Arbeidsmarkttrends 2020-2024

Bepaal je wervingsstrategie o.b.v. huidige en toekomstige ontwikkelingen. Welke arbeidsmarkttrends en kengetallen zijn in 2020 voor jou van belang? Wat zijn de laatste nieuwtjes en waarmee behaal je meteen een aantal quick wins?

Vertaal actuele trends naar arbeidsmarktkansen in tijden van schaarste

Wat zijn de actuele onderwerpen op de arbeidsmarkt en hoe vertaal je deze op de korte termijn door naar het aantrekken en behouden van talent. Het inspelen op veranderd zoekgedrag en met impact profileren op de kandidatenmarkt wordt steeds belangrijker en hoe doe je dit? Tegelijkertijd staan we stil bij de lange termijn waarin we moeten voorsorteren op zaken als flexibilisering, internationalisering, candidate experience en de nieuwe KPI’s op het gebied van het agile inrichten van het recruitmentproces. Een seminar vol met trends, ontwikkelingen, data, kennis, nieuwe inzichten en praktische vertalingen. Je wordt verrast met nieuwe inzichten, de laatste nieuwtjes en geprikkeld om sterk en onderscheidend een arbeidsmarktplan te maken voor 2020 en verder.

Meer informatie over het Seminar Arbeidsmarkttrends 2020-2024? Lees meer en/of schrijf direct in >>

Schrijven van vacatureteksten

Een goede vacaturetekst is online vindbaar, spreekt de doelgroep aan, preselecteert en zet aan tot solliciteren. Via een kennisportal gecombineerd met een workshop leer je doelgroepgerichte en wervende vacatureteksten te schrijven.

Betere respons met online vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Tijdens deze workshop krijg je handvatten om je vacatureteksten te optimaliseren. Van doelgroepgerichtheid tot online vindbaarheid (SEO). Van optimale indeling tot selecterend vermogen.

Tijdens de online training voorafgaand aan de workshop leer je alles voor het schrijven van een goede vacaturetekst. Tijdens deze workshop breng je de theorie direct in de praktijk tijdens opdrachten en oefeningen met jouw eigen vacatureteksten. Tenslotte kun je na afloop een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback

Blended workshop in 3 stappen

De blended workshop Schrijven van vacatureteksten combineert online en offline leren voor optimaal effect en bestaat uit 3 onderdelen:

  1. Kennisportal Vacatureteksten: Direct na inschrijving ontvang je toegang tot de Kennisportal Vacatureteksten. Vervolgens heb je een jaar lang toegang tot dit portal. Dus ook na afloop van de workshop. Bij inschrijving voor 31 december 2019, krijg je tot en met 31 december 2020 toegang tot dit portal. In de kennisportal staat niet alleen de online training maar je krijgt toegang toe een schat aan kennis en tools voor de perfecte vacaturetekst.
  2. Workshop Vacatureteksten: Klassikale workshop waarin we aan de hand van theorie en voorbeelden vooral aan de slag gaan met het optimaliseren van eigen vacatureteksten.
  3. Een-op-een feedback:  Na afloop van de workshop kun je een herschreven vacaturetekst voorleggen aan de docent voor een-op-een feedback.

Meer informatie over de blended workshop Schrijven van Vacatureteksten

Leergang Arbeidsmarktcommunicatie (Uitverkocht)

Arbeidsmarktcommunicatie speelt een essentiële rol in de strijd om talent. Ontdek tijdens de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie hoe je het verschil maakt op de arbeidsmarkt.

Dé arbeidsmarktcommunicatie-opleiding

Dinsdag 28 september start alweer de 30e editie van de succesvolle Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. De meest complete opleiding op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie in Nederland waarin je ontdekt hoe je arbeidsmarktcommunicatie het beste kunt inzetten voor jouw organisatie. Van werving tot employee relationship management en van employer branding tot arbeidsmarktcommunicatiestrategie.

De leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5. Voorafgaand aan elke opleidingsdag volg je een e-training van ongeveer 45 minuten (voorafgaand aan dag 1 zelfs 2 e-trainingen van ongeveer 45 minuten) waarin de belangrijkste theorie wordt besproken. Hierdoor ligt tijdens de opleidingsdagen de nadruk meer op de praktijk. Met best practices uit binnen- en buitenland, werken aan kleine opdrachten en cases voor de eigen organisatie.

De leergang wordt succesvol afgesloten met een eindopdracht. Jouw eigen praktijk staat centraal voor de eindopdracht zodat je de opleiding afrond met een concreet eindproduct zoals bijvoorbeeld een arbeidsmarktcommunicatieplan, werkgeverspositionering, candidate experience onderzoek, recruitmentsite-plan of referralstrategie.

 

De leergang met startdatum 28 september is volledig uitverkocht. De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie organiseert op 23 november een extra Leergang Arbeidsmarktcommunicatie.

Meer weten over de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie? Lees meer/download de factsheet >>