Advertorial: plaats 1 extra kandidaat per maand

Effectief gebruikmaken van je LinkedIn Recruiter Seat

LinkedIn Recruiter is een allesomvattend wervingsplatform waarop recruiters kandidaten kunnen vinden, benaderen en beheren.

Stap in de wereld van grenzeloze mogelijkheden met de Training LinkedIn Recruiter. Tijdens deze training onthullen we de geheimen van dit krachtige hulpmiddel en laten we zien waarom het de sleutel is tot het aantrekken van het allerbeste talent.

Ontdek hoe het optimale gebruik van LinkedIn Recruiter jouw wervingsinspanningen naar ongekende hoogten kan tillen, resulterend in een verbeterd recruitmentproces en het aantrekken van de meest gekwalificeerde kandidaten voor jouw organisatie. Klaar om je sourcingvaardigheden te transformeren en het maximale uit LinkedIn Recruiter te halen?

Deze training bestaat uit een fysieke bijeenkomst en een online terugkomsessie. De datum van de terugkomsessie wordt met de deelnemers en docent afgestemd.

Programma

De Training LinkedIn Recruiter is een samenwerking tussen de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Talentmapper. Deze training biedt een boeiend programma dat je volledig onderdompelt in de wereld van LinkedIn.

Je leert onder andere hoe je vacatures kunt plaatsen op LinkedIn, welke geavanceerde zoekfuncties en filters LinkedIn Recruiter Seat heeft, welke benaderingstechnieken en -tactieken je kunt gebruiken en hoe je rapportages kunt uitdraaien vanuit LinkedIn Recruiter.

Het wordt een interactieve training waarbij de deelnemers zelf actief aan de slag gaan.

Na het volgen van de Training LinkedIn Recruiter:

  • Ken je de ins & outs van LinkedIn Recruiter
  • Kun je effectief vacatures plaatsen op LinkedIn
  • Kun je (geavanceerde) zoekfuncties gebruiken om de beste kandidaten te vinden
  • Kun je effectieve benaderingsberichten opstellen
  • Kun je effectief talentpools bouwen in LinkedIn Recruiter
  • Kun je rapporteren vanuit LinkedIn Recruiter

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 27 mei 2024

Tijd: 10:00- 14:30 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €599,- excl. btw

Docent: Bjarne Vijfvinkel

 

Ja, ik wil graag meer weten

Wat leer je tijdens de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie? [ADV]

Op 2 april start bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie de volgende editie van de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie. Dit is de perfecte gelegenheid om eens goed stil te staan bij jouw arbeidsmarktcommunicatie inspanningen en te onderzoeken hoe je het onderste uit de kan zal gaan halen. Deze leergang bestaat uit 4 opleidingsdagen en een eindpresentatie op dag 5. Om je goed voor te bereiden op elke trainingsdag wordt er voorafgaand aan iedere dag een e-learning module aangeboden. Elke e-learning duurt ongeveer 45 minuten en behandelt de belangrijkste theorie die jij moet weten. Met deze voorbereiding kun jij je tijdens de opleidingsdagen meer focussen op de praktijk, er komen namelijk veel cases aan bod.

Tijdens de opleidingsdagen worden de belangrijkste onderwerpen van het arbeidsmarktcommunicatie vak besproken:

Dag 1: Doelgroepgericht werven

Dag 2: Employee Relationship Management

Dag 3: Employer Branding

Dag 4: Arbeidsmarktcommunicatiestrategie

Dag 5: Eindpresentatie

Dit vonden oud-deelnemer: 

Het is zeker niet de eerste keer dat de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie organiseert, dit is namelijk al de 38ste editie! Benieuwd naar wat oud-deelnemers van de leergang vonden? Bekijk hier onder een aantal reviews:

“Wat heb ik veel geleerd van de leergang Arbeidsmarktcommunicatie! Niet alleen van de docenten, maar ook van mijn mededeelnemers. Voorafgaand aan elke lesdag volg je een eTraining, waardoor je weet waar je klassikaal mee aan de slag gaat en je alvast wat meer weet over dat specifieke onderwerp. Tijdens de lesdag krijg je naast de theorie ook nog praktijkvoorbeelden en ga je aan de slag met verschillende opdrachten. Door de kleine setting is er voldoende aandacht voor alle vragen. Ook de communicatie eromheen is goed verzorgd. Deze leergang is zeker een aanrader!”

“De combi van online en offline leren was erg prettig. Ik kwam goed voorbereid naar de klassikale lesdag. De energie van de groep was fijn, leuke mensen met mooie verhalen! Ook de docenten waren kundig en wisten naast theorie ook bruikbare en concrete praktijkvoorbeelden aan te dragen. Ik ging iedere dag vol inspiratie naar huis!

“Ik vond het een hele interessante leergang die je bewust maakt van wat arbeidsmarktcommunicatie inhoud.

Samen leren is het leukst!

Samen leren is natuurlijk het allerleukst. Daarom heeft de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie een mooie combi-actie. De investering voor de Leergang Arbeidsmarktcommunicatie bij twee personen van dezelfde organisatie is € 6.718,- excl. btw. Gebruik hiervoor bij inschrijving met 2 personen de kortingscode combi-lamc

Deze kortingscode is niet geldig in combinatie met andere acties.

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

2 april, 23 april, 14 mei, 11 juni en 2 juli.

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
Weena 210-212, 3012 NJ, Rotterdam

Experts:
Je leert van experts Melle Tuik, Marion de Vries, Roos, Lavrijsen, Edwin van der Sande, Martijn Hemminga en Alix Hensen Verbaten.

"Ik vond het een hele interessante leergang die je bewust maakt van wat arbeidsmarktcommunicatie inhoud.

Meer weten?

Voor meer informatie over de Leergang kun je deze factsheet downloaden.

 

 

 

 

Advertorial Masterclass Recruitment en AI

Transformeer je werving met AI

AI is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven en ook in de recruitmentwereld neemt AI de overhand. Want met een flinke dosis technologische innovatie ben jij in staat om de meest geschikte kandidaten te vinden en aan te trekken voor jouw organisatie. Deze masterclass gaat over prompts, over vacatureteksten maar ook over virtual recruiters, chatbots, geautomatiseerde intakes en ‘live’ advies tijdens interviews. En hacks die je kunt gebruiken in sourcing en benaderen van kandidaten.

Programma

De Masterclass Recruitment en AI, georganiseerd door de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, biedt een boeiend programma dat je volledig onderdompelt in de wereld van AI in recruitment.

Je leert wat AI precies inhoudt en wordt op de hoogte gesteld van de laatste trends en ontwikkelingen op dit gebied. Daarnaast worden er voorbeelden van diverse AI-tools behandeld om je een goed beeld te geven van de mogelijkheden. Vervolgens richt de masterclass zich ook op de inzet van AI binnen het wervingsproces. De masterclass is praktisch ingestoken en je leert hoe je AI direct kunt gebruiken voor verschillende onderdelen, zoals het schrijven van vacatureteksten, matching en sourcen. Daarnaast is er aandacht voor ethische en privacy overwegingen bij het gebruik van AI in recruitment. We leggen uit waarom de AVG zo belangrijk is binnen AI en geven je handvatten om rekening te houden met privacyaspecten wanneer je AI inzet.

Na het volgen van de Masterclass Recruitment & AI:

  • Begrijp je de potentie van AI
  • Omarm en gebruik je AI om jouw wervingsproces te optimaliseren
  • Weet je hoe je kandidaten kunt werven met behulp van AI
  • Ben je bekend met de ethische en privacy gerelateerde aspecten van het gebruik van AI in recruitment
  • Haal je het maximale resultaat uit kunstmatige intelligentie
  • Ben je een AI-pionier binnen het recruitmentvakgebied

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 19 maart 2024

Tijd: 10:00- 16:30 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €759,- excl. btw

Docent: Bryan Peereboom

Ervaring van deelnemers

Dit vonden deelnemers van eerdere edities:

De Masterclass was een waardevolle samenvoegsel van AI ontwikkelingen wereldwijd en de toepassingen concreet binnen Recruitment. Daarmee heb ik mijzelf kunnen verrijken qua kennis op het gebied van AI, maar ook hoe ik mijn organisatie kan helpen om de kracht van AI te benutten in het recruitment en HR proces.

Zeer veel tips van handige Nederlandse AI-tools ontvangen. Voorbeelden erg duidelijk. Ook super fijn om voorbeelden van prompts te ontvangen. Nu is het zelf doen en waar mogelijk implementeren in het werk. Stap voor stap, en niet alles in 1 keer willen doen.

Echt heel leuk gedaan. Zelfs als je wat ervaring had met AI was dit zeker nog nuttig om te volgen.

Ja, ik wil graag meer weten

Advertorial: Leergang Strategisch Recruitment

In deze opleiding voor ervaren recruiters word je verder opgeleid als vakvolwassen recruiter waardoor je een sterke gesprekspartner wordt voor het management, de ontwikkelingen van recruitment kent en het vak beheerst.

Dé strategische recruitmentopleiding

In maart gaat de volgende editie van de Leergang Strategisch Recruitment van start. Deze opleiding van 2×2 dagen heeft als doel om van vakprofessional te gaan naar sterke gesprekspartner en beïnvloeder voor het management. Naast het beheersen van basisvaardigheden, gaan wij in deze strategische recruitmentopleiding in op de actuele ontwikkelingen van het vak en een stapje verder als het gaat om Tech, KPI’s, strategie, planning en beïnvloeden. Je leert alles om alvast invloed uit te oefenen om als senior, lead of manager gewenst advies te geven. Deze recruitmentopleiding is voor professionals met meerdere jaren praktijkervaring en werkzaam aan de bureaukant (W&S, detachering) of als corporate recruiter/recruitment manager.

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat wij ook met jou een moderne intake houden en jouw ervaring, visie en motivatie meenemen om deel te nemen aan de opleiding en opdat we een minimaal niveau van vakvolwassen deelnemers garanderen. Jouw visie op het vak en de manier hoe jij dat over de bühne brengt, is een belangrijk onderdeel van de opleiding. Maar ook de beheersing van basisdata, doelgroepkennis en het invullen van de candidate journey. Bij de start, tussendoor en bij het einde van de opleiding. Hoe presenteer jij jouw recruitmentvisie als vakvolwassen recruiter, leadrecruiter, HR professionals of (toekomstig) recruitment manager?

Dit doen we:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 2 keer 2 dagen (incl. twee overnachtingen)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen. Deelnemers zijn hier gemiddeld 8 uur mee bezig.
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht

Leer van experts

De Leergang Strategisch Recruitment wordt gegeven door experts binnen het vakgebied: Koen Roozen, Ton Rodenburg, Geert-Jan Waasdorp, Marieke van Heek, Martijn Hemminga en Hans Rademakers. Samen brengen zij theorie, praktijk en casussen van de belangrijkste onderwerpen samen in vier dagen. Hieronder de thema’s die per dag aan bod komen:

Dag 1

  • Kennismaking en introductie – Koen Roozen
  • Bouwen van een business en projectmanagement – Koen Roozen
  • Business case toepassen en recruitment maturity – Koen Roozen
  • The heArt of Branding – Ton Rodenburg

Dag 2

  • Ken je krachtenveld – Koen Roozen
  • Stakeholdermanagement – Koen Roozen
  • Het wervingsadvies – Geert-Jan Waasdorp
  • Bouwstenen van je identiteit – Ton Rodenburg

Dag 3

  • Minipitch door de deelnemers
  • Recruitment Technologie – Martijn Hemminga
  • Candidate Experience en Journey – Marieke van Heek

Dag 4

  • De recruiter als regisseur | Real life inspiratie case – Hans Rademakers
  • Eindpresentaties door de deelnemers

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

Donderdag 14 maart | 09:00 uur – 19:00 uur
Vrijdag 15 maart | 09:00 uur – 17:00 uur
Donderdag 11 april | 09:00 uur – 19:00 uur
Vrijdag 12 april | 09:00 uur – 16:30 uur

Investering:

€3.399,-

Dit is inclusief:

  • 2 overnachting, 2 diner en 2 keer ontbijt
  • Lunches
  • 12 maanden toegang tot Mijn Academie met alle materialen
  • Deelnamecertificaat

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012NJ, Rotterdam

Ervaring

Oud-deelnemers beoordelen de Leergang Strategisch Recruitment gemiddeld met een 8,4! Hieronder een aantal reacties van oud-deelnemers:

“Goede onderdelen, leuke sprekers en afwisselend. Perfecte opleiding voor alle recruiters die zich meer naar strategisch niveau willen gaan ontwikkelen. De sprekers zijn heel ervaren en delen hun inzichten. Allen vanuit eigen specialisme.”

“Voordat ik besloot te investeren in deze leergang rondgebeld bij oud-deelnemers: Allen positief. Nu ben ik óók zo positieve oud-deelnemer. Een berg aan kennis en inspiratie om recruitment naar een hoger plan te tillen. Uitstekende trainers en zeer goede verzorging er omheen (hotel, lunches, diners). Dank jullie wel!”

“Wat een berg informatie en kennis heb ik opgedaan bij deze leergang! Strategie, data, employer branding, candidate journey, noem maar op. Alles om een gedegen, lange termijn, recruitmentstrategie te ontwikkelen en implementeren!”

Meer weten?

Wil je meer weten over de Leergang Strategisch Recruitment? Bekijk de training en het volledige programma via de volgende link:

Lees hier meer over de Leergang Strategisch Recruitment

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie via 088 730 28 88 of info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.

 

 

 

Koplopers in Recruitment & AI gezocht! [ADV]

Koplopers in Recruitment & AI gezocht! 

Werf& en RecruitAgent.ai starten 16 februari met het eerste recruitment & AI pilot programma van Nederland. Hierin gaan we nieuwe features en AI testen om de recruitment productiviteit te verhogen en succesvoller te zijn in het benaderen, werven en selecteren van talent.

Wat gaan we doen?

  • Meerdere kennisdelings- en interactieve workshops op AI Friday, op het Weena in Rotterdam, incl. lunch & inspirerende sprekers

  • Testen en gebruik maken van nieuwe tools zoals RecruitAgent.ai, Bard, MidJourney, Dall-e, Opus, Pika.art en vele andere

Wij vragen:

  • Actieve deelname, bereidheid om samen te werken en plezier

  • Tijd om écht te testen en te ontdekken

  • Klein budget om te investeren in AI-tooling om te testen

Deelnemen?
Schrijf je dan in (samen met collega’s) voor het introductie webinar: woensdag 07 februari, van 12:00 tot 12:45, met behulp van deze link.

De eerste digitale aftrap is op vrijdag 16 februari tussen 12:00 en 13:30
De eerste AI Friday staat gepland op vrijdag 23 februari vanaf 12:00

Tot dan!

Advertorial: Schrijven van Vacatureteksten

Optimaliseer jouw vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Daarom is het belangrijk dat je dit zo goed mogelijk onder de knie krijgt. Tijdens de workshop ‘Schrijven van Vacatureteksten’ leer je hoe jij jouw eigen vacatureteksten kunt optimaliseren voor de juiste doelgroep. Daarnaast staan we stil bij ChatGPT en hoe jij kunstmatige intelligentie kunt gebruiken om inspiratie op te doen voor jouw vacatureteksten.

De workshop wordt gecombineerd met een e-learning. Bij inschrijving voor de workshop ontvang je toegang tot de E-learning Vacatureteksten. Deze kun je volgen via een smartphone, tablet of gewoon via je computer.

Op 11 maart begint de workshop om 13.30 uur. Tijdens de workshop ga je samen met de docent en mededeelnemers praktisch aan de slag met je eigen vacatureteksten om zo het geleerde van de online training in de praktijk toe te passen op je eigen vacatureteksten.

De e-learning in combinatie met de workshop zorgt ervoor dat jij na afloop:

  • Doelgroepgerichte vacatureteksten kunt schrijven
  • Weet hoe jouw vacatureteksten gevonden worden door zoekmachines
  • Wervende vacatureteksten weet te schrijven
  • Weet wat de randvoorwaarden zijn voor goede vacatureteksten
  • Weet hoe je kunstmatige intelligentie kunt gebruiken ter inspiratie voor jouw teksten
  • Verbeterpunten hebt voor jouw eigen vacatureteksten

De workshop wordt gegeven door een expert (Mariska van Waardenburg-Smits) op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en zorgt voor een interactieve en leerzame sessie. Je verlaat de workshop met nieuwe inzichten en vaardigheden.

Dit vonden deelnemers van de workshop

Oud deelnemers zijn erg te spreken over de workshop en beoordelen deze met een 8.1 gemiddeld! Hieronder een aantal reacties van enthousiaste deelnemers:

Het was fijn om tijdens de praktische workshop ook echt aan de slag te gaan met je eigen vacaturetekst. En feedback krijgen op een herschreven vacaturetekst is natuurlijk helemaal handig!

Erg leuke en informatieve training. Zowel de online modules als de fysieke training hebben zeker nuttige inzichten gegeven.

Prettige docent en veel dingen geleerd die direct toepasbaar zijn.

Samen leren met een collega

De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Communicatie of Recruitment te volgen. Schrijf jij je samen met je collega (of kennis, vriend of familielid) in in de week van 12 tot en met 16 februari? Dan kun je profiteren van de Valentijnsactie en ontvang je maar liefst 14% duo korting.

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

11 maart 2024 van 13:30 uur tot 17:00 uur

Investering:

€559,- exclusief BTW

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ Rotterdam

Meer weten?

Voor meer informatie over de workshop kun je deze factsheet downloaden.

Staff Capital: ‘We vertalen Haagse ontwikkelingen naar goede businessmodellen’

Als Ronald Wichems terugkijkt op 2023, ziet hij een jaar waarin zijn sector zich opnieuw moest aanpassen aan veranderende regelgeving. Wéér, want dat was de jaren ervoor eigenlijk anders. Niet dat al die ingrepen de Sales Director van de Deventer HR-expert Staff Capital een doorn in het oog waren – integendeel zelfs.

De regels van het nieuw te vormen kabinet ziet hij met plezier tegemoet – hoe die er dan ook uitzien.

‘Ik merk dat wij voorop lopen in het interpreteren van wetswijzigingen, we kunnen bedrijven kortom helpen om er optimaal op in te spelen’, vertelt hij. ‘In andere woorden: we vertalen ontwikkelingen uit Den Haag naar goede businessmodellen.’ Dat het nieuw te vormen kabinet straks ook met nieuwe regels komt, ziet Wichems dan ook logischerwijs met plezier tegemoet – hoe die regels er dan ook uit komen te zien.

Van verloner naar fullservice

Als veranderingen worden aangekondigd, volgt Wichems vooral het nieuws over payrolling en flexibele arbeid aandachtig – dat zijn tenslotte de frontiers waarop Staff Capital actief is. Met het oog op de toekomst zette zijn organisatie het afgelopen jaar al belangrijke stappen op beide velden, vertelt hij. ‘We hebben bijvoorbeeld onze payrolling-processen volledig gedigitaliseerd, waardoor we nu nóg beter in staat zijn om grote volumes aan uren te verlonen.’ Maar goed ook, zo bleek later in het jaar: Staff Capital zag de vraag naar zijn verloningsdiensten flink toenemen.

Dat het de organisatie juist in payrolling voor de wind gaat, is natuurlijk niet vreemd – op dat vlak heeft het ook de meeste ervaring. Met ruim 250 klanten, vooral in het mkb, en meer dan 11.500 ingeschreven payrollmedewerkers is Staff Capital uitgegroeid tot een van de grotere HR-specialisten van Nederland. Het bedrijf begon in 2002 onder de naam ‘Payroll Select’, en streek na een aantal overnames neer aan het water in Deventer, waar Staff Capital zich steeds meer omvormde tot ontwikkelaar van eigen HR-tech-oplossingen. Het heeft nu een team in huis dat bijvoorbeeld zelf platformen, websites en producten ontwikkelt en beheert, allemaal gericht op de werving, selectie en inzet van (vooral flexibel) personeel.

Het is een transformatie die volgens Wichems nooit af is. Toch gaat het de onderneming óók in haar geadopteerde veld inmiddels van een leien dakje: haar nieuwe online platform, Flexplein, inmiddels hét grootste netwerk van zelfstandig werkende uitzendondernemers in Nederland, bracht afgelopen jaar klanten als Coca-Cola en Jumbo binnen. ‘Die samenwerkingen kunnen aangaan maakte me in 2023 het meest trots’, aldus Wichems.

Potentieel alom

Met de lancering van Flexplein heeft Staff Capital een platform in handen dat werkgevers direct met uitzenders in contact brengt. Zo is eerstgenoemde groep nooit meer afhankelijk van uitsluitend de preferred uitzenders met wie het werkt. Tegelijkertijd kan laatstgenoemde groep zaken doen met meer werkgevers dan alleen partijen met wie al een bestaande band is. ‘Flexplein vormt, in combinatie met de progressie die we dit jaar in de payrolling boekte, een enorm groeipotentieel voor ons’, laat Wichems optekenen. ‘We gaan vast lessen leren van klanten als Coca-Cola en Jumbo – het is zaak om op basis van die lessen nóg verder te komen.’

Een derde ontwikkeling die Wichems in de gaten houdt, is die van kunstmatige intelligentie – daarin is hij natuurlijk niet de enige. ‘In 2023 hebben we met name van A.I. geprofiteerd in onze recruitment- en marketing-hub’, vertelt hij. ‘Vanuit ons merk RPO Staffing, één van de drie labels die zich onder de paraplu van Staff Capital bevindt, werven we enorme hoeveelheden call center-agents. In dat proces heeft het gebruikmaken van kunstmatige intelligentie voor een grote versnelling gezorgd – de toepassingen ervan lijken vooralsnog eindeloos. Daar hopen we in 2024 nog veel verder van te profiteren.’

Meer lezen?

Dit verhaal is afkomstig uit het 180 pagina’s dikke Werf& Jaarboek, dat deze maand is verschenen. Een gratis (digitaal) exemplaar ontvangen? Vraag het hier aan!

Jaarboek

rondetafelsessie

Advertorial: Recruitment Marketing Automation

Werf efficiënter en krijg inzicht in gedrag

Recruitment Marketing Automation is een combinatie van inbound en outbound arbeidsmarktcommunicatie, recruitment marketing, data & analyse, Candidate Relation Mananagement Software (CRM) en sourcing. Deze combinatie zorgt ervoor dat je slimmer kunt werven door kanalen voor je te laten werken. Denk bijvoorbeeld aan de vele mails die je dagelijks stuurt, dat kan een stuk efficiënter door dit te automatiseren. Door de inzet van marketing automation krijg je ook beter zicht op het gedrag van potentiële kandidaten waar jij weer op in kunt spelen.

2 dagen werken aan jouw eigen case

Op 6 en 7 maart 2024 start de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation. Deze training belicht het volledige spectrum van Recruitment Marketing Automation. We nemen je mee door het proces en pakken daarbij jouw eigen casus uitgebreid aan. Na de tweedaagse ben je direct klaar om Recruitment Marketing Automation toe te passen op jouw specifieke doelgroep en prioriteiten.

Schrijf je in

Netwerk met andere professionals zoals jij

Naast alle informatie die je krijgt, is de training ook een mooie gelegenheid om collega’s uit het vak te ontmoeten en met hen te sparren. Na afloop van dag 1 is er dan ook een gezamenlijk diner en borrel gepland.

Leer van experts

De tweedaagse training wordt gegeven door experts binnen het vakgebied: Caroline Pols, Esther Moelands en Job Mensink. Het docententeam bestaat uit vakgenoten die allemaal een eigen specialisatie hebben in een onderwerp binnen recruitment marketing automation. Samen brengen zij theorie, praktijk en casussen van de belangrijkste onderwerpen samen in twee dagen.

Dit is wat je leert

Na het volgen van de Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation heb je de eerste opzet van je eigen plan. Daarnaast weet je:

  • Wat Recruitment Marketing Automation is
  • Welke systemen er in de (inter)nationale markt zijn
  • Welke content in welke fase relevant is voor een latente kandidaat
  • Hoe je met AI efficiënter en effectiever content kunt creëren
  • Hoe je een Recruitment Marketing Automation strategie inricht
  • Wie welke rollen heeft binnen Recruitment Marketing Automation
  • Hoe je data analytics en kandidatenpools het beste managet
  • Hoe Employer Branding en Recruitment Marketing Automation elkaar versterken
  • Hoe je merkvoorkeur opbouwt
  • Wat een engagement strategie is en hoe je hierin tot conversie komt
  • Hoe je heel veel succesvoller wordt in recruitment
Schrijf je in

 

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

6 maart (09:00-18:30) en 7 maart (09:00-17:00)

Investering:

€1.999,-

Dit is inclusief:

  • 1 overnachting, 1 diner en 1 keer ontbijt
  • Lunches
  • Landingspagina met alle materialen en deelnamecertificaat
  • Deelnamecertificaat

Locatie:

Weena 200
3012 NJ Rotterdam

Ervaring

Benieuwd naar de ervaring van een oud-deelnemer? Bekijk dan eens de blog Van ‘waardeloos’ naar ‘waardevast’ werven, geschreven door Jesse Zijlstra (deelnemer Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation, mei 2021)

Meer weten?

Voor meer informatie over deze tweedaagse kun je deze factsheet downloaden.

E-book

Wil je alvast kennis maken met hoe je recruitment marketing automation kunt toepassen binnen recruitment? Download hier dan het gratis e-book Recruitment Marketing Automation van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Up in Business.

 

 

 

 

Advertorial Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie

Hoe maak je de connectie met het gewenste talent? Hoe zorg je voor een optimale aansluiting van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en HRM op de organisatiestrategie? Hoe kun je van binnenuit werken aan een sterk werkgeversmerk?

Als je verantwoordelijk bent voor arbeidsmarktcommunicatie binnen je organisatie, herken je dit vast wel. Hoe fijn is het dan als je met een frisse blik naar je huidige strategie en aanpak kan kijken?

 

Samen met vakexperts aan de slag

Ga samen met vakexperts Marion de Vries en Melle Tuik aan de slag tijdens de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie op 1 en 2 februari 2024. In twee dagen til jij je arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger plan. Jouw kennis wordt geüpdatet en je gaat direct aan de slag voor jouw eigen organisatie. Je gaat naar huis met:

  • Concrete aandachtspunten voor jouw werving en vacatureteksten
  • Checklist hoe je jouw recruitmentsite kunt optimaliseren
  • KPI’s waarmee je jouw arbeidsmarktcommunicatie meetbaar kunt maken
  • Aanzet voor jouw arbeidsmarktcommunicatiestrategie
  • Stappenplan voor jouw employer branding
Interessant, vertel mij meer!

Beoordeeld op Springest met een 8,6

Op de onafhankelijke vergelijkingssite Springest scoort de Bootcamp Arbeids­markt­communicatie een 8,6 gemiddeld, gebaseerd op 94 ervaringen.

“Compleet, professioneel, interactief en inspirerend trainingsprogramma waarin alle facetten van het AMC vak aan bod kwamen, middels zowel de theorie als praktijk. Fijn dat naast wat inhoudelijke kennis ook best practices werden gedeeld en we zelf met opdrachten aan de slag gingen. Er was voldoende ruimte voor het stellen van vragen en uitwisselen van ervaringen. De docenten gaven goede tips en tricks voor vraagstukken die de revue passeerden. ” – Mieke Jager

 

Op 1 en 2 februari organiseert de Academie voor Arbeids­markt­communicatie de 16e Bootcamp Arbeids­markt­communicatie

De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie is veruit de grootste opleider in Nederland op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en mobiliteit. De trainingen van de Academie helpen professionals hun kennis te vergroten en deze direct toe te passen in hun dagelijkse praktijk. Gemiddeld worden de trainingen beoordeeld met een 8,2 volgens de onafhankelijke vergelijkingssite Springest.nl. De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie is NRTO gecertificeerd en trotse partner van Werf&, Loopbaanpro en Totalent.eu.

Praktische informatie over de bootcamp

De investering voor deze bootcamp is € 1.999,00 bij één persoon en € 3.600,00 bij twee personen van dezelfde organisatie. Inclusief:

  • Landingspagina met alle materialen en deelnamecertificaat
  • Lunches/tussendoortjes/drankjes/diner
  • Overnachting (training vindt plaats op Weena 200, Rotterdam)
Meer informatie

Eindejaarsactie Giant: nu nog meer doelgroepanalyses! [ADV]

Stel, je bent op zoek naar een logistiek manager. Giant laat zien dat deze doelgroep extreem schaars is op de arbeidsmarkt, wat waarschijnlijk geen verrassing is. Maar wist je ook al dat de doelgroep bestaat uit 20.300 personen. dat 14% van deze doelgroep het afgelopen jaar van baan is veranderd (gemiddeld blijft men dus 7 jaar op een functie zitten), en dat dit onder het landelijke gemiddelde van 17% ligt? Anders gezegd, de doelgroep is loyaler dan de gemiddelde beroepsbevolking. Het is een veelgevraagde doelgroep, wat onder andere blijkt uit de hoge benaderfrequentie van 60%, wat boven het landelijke gemiddelde van 40% ligt. Elk kwartaal wordt 60 procent minimaal één keer actief gehunt.

Hoe trek je deze doelgroep aan?

Een goed salaris staat als nummer één van de belangrijkste pullfactoren, wat natuurlijk geen verrassing is. Maar welk salaris moet je bieden? Een junior verdient gemiddeld 3.180 euro in deze functie, een medior 3.990 euro en een senior 4.470 euro. Maar er zijn ook uitschieters naar boven en onder en uiteraard zijn er regionale verschillen. Deze cijfers zijn afgeleid van vacatureteksten die online staan en bieden daardoor een goed beeld van wat andere partijen voor deze functies bieden.

43% van de logistiek managers geeft aan een vast contract belangrijk te vinden.

Daarnaast vindt deze groep een vast contract erg belangrijk; 43% van de logistiek managers geeft aan een vast contract belangrijk te vinden. Hiermee behaalt deze factor de tweede plaats. Gevolgd door de inhoud van het werk en de werksfeer. Belangrijke arbeidsvoorwaarden zijn flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Wat kun je hiermee doen? Als je in deze punten kunt voorzien, is het verstandig om deze goed in je vacaturetekst te benoemen. De juiste doelgroep voelt zich hierdoor aangesproken en zal eerder enthousiast worden van de functie en dus reageren.

Giant scherm

Hoe bereik je deze doelgroep?

Je hebt een sterke vacaturetekst, maar wat nu? Het is belangrijk om te weten waar je doelgroep zich bevindt, zodat je jouw vacature goed zichtbaar kunt maken op deze platforms. De meest genoemde vacaturesites in de zoektocht naar een nieuwe baan als logistiek manager zijn Indeed en LinkedIn. Favoriete apps van deze doelgroep zijn Instagram en Facebook, dus het is verstandig om op deze kanalen actief te zijn. WhatsApp staat op nummer drie; is jouw organisatie al goed bereikbaar via WhatsApp?

Giant dashboard

Eindejaarsactie

Dit en nog veel meer informatie kun je vinden in het dashboard Giant. Ben je geïnteresseerd in dergelijke gegevens over jouw doelgroep? Profiteer dan van onze aantrekkelijke eindejaarsactie: krijg 10+5 gratis doelgroepanalyses voor slechts 3.000 euro.

Meer informatie en aanmelden 

Banner

Advertorial: Masterclass Employer Branding

Versterk jouw werkgeversmerk

Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw huidig talent is een sterk werkgeversmerk essentieel. Vooral in de huidige krappe arbeidsmarkt kun je het verschil maken met employer branding. Tijdens de Masterclass Employer Branding ontdek je in 1 dag alle ins & outs. Van ontwikkelen tot uitbouwen.

Na het volgen van deze masterclass:

  • Ken je de ins en outs van employer branding en besef je het belang ervan
  • Kun je jouw Employer Value Propositie (EVP) formuleren
  • Krijg je handvatten om tot een onderscheidende positionering te komen
  • Weet je het belang van employer storytelling en contentstrategie bij het bouwen van jouw werkgeversmerk
  • Kun je een employer brand plan maken en heb je handvatten voor het managen van jouw reputatie
  • Ben je geïnspireerd door de best practices
  • Heb je jouw netwerk met vakgenoten vergroot

Het belangrijkste is dat je leert van binnenuit jouw werkgeversmerk te versterken. Met concrete ken- en stuurgetallen kun je hiermee onderbouwd aan de slag.  Tot slot krijg je aan de hand van een uitvoerig stappenplan met vele praktijkvoorbeelden handvatten om zelf aan de slag te gaan met employer branding.

Dit vonden deelnemers van de masterclass

De deelnemers zijn erg te spreken over de masterclass en beoordelen deze met een 8.3 gemiddeld! Hieronder een aantal reacties van enthousiaste deelnemers:

Waardevolle, interactieve masterclass voor professionals die aan de slag willen gaan met employer branding. Met een ervaren spreker uit het veld, bruikbare theorie en de behandeling van praktische en inspirerende voorbeelden.

Ik ben zeer tevreden over de masterclass. De dag was goed verzorgd en de cursus zelf was erg compleet. Belangrijke theorie op een begrijpelijke manier uitgelegd en ook fijn dat het ondersteund werd met materiaal om later nog eens terug te lezen. Veel praktijkvoorbeelden gehoord en gezien en handvatten gekregen om nu in de praktijk mee aan de slag te gaan.

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

15 april 2024 van 10:30 uur tot 17:30 uur

Investering:

€795,- (2e persoon 25% korting met code combi-eb *)

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ Rotterdam

Deelnemen?
Wil jij deelnemen aan deze masterclass? Schrijf je hier in voor de Masterclass Employer Branding.

Meer weten?

Voor meer informatie over de masterclass kun je deze factsheet downloaden.

 

Advertorial: Internationale recruitmenttop komt naar Amsterdam

In een wereld die snel verandert, is kennis je waardevolste wapen. Als je aan de top van het recruitment-vakgebied wilt blijven, is er geen betere plek om dat te doen dan de Talent Intelligence Conference in Hoofddorp, op 27 en 28 september. Keuzes maken op basis van data, dat staat centraal op deze conference. Wat kun je deze twee dagen verwachten? Masterclasses, casestudies, inspirerende presentaties, netwerkmogelijkheden en avondeten op een rooftopbar in hartje Amsterdam.

Sprekers zijn onder andere:

Toby Culshaw: Als oprichter van het Talent Intelligence Collective en Talent Intelligence Leader bij Amazon brengt Toby een schat mee aan ervaring en inzichten uit de Talent Intelligence industrie.

Sophia Lang (PayPal): Als hoofd Talent Intelligence bij PayPal, een van de wereldleiders in online betalingsoplossingen, biedt Sophia een unieke kijk op hoe technologie en talent samenkomen. Haar inzichten over hoe PayPal de uitdagingen in de wereld van fintech aangaat en tegelijkertijd toptalent aantrekt, zijn onmisbaar.

Simone Dooley (Booking.com): Na jarenlang talentstrategieën te hebben geformuleerd voor topbedrijven zoals Google, deelt Simone haar visie en ervaring als Global Talent Intelligence Lead bij Booking.com.

logo's bedrijven

Naast deze toonaangevende stemmen in de recruitmentbranche, krijg je ook toegang tot masterclasses en netwerkmogelijkheden die je blik op de toekomst van talent intelligence zullen vernieuwen. Dit is dé gelegenheid om te leren van de besten, je netwerk uit te breiden en je carrière een boost te geven.

Zorg dat je erbij bent en blijf de concurrentie een stap voor en koop je tickets via de volgende link.

Talent Intelligence