Advertorial: Workshop Talent aan boord houden

Het binden van talent in tijden van personeelsschaarste

Ben je op zoek naar effectieve strategieën om talent te behouden in een krappe arbeidsmarkt? Wil je ontdekken hoe je niet alleen talent kunt aantrekken, maar ook kunt binden en betrokken houden? Dan is de Workshop ‘Talent aan boord houden’ precies wat je nodig hebt!

Op 13 september begint de workshop om 09.00 uur. Tijdens deze interactieve sessie ga je samen met de docent en mededeelnemers actief aan de slag met het maken van een concreet actieplan voor jouw organisatie.

De workshop biedt je:

  1. Interactieve sessie die gebaseerd is op jouw organisatie en die van je collega’s in de training
  2. Discussie over de uitdagingen van het behouden van personeel in een competitieve arbeidsmarkt
  3. Praktische tools en strategieën die je direct kunt inzetten

Investeer in de toekomst van je organisatie. Meld je nu aan voor de Workshop ‘Talent aan boord houden’ en zet de eerste stap naar een sterk en loyaal team!

Zomeractie

Bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heb jij deze zomer dubbel zoveel mogelijkheden om jouw kennis op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment of mobiliteit te verrijken. Schrijf je vóór 31 augustus in voor een training en kies een van de volgende drie cadeaus:

  • 50% korting op een tweede opleiding (je kunt zelf twee opleidingen volgen of samen met een van jouw collega’s de uitdaging aangaan)
  • 50% korting op een evenement van Werf&
  • Dinercheque van 75 euro

Lees hier meer over de actie.

 

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

13 september 2024 van 09:30 uur tot 12:30 uur

Investering:

€349,- exclusief btw

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ Rotterdam

Advertorial: Leer wervende en doelgroepgerichte vacatureteksten schrijven

Optimaliseer jouw vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Daarom is het belangrijk dat je dit zo goed mogelijk onder de knie krijgt. Tijdens de workshop ‘Schrijven van Vacatureteksten’ leer je hoe jij jouw eigen vacatureteksten kunt optimaliseren voor de juiste doelgroep. Daarnaast staan we stil bij ChatGPT en hoe jij kunstmatige intelligentie kunt gebruiken om inspiratie op te doen voor jouw vacatureteksten.

De workshop wordt gecombineerd met een e-learning. Bij inschrijving voor de workshop ontvang je toegang tot de E-learning Vacatureteksten. Deze kun je volgen via een smartphone, tablet of gewoon via je computer.

Op 23 september begint de workshop om 13.30 uur. Tijdens de workshop ga je samen met de docent en mededeelnemers praktisch aan de slag met je eigen vacatureteksten om zo het geleerde van de online training in de praktijk toe te passen op je eigen vacatureteksten.

De e-learning in combinatie met de workshop zorgt ervoor dat jij na afloop:

  • Doelgroepgerichte vacatureteksten kunt schrijven
  • Weet hoe jouw vacatureteksten gevonden worden door zoekmachines
  • Wervende vacatureteksten weet te schrijven
  • Weet wat de randvoorwaarden zijn voor goede vacatureteksten
  • Weet hoe je kunstmatige intelligentie kunt gebruiken ter inspiratie voor jouw teksten
  • Verbeterpunten hebt voor jouw eigen vacatureteksten

De workshop wordt gegeven door een expert (Jan Willem Wiersma) op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en recruitment en zorgt voor een interactieve en leerzame sessie. Je verlaat de workshop met nieuwe inzichten en vaardigheden.

Dit vonden deelnemers van de workshop

Oud deelnemers zijn erg te spreken over de workshop en beoordelen deze met een 8.1 gemiddeld! Hieronder een aantal reacties van enthousiaste deelnemers:

Het was fijn om tijdens de praktische workshop ook echt aan de slag te gaan met je eigen vacaturetekst. En feedback krijgen op een herschreven vacaturetekst is natuurlijk helemaal handig!

Erg leuke en informatieve training. Zowel de online modules als de fysieke training hebben zeker nuttige inzichten gegeven.

Prettige docent en veel dingen geleerd die direct toepasbaar zijn.

Zomeractie

Bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heb jij deze zomer dubbel zoveel mogelijkheden om jouw kennis op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment of mobiliteit te verrijken. Schrijf je vóór 31 augustus in voor een training en kies een van de volgende drie cadeaus:

  • 50% korting op een tweede opleiding (je kunt zelf twee opleidingen volgen of samen met een van jouw collega’s de uitdaging aangaan)
  • 50% korting op een evenement van Werf&
  • Dinercheque van 75 euro

Lees hier meer over de actie. 

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

23 september 2024 van 13:30 uur tot 17:00 uur

Investering:

€559,- exclusief btw

Locatie:

Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ Rotterdam

Meer weten?

Voor meer informatie over de workshop kun je deze factsheet downloaden.

Advertorial: Retentie is het nieuwe recruitment

Het binden van talent in tijden van personeelsschaarste

Ben je op zoek naar effectieve strategieën om talent te behouden in een krappe arbeidsmarkt? Wil je ontdekken hoe je niet alleen talent kunt aantrekken, maar ook kunt binden en betrokken houden? Dan is de Workshop Talent aan boord houden precies wat je nodig hebt!

Programma

  1. Korte kennismaking
  2. Blik naar de toekomst
  3. Aandacht als valuta: leer hoe het gericht geven van aandacht aan je team de sleutel is tot duurzame betrokkenheid.
  4. Jouw hulpvraag onder de loep
  5. Praktisch tips voor succes: krijg waardevolle inzichten en direct toepasbare tips om de betrokkenheid binnen jouw organisatie te versterken, zelfs in tijden van schaarste.

Resultaat

  • Interactieve sessie die gebaseerd is op jouw organisatie en die van je collega’s in de training
  • Discussie over de uitdagingen van het behouden van personeel in een competitieve arbeidsmarkt
  • Praktische tools en strategieën die je direct kunt inzetten

Dit vonden andere deelnemers

”Coen en Dorien zitten vol energie en brengen die energie over op de groep, wat een fijne actieve manier van trainen! Buiten dat heel kundig en weten ze absoluut waar ze het over hebben en nemen de groep coachend mee op de besproken onderwerpen. Fijn dat iedereen aan het woord komt, de groep was precies groot genoeg om voor iedereen persoonlijke aandacht te hebben.”

”Het interactief sparren met gelijkgestemden is erg waardevol geweest. Samen met de theorie van de trainers heeft dit ertoe bijgedragen dat ik handvatten mee heb genomen om verder te kunnen met mijn project.”

”Leuke afwisseling in kennis overdracht en zelf aan de slag. Fijn om dingen met anderen te delen. Met name het drijfveren model vond ik heel interessant. Beide trainers waren heel enthousiast en dat gaf een mooie prikkel en dynamiek.”

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 13 september 2024

Tijd: 09:00- 12:30 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €349,- excl. btw

Docent: Coen Ploegmakers en Dorien Waasdorp-Slotboom 

Ja, ik wil graag meer weten

Zomeractie

De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heeft momenteel een fantastische zomeractie lopen. Schrijf je je in vóór 31 augustus, dan kun je kiezen uit een van de volgende drie cadeaus:

  • 50% korting op een tweede opleiding (je kunt zelf twee opleidingen volgen of samen met een van jouw collega’s de uitdaging aangaan)
  • 50% korting op een evenement van Werf&
  • Dinercheque van 75 euro
Lees hier meer over de actie

Advertorial: In een dag de start naar een referral programma

Het opzetten van een strategisch referral programma voor jouw organisatie!

Voor de meeste organisaties is referral (via-via-werven) het belangrijkste wervingskanaal. Vaak wordt al op een natuurlijke en veelal traditionele manier gewerkt aan Referral Recruitment door met bonussen e.d. extra aandacht aan de reguliere werving te geven. In deze workshop gaan we vanuit ad-hoc referral acties werken aan een strategisch referral programma. Hierin stellen we doelen op (bijvoorbeeld 40% van de hires komt uit referral), kijken we naar het meten van de effecten van de referral acties en zetten we een compleet programma op.

Hoe groot of klein je organisatie ook is, of er veel of weinig recruitmentbudget is, met de juiste stappen krijg jij iedereen binnen je organisatie in beweging en kun je van referral je meest succesvolle wervingsinstrument maken.

Weet jij wat er leeft binnen jouw organisatie? Kan jij, met een beetje hulp, je interne doelgroep formuleren aan de hand van beweegmotieven, kritische wervingsfactoren en randvoorwaarden? Heb jij zin om keihard te werken om de dag erna de acties uit te voeren en je organisatie in beweging te krijgen om met elkaar vacatures in te vullen? Jij gaat namelijk naar huis met een concept-presentatie voor je stakeholders, compleet met cijfers, ROI en een actieplan..

Na het volgen van deze workshop:

  • Ken je de ins & outs van referral recruitment
  • Kun jij jouw interne doelgroep definiëren in beweegmotieven, randvoorwaarden en kritische wervingsfactoren
  • Krijg jij inspiratie voor een op maat gemaakt referral programma voor jouw organisatie
  • Kan jij je stakeholders overtuigen om budget vrij te maken voor je referral programma
  • Kan jij een referral strategie formuleren
  • Ben je geïnspireerd door jouw collega-studenten en praktijkvoorbeelden
  • Loop jij met een goed referral plan de deur uit

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 24 juni 2024

Tijd: 09:30- 16:30 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €795,- excl. btw

Docent: Heleen Stoevelaar en Dorien Waasdorp-Slotboom 

Ja, ik wil graag meer weten

Advertorial Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie

Hoe maak je de connectie met het gewenste talent? Hoe zorg je voor een optimale aansluiting van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en HRM op de organisatiestrategie? Hoe kun je van binnenuit werken aan een sterk werkgeversmerk?

Als je verantwoordelijk bent voor arbeidsmarktcommunicatie binnen je organisatie, herken je dit vast wel. Hoe fijn is het dan als je met een frisse blik naar je huidige strategie en aanpak kan kijken?

Samen met vakexperts aan de slag

Ga samen met vakexpert Alix Hensen Verbaten aan de slag tijdens de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie op 17 en 18 juni. In twee dagen til jij je arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger plan. Jouw kennis wordt geüpdatet en je gaat direct aan de slag voor jouw eigen organisatie. Je gaat naar huis met:

  • Concrete aandachtspunten voor jouw werving en vacatureteksten
  • Checklist hoe je jouw recruitmentsite kunt optimaliseren
  • KPI’s waarmee je jouw arbeidsmarktcommunicatie meetbaar kunt maken
  • Aanzet voor jouw arbeidsmarktcommunicatiestrategie
  • Stappenplan voor jouw employer branding
Interessant, vertel mij meer!

 

Beoordeeld op Springest met een 8,6

Op de onafhankelijke vergelijkingssite Springest scoort de Bootcamp Arbeids­markt­communicatie een 8,6 gemiddeld, gebaseerd op 97 ervaringen.

“Compleet, professioneel, interactief en inspirerend trainingsprogramma waarin alle facetten van het AMC vak aan bod kwamen, middels zowel de theorie als praktijk. Fijn dat naast wat inhoudelijke kennis ook best practices werden gedeeld en we zelf met opdrachten aan de slag gingen. Er was voldoende ruimte voor het stellen van vragen en uitwisselen van ervaringen. De docenten gaven goede tips en tricks voor vraagstukken die de revue passeerden. ” – Mieke Jager

Op 17 en 18 juni organiseert de Academie voor Arbeids­markt­communicatie de 17e Bootcamp Arbeids­markt­communicatie

De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie is veruit de grootste opleider in Nederland op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment en mobiliteit. De trainingen van de Academie helpen professionals hun kennis te vergroten en deze direct toe te passen in hun dagelijkse praktijk. Gemiddeld worden de trainingen beoordeeld met een 8,2 volgens de onafhankelijke vergelijkingssite Springest.nl. De Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie is NRTO gecertificeerd en trotse partner van Werf&, Loopbaanpro en Totalent.eu.

Praktische informatie over de bootcamp

De investering voor deze bootcamp is € 1.999,00 bij één persoon en € 3.600,00 bij twee personen van dezelfde organisatie. Inclusief:

  • Landingspagina met alle materialen en deelnamecertificaat
  • Lunches/tussendoortjes/drankjes/diner
  • Overnachting
  • De training vindt plaats op het Weena 200 in Rotterdam
Meer informatie

Advertorial Checklist voor startende recruiters

Of je nu een startende recruiter bent, een HR-professional die zich richt op recruitment, een ondernemer die zijn eerste werknemers inhuurt, of gewoon geïnteresseerd bent in het vakgebied, deze checklist is bedoeld om je te begeleiden en je te helpen je doelen te bereiken.

De checklist is een handig hulpmiddel bij het opbouwen van een solide basis in het vakgebied, biedt structuur en helpt belangrijke zaken niet over het hoofd te zien.

Download hier de checklist

Advertorial: bouw een langdurige samenwerking op met de hiring manager

Werk plezierig en effectief samen met jouw hiring managers

De arbeidsmarkt is voortdurend in beweging, en het effectief aantrekken en behouden van de juiste talenten vereist meer dan ooit een doordachte aanpak. Het is geen onbekend verhaal: vacatures die moeilijk in te vullen zijn, een constant veranderend profiel, en frustrerende situaties waarin eindkandidaten zich terugtrekken vanwege een ondermaatse candidate experience. De overeenkomst in deze situaties: een niet-soepele samenwerking met de vacaturehouder. Er zijn nog steeds vacaturehouders die vinden dat jij verantwoordelijk bent voor het aannemen van talent.

De training Optimaliseer de samenwerking met je hiring manager van de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie is speciaal ontworpen voor recruiters en HR-professionals die deze uitdagingen willen overwinnen. We behandelen veelvoorkomende situaties en belichten manieren om effectief en plezierig samen te werken met hiring managers.

Programma

Het programma begint om 10:00 uur. Om 16:00 uur wordt de training afgesloten

Welkom en kennismaking

Samenwerking
We staan stil bij waarom een goede samenwerking met je hiring manager belangrijk is en hoe je dit het beste kunt aanpakken.

Tegen welke uitdagingen lopen recruiters aan?
Recruiters en HR-professionals kunnen verschillende uitdaging tegenkomen in de samenwerking met hiring managers. Welke uitdagingen zijn dit? En hoe ga je hiermee om?

Het belang van een goede vacature intake
De vacature intake legt de basis om een goede recruiter te worden. Kun je de vraag van de opdrachtgever doorgronden, de juiste vragen stellen zodat het zoeken, vinden en verleiden van kandidaten een stuk eenvoudiger wordt.

Stakeholdermanagement
De hiring manager is niet de enige belanghebbenden van recruiters. We brengen alle stakeholders in kaart en behandelen hoe jij hen kan overtuigen.

Hoe jij de regie pakt over de hiring manager in het proces
We behandelen hoe jij de hiring managers kan overtuigen gedurende het hele wervingsproces. Hoe spreek je een hiring manager aan/hoe geef je hem feedback?

Vragen en afronding

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 3 juni 2024

Tijd: 10:00- 16:00 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €599,- excl. btw

Actie: Schrijf jij je vóór 10 mei in voor deze training? Dan ontvang je een gratis ticket voor Werf& Live op 28 mei.

Docent: Marit van den Broek

Ja, ik wil graag meer weten

Advertorial: Leergang Recruitment. Schrijf je voor 10 mei in en ontvang een gratis ticket voor Werf& Live

Dé recruitmentopleiding van Nederland

Recruitment is een vak! Een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. De Leergang Recruitment is een praktische recruitmentopleiding waar je leert wat recruitment is, hoe je kandidaten kun verrassen en hoe je succesvol kunt searchen, verleiden en interviewen.

In 2 keer 2 dagen (incl. 2 overnachtingen) ga je samen met een groep vakgenoten en onder leiding van vak experts aan de slag met de basisprincipes van het recruitment vak. De leergang bestaat uit 4 intensieve dagen van persoonlijke groei en vakinhoudelijke kennis en helpt jou om te groeien tot vakvolwassen recruiter. De belangrijkste onderwerpen van recruitment komen aan bod:

Dag 1: Kennismaken, vacature intake, persona’s en doelgroepgerichte vacatureteksten schrijven

Dag 2: Searchen & Sourcen

Dag 3: Benaderen, verleiden en interviewen

Dag 4: Candidate Experience en ‘ik als recruiter’

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. We verwerken daarom in de opleiding veel moderne recruitmenttooling, data, search en bewezen communicatietechnieken. Aan de hand van een heleboel praktijk voorbeelden en opdrachten begrijp je al deze onderdelen van het vak beter én na afloop kun je ze direct toepassen in de praktijk.

Leergang recruitment

Mis deze actie niet!

De investering voor de Leergang Recruitment bedraagt € 2.999,- (excl. BTW).

Actie: Schrijf je je voor 10 mei in voor de Leergang Recruitment? Dan ontvang je een gratis ticket voor Werf& Live op 28 mei met de code: W&L24-training 

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

30 mei, 31 mei, 20 juni en 21 juni

Investering:

€2.999,- exclusief btw

Docenten:

Babs BloemsaatSandra Hartemink, Mariska van Waardenburg-Smits, Susanne Freriks-Zeeuw en Laura Hoogendoorn

Beoordeling:

Oud deelnemers zijn erg te spreken over de leergang en beoordelen deze met een 8.2 gemiddeld! Lees hier de beoordelingen. 

Locatie:

Weena 210-212
3012 NJ Rotterdam

Meer weten?

Voor meer informatie over de Leergang Recruitment kun je deze factsheet downloaden of contact opnemen via info@arbeidsmarktcommunicatie.eu of 088 730 28 88.

Leergang recruitment - start 30 mei 2024

 

 

 

 

Advertorial: plaats 1 extra kandidaat per maand

Effectief gebruikmaken van je LinkedIn Recruiter Seat

LinkedIn Recruiter is een allesomvattend wervingsplatform waarop recruiters kandidaten kunnen vinden, benaderen en beheren.

Stap in de wereld van grenzeloze mogelijkheden met de Training LinkedIn Recruiter. Tijdens deze training onthullen we de geheimen van dit krachtige hulpmiddel en laten we zien waarom het de sleutel is tot het aantrekken van het allerbeste talent.

Ontdek hoe het optimale gebruik van LinkedIn Recruiter jouw wervingsinspanningen naar ongekende hoogten kan tillen, resulterend in een verbeterd recruitmentproces en het aantrekken van de meest gekwalificeerde kandidaten voor jouw organisatie. Klaar om je sourcingvaardigheden te transformeren en het maximale uit LinkedIn Recruiter te halen?

Deze training bestaat uit een fysieke bijeenkomst en een online terugkomsessie. De datum van de terugkomsessie wordt met de deelnemers en docent afgestemd.

Programma

De Training LinkedIn Recruiter is een samenwerking tussen de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie en Talentmapper. Deze training biedt een boeiend programma dat je volledig onderdompelt in de wereld van LinkedIn.

Je leert onder andere hoe je vacatures kunt plaatsen op LinkedIn, welke geavanceerde zoekfuncties en filters LinkedIn Recruiter Seat heeft, welke benaderingstechnieken en -tactieken je kunt gebruiken en hoe je rapportages kunt uitdraaien vanuit LinkedIn Recruiter.

Het wordt een interactieve training waarbij de deelnemers zelf actief aan de slag gaan.

Na het volgen van de Training LinkedIn Recruiter:

  • Ken je de ins & outs van LinkedIn Recruiter
  • Kun je effectief vacatures plaatsen op LinkedIn
  • Kun je (geavanceerde) zoekfuncties gebruiken om de beste kandidaten te vinden
  • Kun je effectieve benaderingsberichten opstellen
  • Kun je effectief talentpools bouwen in LinkedIn Recruiter
  • Kun je rapporteren vanuit LinkedIn Recruiter

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 27 mei 2024

Tijd: 10:00- 14:30 uur

Locatie: Weena 200, Toren C, derde etage
3012 NJ, Rotterdam

Investering: €599,- excl. btw

Docent: Bjarne Vijfvinkel

 

Ja, ik wil graag meer weten

Koplopers in Recruitment & AI gezocht! [ADV]

Koplopers in Recruitment & AI gezocht! 

Werf& en RecruitAgent.ai starten 16 februari met het eerste recruitment & AI pilot programma van Nederland. Hierin gaan we nieuwe features en AI testen om de recruitment productiviteit te verhogen en succesvoller te zijn in het benaderen, werven en selecteren van talent.

Wat gaan we doen?

  • Meerdere kennisdelings- en interactieve workshops op AI Friday, op het Weena in Rotterdam, incl. lunch & inspirerende sprekers

  • Testen en gebruik maken van nieuwe tools zoals RecruitAgent.ai, Bard, MidJourney, Dall-e, Opus, Pika.art en vele andere

Wij vragen:

  • Actieve deelname, bereidheid om samen te werken en plezier

  • Tijd om écht te testen en te ontdekken

  • Klein budget om te investeren in AI-tooling om te testen

Deelnemen?
Schrijf je dan in (samen met collega’s) voor het introductie webinar: woensdag 07 februari, van 12:00 tot 12:45, met behulp van deze link.

De eerste digitale aftrap is op vrijdag 16 februari tussen 12:00 en 13:30
De eerste AI Friday staat gepland op vrijdag 23 februari vanaf 12:00

Tot dan!

Staff Capital: ‘We vertalen Haagse ontwikkelingen naar goede businessmodellen’

Als Ronald Wichems terugkijkt op 2023, ziet hij een jaar waarin zijn sector zich opnieuw moest aanpassen aan veranderende regelgeving. Wéér, want dat was de jaren ervoor eigenlijk anders. Niet dat al die ingrepen de Sales Director van de Deventer HR-expert Staff Capital een doorn in het oog waren – integendeel zelfs.

De regels van het nieuw te vormen kabinet ziet hij met plezier tegemoet – hoe die er dan ook uitzien.

‘Ik merk dat wij voorop lopen in het interpreteren van wetswijzigingen, we kunnen bedrijven kortom helpen om er optimaal op in te spelen’, vertelt hij. ‘In andere woorden: we vertalen ontwikkelingen uit Den Haag naar goede businessmodellen.’ Dat het nieuw te vormen kabinet straks ook met nieuwe regels komt, ziet Wichems dan ook logischerwijs met plezier tegemoet – hoe die regels er dan ook uit komen te zien.

Van verloner naar fullservice

Als veranderingen worden aangekondigd, volgt Wichems vooral het nieuws over payrolling en flexibele arbeid aandachtig – dat zijn tenslotte de frontiers waarop Staff Capital actief is. Met het oog op de toekomst zette zijn organisatie het afgelopen jaar al belangrijke stappen op beide velden, vertelt hij. ‘We hebben bijvoorbeeld onze payrolling-processen volledig gedigitaliseerd, waardoor we nu nóg beter in staat zijn om grote volumes aan uren te verlonen.’ Maar goed ook, zo bleek later in het jaar: Staff Capital zag de vraag naar zijn verloningsdiensten flink toenemen.

Dat het de organisatie juist in payrolling voor de wind gaat, is natuurlijk niet vreemd – op dat vlak heeft het ook de meeste ervaring. Met ruim 250 klanten, vooral in het mkb, en meer dan 11.500 ingeschreven payrollmedewerkers is Staff Capital uitgegroeid tot een van de grotere HR-specialisten van Nederland. Het bedrijf begon in 2002 onder de naam ‘Payroll Select’, en streek na een aantal overnames neer aan het water in Deventer, waar Staff Capital zich steeds meer omvormde tot ontwikkelaar van eigen HR-tech-oplossingen. Het heeft nu een team in huis dat bijvoorbeeld zelf platformen, websites en producten ontwikkelt en beheert, allemaal gericht op de werving, selectie en inzet van (vooral flexibel) personeel.

Het is een transformatie die volgens Wichems nooit af is. Toch gaat het de onderneming óók in haar geadopteerde veld inmiddels van een leien dakje: haar nieuwe online platform, Flexplein, inmiddels hét grootste netwerk van zelfstandig werkende uitzendondernemers in Nederland, bracht afgelopen jaar klanten als Coca-Cola en Jumbo binnen. ‘Die samenwerkingen kunnen aangaan maakte me in 2023 het meest trots’, aldus Wichems.

Potentieel alom

Met de lancering van Flexplein heeft Staff Capital een platform in handen dat werkgevers direct met uitzenders in contact brengt. Zo is eerstgenoemde groep nooit meer afhankelijk van uitsluitend de preferred uitzenders met wie het werkt. Tegelijkertijd kan laatstgenoemde groep zaken doen met meer werkgevers dan alleen partijen met wie al een bestaande band is. ‘Flexplein vormt, in combinatie met de progressie die we dit jaar in de payrolling boekte, een enorm groeipotentieel voor ons’, laat Wichems optekenen. ‘We gaan vast lessen leren van klanten als Coca-Cola en Jumbo – het is zaak om op basis van die lessen nóg verder te komen.’

Een derde ontwikkeling die Wichems in de gaten houdt, is die van kunstmatige intelligentie – daarin is hij natuurlijk niet de enige. ‘In 2023 hebben we met name van A.I. geprofiteerd in onze recruitment- en marketing-hub’, vertelt hij. ‘Vanuit ons merk RPO Staffing, één van de drie labels die zich onder de paraplu van Staff Capital bevindt, werven we enorme hoeveelheden call center-agents. In dat proces heeft het gebruikmaken van kunstmatige intelligentie voor een grote versnelling gezorgd – de toepassingen ervan lijken vooralsnog eindeloos. Daar hopen we in 2024 nog veel verder van te profiteren.’

Meer lezen?

Dit verhaal is afkomstig uit het 180 pagina’s dikke Werf& Jaarboek, dat deze maand is verschenen. Een gratis (digitaal) exemplaar ontvangen? Vraag het hier aan!

Jaarboek

rondetafelsessie

Eindejaarsactie Giant: nu nog meer doelgroepanalyses! [ADV]

Stel, je bent op zoek naar een logistiek manager. Giant laat zien dat deze doelgroep extreem schaars is op de arbeidsmarkt, wat waarschijnlijk geen verrassing is. Maar wist je ook al dat de doelgroep bestaat uit 20.300 personen. dat 14% van deze doelgroep het afgelopen jaar van baan is veranderd (gemiddeld blijft men dus 7 jaar op een functie zitten), en dat dit onder het landelijke gemiddelde van 17% ligt? Anders gezegd, de doelgroep is loyaler dan de gemiddelde beroepsbevolking. Het is een veelgevraagde doelgroep, wat onder andere blijkt uit de hoge benaderfrequentie van 60%, wat boven het landelijke gemiddelde van 40% ligt. Elk kwartaal wordt 60 procent minimaal één keer actief gehunt.

Hoe trek je deze doelgroep aan?

Een goed salaris staat als nummer één van de belangrijkste pullfactoren, wat natuurlijk geen verrassing is. Maar welk salaris moet je bieden? Een junior verdient gemiddeld 3.180 euro in deze functie, een medior 3.990 euro en een senior 4.470 euro. Maar er zijn ook uitschieters naar boven en onder en uiteraard zijn er regionale verschillen. Deze cijfers zijn afgeleid van vacatureteksten die online staan en bieden daardoor een goed beeld van wat andere partijen voor deze functies bieden.

43% van de logistiek managers geeft aan een vast contract belangrijk te vinden.

Daarnaast vindt deze groep een vast contract erg belangrijk; 43% van de logistiek managers geeft aan een vast contract belangrijk te vinden. Hiermee behaalt deze factor de tweede plaats. Gevolgd door de inhoud van het werk en de werksfeer. Belangrijke arbeidsvoorwaarden zijn flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Wat kun je hiermee doen? Als je in deze punten kunt voorzien, is het verstandig om deze goed in je vacaturetekst te benoemen. De juiste doelgroep voelt zich hierdoor aangesproken en zal eerder enthousiast worden van de functie en dus reageren.

Giant scherm

Hoe bereik je deze doelgroep?

Je hebt een sterke vacaturetekst, maar wat nu? Het is belangrijk om te weten waar je doelgroep zich bevindt, zodat je jouw vacature goed zichtbaar kunt maken op deze platforms. De meest genoemde vacaturesites in de zoektocht naar een nieuwe baan als logistiek manager zijn Indeed en LinkedIn. Favoriete apps van deze doelgroep zijn Instagram en Facebook, dus het is verstandig om op deze kanalen actief te zijn. WhatsApp staat op nummer drie; is jouw organisatie al goed bereikbaar via WhatsApp?

Giant dashboard

Eindejaarsactie

Dit en nog veel meer informatie kun je vinden in het dashboard Giant. Ben je geïnteresseerd in dergelijke gegevens over jouw doelgroep? Profiteer dan van onze aantrekkelijke eindejaarsactie: krijg 10+5 gratis doelgroepanalyses voor slechts 3.000 euro.

Meer informatie en aanmelden 

Banner