Steam en Talmark voortaan verder onder één naam: SteamTalmark

Steam en Talmark zetten de volgende stap in hun integratie. Voortaan gaan het creatief merkbureau en digitaal bureau volledig samen verder onder de naam SteamTalmark.

Peter Boerman Op 19 juni 2023
Gem. leestijd 3 min 202x gelezen
Deel dit artikel:
Steam en Talmark voortaan verder onder één naam: SteamTalmark

De verdere integratie komt voort uit de situatie in de huidige arbeidsmarkt, aldus Jari Kloppenburg, Directeur Strategie bij SteamTalmark. ‘Die houdt veel werkgevers in een houdgreep. Vooral op HR-gebied zijn er veel uitdagingen voor organisaties. De enige oplossing hiervoor is een volledig integrale aanpak van employer branding, waarin een strategische merkaanpak, creatieve campagnes en alle digitale oplossingen optimaal op elkaar aansluiten.’

Met de nieuwe naam wil SteamTalmark zich positioneren als dé merkspecialist voor werkgevers.

De naamswijziging stelt SteamTalmark in staat verder te groeien naar een toekomstbestendig fullservice bureau voor employer branding, campagnes en werkenbij-websites. Daarmee positioneert het bureau zich als dé merkspecialist voor werkgevers. Beide bureaus zagen in 2021 al een groeiende behoefte in de markt voor een integrale aanpak van employer branding en werkenbij- en campagnewebsites, en dus was een bundeling van krachten een logische stap. Inmiddels staan organisaties voor enorm veel uitdagingen, op het gebied van onder meer digitalisatie, duurzaamheid, personeel en diversiteit, wat vraagt om de fullservice benadering die SteamTalmark biedt.

Employer branding belangrijker dan ooit

‘Alle uitdagingen hebben één ding met elkaar gemeen’, aldus Kloppenburg. ‘Er is talent voor nodig. Het zijn de mensen die het succes van organisaties bepalen. In de huidige arbeidsmarkt waar talent schaars is, en dat zal in de toekomst niet veranderen, betekent dat wie het talent heeft ook het succes heeft. En dat raakt de kern van je organisatie, waarmee employer branding dus belangrijker is dan ooit.’

‘Als het employer brand niet vanuit de organisatie gestalte krijgt, is het een lege huls.’

Ricardo Risamasu, Commercieel Directeur bij SteamTalmark, beaamt de urgentie. ‘Als het employer brand niet vanuit de organisatie gestalte krijgt, is het een lege huls. En daarmee is het niet meer de corporate brand wat de klok slaat, maar het employer brand als kern van de organisatie.’

Gedeelde ambities zijn onweerstaanbaar

Als het aan SteamTalmark ligt moet employer branding gaan over: ambities. Niet alleen over ambities van de organisatie, maar juist ook die van het talent ín de organisatie. De truc is om die twee werelden te matchen, zegt Kloppenburg. ‘Het samenbrengen van die ambities noemen wij irresistible employer branding. Gedeelde ambities zijn onweerstaanbaar. We zijn dan ook heel blij dat we verdergaan onder de naam SteamTalmark. Daarmee zijn we het meest krachtige bureau in de arbeidsmarktcommunicatie die organisaties van a tot z kan bedienen. We creëren een werkgeversmerk, én ondersteunen vervolgens op alle facetten met de werving. Denk aan onder andere wervingscampagnes, carrièresites en koppeling met recruitmentsystemen.’

‘We hebben grote ambities om nóg meer organisaties te laten zien dat irresistible employer branding werkt.’

Bij SteamTalmark werken 48 medewerkers, op locaties in Amsterdam en Utrecht waar beide vestigingen blijven bestaan. Het doel is de komende tijd allebei de vestigingen optimaal te laten samenwerken. SteamTalmark heeft er vertrouwen in dat dit gaat lukken, zegt Risamasu. ‘We hebben grote ambities om nóg meer organisaties te laten zien dat irresistible employer branding werkt en ik kijk er naar uit om dit vanaf nu met het hele team onder één naam te doen voor mooie opdrachtgevers waaronder het ministerie van Defensie, Dienst Justitiële Inrichtingen, ANWB, Essent en het UMC Utrecht.’

Op de foto helemaal boven, van links naar rechts: Robbert Speet, Digital Director, Ricardo Risamasu, Director Business Development, Maarten Kuipers, Creative Director, Marco van Rookhuijzen, Algemeen Directeur, Mariska van den Belt, Director Client Services, Bert Kok, Creative & Strategy Director en Jari Kloppenburg, Strategy Director. Fotografie: Marie Wanders.

Lees ook:

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners