Recruitment Summer BBQ

Redactie Op 03 juli 2012 Gem. leestijd 2 min2090x gelezen
Deel dit artikel:

De Rotterdamse partners in het recruitmentvak Connexys en Intelligence Group organiseerden woensdag 27 juni de Recruitment Summer BBQ. Ruim 60 HR-professionals ontmoetten elkaar aan de oever van de Maas. Werf& Connexys TV geeft je met een videoverslag een impressie van de bijeenkomst.

Informele sfeer

Het was een geslaagde avond waarin zelfs het weer meewerkte. Op een prachtige lokatie aan de Maas konden vakgenoten onder het genot van een hapje en een drankje in een informele sfeer netwerken en uitgebreid bijpraten over het vakgebied waar we allemaal zo warm voor lopen. Connexys presenteerde het initiatief ‘Werft Samen’, een platform dat door samen te werken veel moet opleveren voor relaties. Bovendien werd recruiters gevraagd een bijdrage te leveren aan een onderzoek en een zomers goed doel.

Recruitment Kengetallen

Tijdens de barbecue deed Intelligence Group een oproep aan alle recruiters om mee te werken aan het grootschalig onderzoek naar Recruitment Kengetallen dat in augustus van start zal gaan. In dit onderzoek richten de onderzoekers zich op het verwerven van stuurinformatie met betrekking tot het aantrekken van ‘vaste’ en ‘flex’ medewerkers. Onmisbare gegevens voor elke recruiter die aantoonbaar het verschil wil maken op de arbeidsmarkt. Alle deelnemers aan het onderzoek krijgen een benchmarkrapport over hun eigen Recruitment Kengetallen die wordt vergeleken met het Nederlands gemiddelde. Uiteraard krijgt iedere deelnemer ook gratis het nieuwe boek ‘Recruitment Kengetallen’.

Wil jij ook deelnemen, meld je dan aan door een e-mail te sturen naar geert-jan@intelligence-group.nl o.v.v. Recruitment Kengetallen. Medio augustus ontvang je een uitnodiging voor het onderzoek. Meld je snel aan, want hoe meer organisaties deelnemen, des te waardevoller wordt het onderzoek en het bijbehorende boek!

Het goede doel

Tijdens de Recruitment Summer BBQ werd aandacht gevraagd voor een echt Rotterdams goed doel. Stichting Buurtwerk Kralingen-Crooswijk organiseert al 25 jaar voor 40 kinderen van 6 tot 14 jaar een Kinderkamp. Voor veel van hen is dit hun enige vakantie in het jaar en voor sommigen wordt het zelfs hun allereerste echte vakantie. Kinderen met allerlei denkbare achtergronden gaan een week samen samen eten, slapen, spelen en plezier maken.  

Dit jaar moet het initiatief het zonder subsidie stellen en daarom heeft een groep vrijwilligers de handen ineen geslagen om het kindervakantiekamp toch door te kunnen laten gaan. De enthousiaste bezoekers van de Summer BBQ lieten hun hart spreken en vulden het spaarvarken met in totaal 100 euro.

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners

Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie
BRANDMANNEN
Brockmeyer
Bullhorn
Carerix
Compagnon
Indeed
Intelligence Group
Jobrapido
Macknificent
Mysolution
RecruitNow
Talmark

Lees elke dinsdag en donderdag de gratis Werf& Nieuwsbrief. Mis niets van wat gebeurt op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

  • Ik kan me op ieder moment weer afmelden en mijn gegevens worden niet verstrekt aan derden.