Gem. leestijd 2 min  28x gelezen

Pro Contact doet met Spielwork volgende overname

‘Dit smaakt naar meer’, zei Noud Baijens een jaar geleden toen ‘zijn’ Pro Contact het Roestvrijtaal van Kittie Spierings overnam. Die opvolging is er nu gekomen met de overname van Spielwork van Manus Aa. Wat kunnen we daarvan verder verwachten?

Pro Contact doet met Spielwork volgende overname

‘Manus Aa is a man on a mission’, schreven we al in 2017. Met zijn destijds gelanceerde start-up Spielwork wilde hij oude, saaie vacatureteksten doen vergeten. Geen bulletpoints met eisen meer, maar elke vacature een eerlijk verhaal. Met ‘vacatures zonder verkooppraatjes’ als motto. Die missie mag Aa (rechts op de foto) nu voortzetten samen met mede-ondernemer Noud Baijens, oprichter van Pro Contact (links op de foto), die met de overname van Roestvrijtaal eind vorig jaar ook al liet zien het belang van goede content in de huidige arbeidsmarktcommunicatie te onderkennen.

‘We hebben vaak aan 1 of 2 woorden genoeg.’

‘De vibe is gewoon goed, dit is een superlogische overname’, zegt Baijens erover op Quotenet. ‘Met Spielwork en Manus is er een duidelijke cultuur- en DNA-match. We werken al ruim 2 jaar intensief samen, dus deze overname voelt voor ons heel logisch. We hebben vaak aan 1 of 2 woorden genoeg.’ Over een overnamesom worden geen uitspraken gedaan. Wel is duidelijk dat Spielwork als zelfstandig merk blijft bestaan. ‘Hun naam is ook gewoon goed’, aldus Baijens. ‘Verder blijft Manus ook zeker aan ons verbonden. Sterker nog: ik ben enorm enthousiast over het feit dat hij ons komt versterken. We bouwen lekker door.’

Goede sales-energie

Spielwork heeft zich onder leiding van Aa de afgelopen jaren gespecialiseerd in het ontwikkelen van vacaturepagina’s op basis van een bewezen format, compleet met video, fotografie en tekst na gesprekken met medewerkers in de functie. De campagnes van Pro Contact moeten een logische aanvulling vormen op de vacature-aanpak van Spielwork, terwijl de heldere en eerlijke vacaturepresentaties van Spielwork de effectiviteit van deze campagnes versterken, zo is de bedoeling.

‘We houden het beiden graag simpel waar mogelijk.’

‘Voor mij voelt dit als een fantastische volgende fase’, toont ook Aa tevreden over deze deal. ‘Onze bedrijven zijn complementair aan elkaar en ik heb bewondering hoe Noud en zijn team zo’n succesvol bedrijf hebben opgebouwd. We houden het beiden graag simpel waar mogelijk, met een goede sales-energie. Ik heb alle vertrouwen in onze ambitieuze plannen voor de komende jaren en dat we onze klanten nog veel beter kunnen gaan helpen.’

Lees ook

Hoofdredacteurbij Werf&

Peter Boerman

Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
  • Leave behind a comment

Onze partners Bekijk alle partners

Meer informatie