JAMwerkt overgenomen door Belgische uitzender TRIXXO

Het Eindhovense uitzendplatform JAMwerkt is deze week overgenomen door de van oorsprong Belgische uitzender TRIXXO, dat eerder ook al uitzendbureaus MainWork en Ruimbaan overnam. ‘In Nederland liggen kansen die we niet mogen laten liggen.’

Peter Boerman Op 10 juli 2021
Gem. leestijd 2 min 421x gelezen
Deel dit artikel:
JAMwerkt overgenomen door Belgische uitzender TRIXXO

‘We waren op zoek naar een partij die onze kernwaarden deelt, goed bij ons team past en de slagkracht heeft om de volgende stappen te zetten in de groei van JAMwerkt. Dit vonden we terug bij TRIXXO. Sinds het eerste gesprek hadden we direct een klik met de oprichter en de overige MT-leden. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat TRIXXO de juiste partij is’, aldus Ruud Schippers (28), samen met broer Martijn (25) en zus Miranda (29) oprichter van JAMwerkt.

‘Onze honger is nog niet gestild’

Voor de van oorsprong Belgische uitzender TRIXXO is de overname van JAMwerkt al de derde van het jaar, na eerder ook al ‘Mainwork’ en ‘Ruimbaan’ te hebben verworven. ‘En onze honger is nog niet gestild’, aldus Frank Vliegen, CEO van TRIXXO Jobs. ‘We willen blijven groeien in Nederland. Want daar liggen kansen die we niet mogen laten liggen.’

Omzet van 35 miljoen euro

Op dit ogenblik heeft TRIXXO Jobs in Nederland 10 kantoren die een omzet van 35 miljoen euro draaien. Met JAMwerkt komt daar een aanzienlijke uitbreiding bij. Het snel groeiende online uitzendplatform in Noord-Brabant was eerder onder meer FD Gazelle, en is in de bijna 10 jaar van zijn bestaan uitgegroeid tot specialist in de bemiddeling van jong talent uit vrijwel de hele provincie. Met deze overname zal deze groei alleen nog maar versneld worden, zo verwachten de betrokkenen.

TRIXXO Jobs heeft in Nederland nu 10 kantoren die samen een omzet van 35 miljoen euro draaien.

Oprichters Miranda, Ruud en Martijn Schippers zullen nog tot eind dit jaar in hun huidige rol blijven. Daarna krijgen zij een adviserende rol om het DNA van de organisatie te borgen. Vervolgens gaan zij aan de slag in het familiebedrijf The Schippers Group. JAMwerkt zal zich blijven focussen op jong talent en zal als een apart label onder de TRIXXO-Groep vallen.

Nieuwe niche

Via het platform van JAMwerkt werken dagelijks zo’n 300 tot 350 jongeren op uitzendbasis. De organisatie is gegroeid naar een team van 18 young professionals. De verwachte omzet van het bureau is 7 miljoen euro. Het bureau richt zich met name op jong talent (van generatie Y en Z) dat het kan uitzenden in de sectoren logistiek, techniek, horeca en office. Daarnaast worden via de Talentenbank maandelijks vele kandidaten aan een nieuwe uitdaging geholpen op basis van werving en selectie.

Via JAMwerkt werken dagelijks zo’n 300 tot 350 jongeren op uitzendbasis.

Voor het in 2014 opgerichte TRIXXO betekent het een mooie aanvulling, aldus CEO Vliegen. ‘Tot nu toe waren we in Nederland vooral werkzaam als uitzender in Safety, Logistiek en Klantenservice. Door deze overnames breiden we onze service meer en meer uit. Met de overname van JAMwerkt, als online uitzendplatform gericht op jong talent, voegen we weer een nieuwe niche toe aan ons aanbod.’

Lees ook

Deel dit artikel:

Peter Boerman

Hoofdredacteurbij Werf&
Hij heeft eigenlijk nog nooit een vacature uitgezet. En meer sollicitatiegesprekken gevoerd als kandidaat dan als recruiter of werkgever. Toch schrijft Peter Boerman alweer een jaar of 10 over weinig anders dan over de wondere wereld van werving en selectie, in al zijn facetten.
Bekijk volledig profiel

Premium partners Bekijk alle partners