Hoe De Mandemakers Groep raptalent Pjotr voor zijn campagne wist te strikken

‘Een positieve vibe‘. Dat is wat rapper Pjotr wil overbrengen met zijn nieuwe nummer Ik Moet Gaan. Tegelijk moet het nummer De Mandemakers Groep aan nieuwe (leerling)chauffeurs helpen. Hoe kwam die samenwerking zo tot stand?

Peter Boerman Op 16 november 2022 Gem. leestijd 3 min116x gelezen
Deel dit artikel:
Hoe De Mandemakers Groep raptalent Pjotr voor zijn campagne wist te strikken

Bedrijven die bekende rappers en influencers inschakelen om jongeren te werven, we zagen het al vaker. De Jumbo won er dit jaar zelfs een Werf& Award mee. En goed voorbeeld doet kennelijk goed volgen, want ook De Mandemakers Groep gooit het nu over deze boeg en heeft voor zijn nieuwe wervingscampagne een samenwerking gesloten met raptalent Pjotr.

De campagne is vooral bedoeld voor jongeren ‘tussen de 18 en 25 jaar’, die nog niet zo goed weten wat ze willen, voor wie in de schoolbanken zitten niet echt hun ding is en die ‘graag willen genieten van vrijheid en samen lol maken met je maten’, aldus Sander Bomhof, recruitment marketeer bij de grootste woonretailer van Nederland. Zij moeten zich vooral aangesproken voelen door het nummer van Pjotr, dat in nauwe samenwerking is ontwikkeld.

Ga ervoor

De wervingscampagne rondom het nieuwe nummer van Pjotr heeft de titel ‘Ga ervoor‘ gekregen, net als de bijbehorende website. De campagne zal te zien zijn via onder andere social platformen als TikTok en Instagram, bioscoopreclame, digitale radio, Spotify ads en… een immens grote bestickering op de vrachtwagens zelf. Om te begrijpen hoe het is om te werken als chauffeur bij De Mandemakers Groep is Pjotr meermaals op bezoek geweest bij het Waalwijkse familiebedrijf.

Pjotr is meermaals op bezoek geweest bij het Waalwijkse familiebedrijf.

‘Niet zo zeer het werk, maar het gevoel van vrijheid dat je ermee kunt behalen heb ik verwerkt in mijn nummer’, vertelt de rapper daarover. ‘Ik vind het bijvoorbeeld tof dat je altijd samen met een vaste maat onderweg bent. Je levert de mooiste producten en komt altijd met toffe verhalen thuis. Je beleeft veel vrijheid onderweg en rijdt in een dikke wagen. Hoe ik dat ervaren heb, heb ik geprobeerd te vangen in deze track. Daarnaast werk ik veel met jongeren. Ik kan het gevoel heel erg begrijpen dat ze zich soms voelen vastzitten in een situatie. Met Ik moet gaan wil ik die positieve vibe overdragen van het grijpen van kansen.’

Gratis groot rijbewijs

De Mandemakers Groep telt inmiddels zo’n 6.000 medewerkers. Leerling-chauffeurs die zich aangesproken voelen door de campagne staat onder meer direct een vast contract te wachten (na de proeftijd), naast de mogelijkheid om gratis – onder werktijd – je groot rijbewijs te halen, en een vaste collega op de wagen.

Lees ook

Ook in ‘Campagne van de week’?

Wil je jouw wervingscampagne hier ook onder de aandacht brengen? Mail dan kort wat achtergronden, doelstellingen en beeldmateriaal, en wie weet vind je hier dan straks ook jouw inspanningen terug.

Deel dit artikel:
Peter Boerman

Peter Boerman

Hoofdredacteur bij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
Adver-Online Group
BRANDMANNEN
Bullhorn
Compagnon
DPG Recruitment
Floyd & Hamilton
Indeed
Intelligence Group
Mysolution
OTYS
Pro Contact
Ravecruitment
Recruitment Accelerator
Recruitment Tech
RecruitNow
Timetohire
ToTalent.eu
WBNRS