kleinere budgetten nu eenvoudig effectieve wervingscampagnes opzetten.’Door onze slimme technologie te combineren met het bereik van DPG Media bereiken wij de kandidaten, die je nergens anders vindt. Dat is uniek in deze markt en gaat het verschil maken voor organisaties.’

‘Ook bedrijven met kleinere budgetten kunnen nu eenvoudig effectieve wervingscampagnes opzetten.’

Zoals uitzendbureau Raaak Personeel, dat nu al zegt erg blij te zijn met de nieuwe tool. Marketing- en mediamanager Andreas Bouman: ‘Actief werkzoekenden vinden we vaak wel via de gebruikelijke platforms. Maar soms is er meer nodig om snel geschikte kandidaten aan te trekken. Wij zochten bijvoorbeeld een heel team montagemedewerkers en konden met 1 vacature 9 functies invullen. Normaal gesproken zouden dat zo’n 2 à 3 nieuwe hires zijn. Daar bewees de Performance Booster zijn waarde dus dubbel en dwars.’

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners