Portret: Joke Huetink van SNS REAAL

Redactie Op 04 april 2013
Gem. leestijd 3 min 2152x gelezen
Deel dit artikel:

Werf& start met een nieuwe serie: Portret van een vakgenoot. Joke Huetink bijt het spits af. Zij is Arbeidsmarkt Marketeer bij SNS REAAL. De Nederlandse bank-verzekeraar bestaat uit een aantal merken, zoals SNS Bank, REAAL, Zwitserleven, ASN Bank en RegioBank. Februari jl. is SNS REAAL genationaliseerd.

Even voorstellen

Ik ben vanaf augustus 2011 werkzaam bij SNS REAAL. In mijn functie ben ik samen met 2 collega’s verantwoordelijk voor het arbeidsmarktbeleid voor alle merken, bijv. op het gebied van employer branding, duurzame inzetbaarheid, werving en selectie en retentie. Mijn rol is het ontwikkelen van het beleid en ik fungeer als 2e lijns adviseur voor recruiters en P&O adviseurs. Mijn aandachtsgebied is SNS Retail Bank, Financiële- en Riskfuncties en de traineeships.

Wat was jouw eerste baan?

Dat was bij Schuitema/C1000. Daar deed ik onderzoek naar employer branding en ik was werkzaam als communicatieadviseur. Ik hield me bezig met het formuleren van de kernwaarden, het ontwikkelen van middelen, waaronder een nieuwe werkenbijsite, advertenties en flyers voor de C1000 supermarkten. Maar ik was ook verantwoordelijk voor de werving van trainees.

Waar ben je het meest trots op uit je carrière?

Ik ben er trots op dat ik employer branding op de kaart heb gezet binnen SNS REAAL. We kunnen nu echt concreet aan de slag met de herijking van ons werkgeversmerk. Daarnaast ben ik ook trots dat ik het WO campus recruitment heb opgezet, waardoor we beter in staat zijn trainees te werven.

Wat is de grootste blunder die je ooit in je werk hebt begaan?

Ik heb tijdens een vakantiebaantje bij een autogarage ooit een bedrijfsauto te dicht tegen een paaltje aan ‘geparkeerd’. Het gevolg was een enorme deuk aan de zijkant van de auto. Met schaamrood op mijn kaken moest ik naar mijn baas om te zeggen wat er met zijn auto was gebeurd.

Wat is op dit moment je focus?

Ik ben op dit moment druk bezig met het vormgeven van employer branding. Dit doe ik op groepsniveau voor SNS REAAL en specifiek voor het merk SNS Bank. Wat voor werkgever zijn we en willen we zijn? Hoe kunnen we medewerkers aantrekken en behouden die bij ons passen? Maken we onze belofte aan klanten ook waar aan onze medewerkers? In onze organisatie staat het klantbelang centraal. Ik kijk vanuit mijn rol hoe we hier als werkgever invulling aan kunnen geven.

Welke gevolgen heeft de nationalisatie van SNS voor jouw werk?

Sinds 1 februari 2013 is de Nederlandse Staat enig aandeelhouder van SNS REAAL geworden. Ik ben op feestjes natuurlijk wel aangesproken over de situatie. En dat is ook begrijpelijk. Er wordt veel over onze organisatie geschreven in het nieuws. Gelukkig ervaar ik in de praktijk dat we nog steeds een mooi bedrijf zijn om voor te werken. Dat is niet veranderd. De nieuwe situatie brengt ook rust met zich mee en geeft energie om het vertrouwen van onze klanten weer terug te winnen. In mijn eigen werk zie ik dit ook terug.

Wat houdt je bezig in je vrije tijd?

Ik woon samen met mijn vriend in een jaren dertig woning, die we kort geleden helemaal hebben opgeknapt. Daarnaast hou ik van hardlopen, tennissen en leuke dingen ondernemen met vrienden, zoals lekker samen koken of festivals bezoeken. Ook ben ik onlangs tante geworden en ik geniet volop van mijn kleine neefje Dirk-Jan.

Wat is jouw sleutel tot succes?

Ik ben heel gedreven in mijn werk, maar wel vanuit het gemeenschappelijke belang. Ik wil samen met mijn collega’s echt een bijdrage kunnen leveren voor mijn klanten. Hierdoor kan ik dingen in beweging krijgen.

Wat doe je over 5 jaar?

Ik vind het moeilijk om te zeggen waar ik precies over 5 jaar sta in mijn carrière. Ik vind het in ieder geval belangrijk dat ik plezier heb in mijn werk, kan blijven leren en echt een bijdrage kan leveren. De komende jaren verwacht ik nog veel uitdaging te hebben in het verder vormgeven van het arbeidsmarktbeleid van SNS REAAL.

Tags:
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners