Tempo-Team lanceert veerkrachtcampagne

Peter Boerman Op 05 juni 2012
Gem. leestijd < 1 minuut 1725x gelezen
Deel dit artikel:

Met de recent gelanceerde Veerkrachtcampagne pleit Tempo-Team voor meer eigen initiatief bij zowel werkgevers als werknemers om de uitdagingen op de arbeidsmarkt aan te gaan. Onder het mom ‘Alles draait om veerkracht’ wil zij werkgevers en werknemers bewust maken dat oplossingen niet alleen van de overheid hoeven te komen.

Zelf de regie nemen

Volgens Tempo-Team moeten werkgevers en werknemers juist in deze tijd nog meer zelf de regie pakken. En dat vereist een mindswitch, in een land als Nederland waar overheid en sociale partners het voor een groot gedeelte regelen. De overheid legt bovendien onder druk van de begroting steeds meer maatregelen op. Dat zie je bijvoorbeeld bij de aangekondigde aanpassingen van het ontslagrecht, die grote implicaties hebben voor zowel de werkgever als werknemer.’

Bezig blijven

Met het veerkrachtproject gaat Tempo-Team bedrijven en werknemers concrete oplossingen bieden om hun eigen veerkracht te versterken. Zo staan de website blijfbezig.nl diverse veerkrachtige cases. Daarnaast worden er radiospots ingezet. Ook gaat Tempo-Team onder het thema: Bedrijfsleven ontmoet wetenschap, speciale collegetours organiseren om gezamenlijk naar HR-oplossingen voor de hedendaagse uitdagingen te zoeken. De eerste collegetour staat gepland op 5 juni op de Universiteit van Utrecht.

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners