Steam op World Employer Day 2019

Redactie Op 23 mei 2019
Gem. leestijd < 1 minuut 378x gelezen
Deel dit artikel:
Steam op World Employer Day 2019

Terwijl het ene Steam-team op Werf& Live espresso’s en cappuccino’s stond uit te delen, was een ander Steam-team in Lissabon op de World Employer Branding Day. Beide events vielen op 16 mei, waardoor het bedrijf de krachten dit jaar moest verdelen.

De World Employer Branding Day werd voor de vierde keer georganiseerd en is zowel in volume als inhoudelijk aan het groeien. Dit jaar waren er zo’n 750 mensen uit 45 landen.
Cases en verhalen waren er van onder meer Facebook, Netflix, Indeed en Top Employers. Presentaties die we ook in Nederland wel eens hebben gezien tijdens de Employer Branding Summit of Werf& Live. Het werd interessanter bij de internationaal georiënteerde cases van Mars en Accenture. Hoe ontwikkel je een EVP en één krachtig employer brand voor een organisatie als Accenture, waar wereldwijd zo’n half miljard mensen werken?

Moet je erbij zijn?

Natuurlijk is het interessant ook de verhalen van andere landen te horen. Voor Steam was het leuk te zien hoe het Engelse bureau Tonic campagnes maakt voor de Britse Defensie en politie. Tegelijkertijd zien ze dat in veel landen het creatieve niveau nog om te huilen is.
Vaak overstijgt dat niet het ‘stockfotoniveau’. Als je met je organisatie met name in Nederland actief bent, heb je aan de Employer Branding Summit en Werf& Live genoeg en voegt dit event inhoudelijk onvoldoende toe. Ben je een internationale speler op een schaal als Mars of Accenture, dan is het zeker de moeite waard. En, eerlijk is eerlijk, aan de afterparty kunnen de Nederlandse events niet tippen…

Tags:
Deel dit artikel:

Premium partners Bekijk alle partners