Roadtrip Agency lanceert ‘Explorer’ voor meer kwalitatieve recruitmentmarketing

Met het gloednieuwe ‘Explorer’ brengt Roadtrip Agency een nieuw product op de markt dat het resultaat is van ruim 4 jaar intensieve consultancy op het gebied van recruitment (marketing) analytics voor internationale bedrijven.

Redactie Op 30 januari 2024
Gem. leestijd 2 min 97x gelezen
Deel dit artikel:
Roadtrip Agency lanceert ‘Explorer’ voor meer kwalitatieve recruitmentmarketing

‘Klanten als Booking.com, Vattenfall, Achmea en Nederlandse Spoorwegen hebben ons doen inzien dat het krijgen van meer sollicitaties niet altijd goed is, het gaat juist om gekwalificeerde kandidaten – aan die stap voorwaarts willen wij bijdragen’, aldus Jelmer Zuidema en Jelmer Koppelmans, de oprichters van Roadtrip Agency, en initiatiefnemers van Explorer.

‘Dit is een oplossing die de essentie van onze kennis en expertise belichaamt.’

Sinds de oprichting hebben ‘Jelmer & Jelmer’ Roadtrip uitgebouwd tot specialist in recruitment (marketing) analytics, dat bekend staat om zijn expertise en klantgerichte aanpak. Deze rijke ervaring is de drijvende kracht achter de ontwikkeling van Explorer geweest, ‘een oplossing die de essentie van onze kennis en expertise belichaamt: het verbeteren van recruitment marketing op basis van data’, aldus Zuidema.

Koppelen met ATS

Met Explorer kunnen bedrijven hun recruitment-marketingfunnel uitbreiden met data uit het Applicant Tracking System (ATS), de meest kwalitatieve data beschikbaar. Zo houdt de rapportage niet op de bij data van de werkenbij-site, maar worden ook data inzichtelijk van kandidaten die verder in het proces komen (interview, hired, rejected). Het zijn data die elk recruitmentteam wil gebruiken, maar die eerder niet of nauwelijks direct toegankelijk waren.

‘Eindelijk worden data inzichtelijk van kandidaten die verder in het proces komen.’

Explorer is een SaaS-product met een maandelijks abonnement, zonder de noodzaak van langdurige implementatie en bijkomende kosten. Het implementeren is simpel: binnen een paar minuten af te ronden, zonder de hulp van IT-teams, belooft Zuidema. ‘Dit alles maakt het een toegankelijke oplossing voor bedrijven die hun recruitmentmarketing willen verbeteren en optimaliseren op basis van kwalitatieve data. Door de tooling beschikbaar te maken voor zoveel mogelijk ATS’en op een zo eenvoudig mogelijke manier willen we zorgen dat recruitment kan bijblijven met de ontwikkelingen op marketinggebied.’

Beslissen op basis van data

Met Explorer kunnen bedrijven efficiënter omgaan met hun recruitment-marketingbudgetten en beslissingen maken op basis van kwalitatieve data. Het gaat niet alleen om inzichten, maar ook om het optimaliseren van recruitmentmarketing, benadrukt Zuidema. ‘Explorer stelt bedrijven in staat om gebruik te maken van offline conversies en deze door te sturen (middels de Conversion API) naar platforms zoals Meta, LinkedIn of Google Ads. Hierdoor kunnen bedrijven meegaan met de ontwikkelingen richting first-party data – het antwoord op een ‘wereld zonder cookies’.’

‘Dit is het antwoord op een ‘wereld zonder cookies’.’

Kijkend naar de toekomst moet Explorer een direct antwoord zijn op de groeiende vraag naar het beter inzichtelijk maken van de impact van recruitmentmarketing. ‘Het helpt niet alleen bij het rechtvaardigen van campagnebudgetten per kanaal, maar speelt ook een cruciale rol in het begeleiden van beslissingen over website-aanpassingen, het verbeteren van vacatureteksten en andere projecten die gericht zijn op het optimaliseren van de candidate journey‘, aldus Zuidema. ‘Wij zetten ons in voor continue verbetering en uitbreiding van Explorer, zodat het product blijft aansluiten bij de steeds veranderende behoeften en trends in (recruitment)marketing.’

Lees ook

Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners