Advertorial Masterclass Recruitment en AI

Transformeer je werving met AI

AI is niet meer weg te denken uit ons dagelijkse leven en ook in de recruitmentwereld neemt AI de overhand. Want met een flinke dosis technologische innovatie ben jij in staat om de meest geschikte kandidaten te vinden en aan te trekken voor jouw organisatie. Deze masterclass gaat over prompts, over vacatureteksten maar ook over virtual recruiters, chatbots, geautomatiseerde intakes en ‘live’ advies tijdens interviews. En hacks die je kunt gebruiken in sourcing en benaderen van kandidaten.

 

Programma

De Masterclass Recruitment en AI, georganiseerd door de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, biedt een boeiend programma dat je volledig onderdompelt in de wereld van AI in recruitment.

Je leert wat AI precies inhoudt en wordt op de hoogte gesteld van de laatste trends en ontwikkelingen op dit gebied. Daarnaast worden er voorbeelden van diverse AI-tools behandeld om je een goed beeld te geven van de mogelijkheden. Vervolgens richt de masterclass zich ook op de inzet van AI binnen het wervingsproces. De masterclass is praktisch ingestoken en je leert hoe je AI direct kunt gebruiken voor verschillende onderdelen, zoals het schrijven van vacatureteksten, matching en sourcen. Daarnaast is er aandacht voor ethische en privacy overwegingen bij het gebruik van AI in recruitment. We leggen uit waarom de AVG zo belangrijk is binnen AI en geven je handvatten om rekening te houden met privacyaspecten wanneer je AI inzet.

Na het volgen van de Masterclass Recruitment & AI:

  • Begrijp je de potentie van AI
  • Omarm en gebruik je AI om jouw wervingsproces te optimaliseren
  • Weet je hoe je kandidaten kunt werven met behulp van AI
  • Ben je bekend met de ethische en privacy gerelateerde aspecten van het gebruik van AI in recruitment
  • Haal je het maximale resultaat uit kunstmatige intelligentie
  • Ben je een AI-pionier binnen het recruitmentvakgebied

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 11 december 2023

Tijd: 10:00- 16:30

Locatie: Goudsesingel 80, 3011 KD Rotterdam

Investering: €759,-

Docenten: Barbara Kint & Martijn Hemminga

 

Meer informatie

Eindejaarsactie Giant: nu nog meer doelgroepanalyses! [ADV]

Stel, je bent op zoek naar een logistiek manager. Giant laat zien dat deze doelgroep extreem schaars is op de arbeidsmarkt, wat waarschijnlijk geen verrassing is. Maar wist je ook al dat de doelgroep bestaat uit 20.300 personen. dat 14% van deze doelgroep het afgelopen jaar van baan is veranderd (gemiddeld blijft men dus 7 jaar op een functie zitten), en dat dit onder het landelijke gemiddelde van 17% ligt? Anders gezegd, de doelgroep is loyaler dan de gemiddelde beroepsbevolking. Het is een veelgevraagde doelgroep, wat onder andere blijkt uit de hoge benaderfrequentie van 60%, wat boven het landelijke gemiddelde van 40% ligt. Elk kwartaal wordt 60 procent minimaal één keer actief gehunt.

Hoe trek je deze doelgroep aan?

Een goed salaris staat als nummer één van de belangrijkste pullfactoren, wat natuurlijk geen verrassing is. Maar welk salaris moet je bieden? Een junior verdient gemiddeld 3.180 euro in deze functie, een medior 3.990 euro en een senior 4.470 euro. Maar er zijn ook uitschieters naar boven en onder en uiteraard zijn er regionale verschillen. Deze cijfers zijn afgeleid van vacatureteksten die online staan en bieden daardoor een goed beeld van wat andere partijen voor deze functies bieden.

43% van de logistiek managers geeft aan een vast contract belangrijk te vinden.

Daarnaast vindt deze groep een vast contract erg belangrijk; 43% van de logistiek managers geeft aan een vast contract belangrijk te vinden. Hiermee behaalt deze factor de tweede plaats. Gevolgd door de inhoud van het werk en de werksfeer. Belangrijke arbeidsvoorwaarden zijn flexibele werktijden en de mogelijkheid om thuis te werken. Wat kun je hiermee doen? Als je in deze punten kunt voorzien, is het verstandig om deze goed in je vacaturetekst te benoemen. De juiste doelgroep voelt zich hierdoor aangesproken en zal eerder enthousiast worden van de functie en dus reageren.

Giant scherm

Hoe bereik je deze doelgroep?

Je hebt een sterke vacaturetekst, maar wat nu? Het is belangrijk om te weten waar je doelgroep zich bevindt, zodat je jouw vacature goed zichtbaar kunt maken op deze platforms. De meest genoemde vacaturesites in de zoektocht naar een nieuwe baan als logistiek manager zijn Indeed en LinkedIn. Favoriete apps van deze doelgroep zijn Instagram en Facebook, dus het is verstandig om op deze kanalen actief te zijn. WhatsApp staat op nummer drie; is jouw organisatie al goed bereikbaar via WhatsApp?

Giant dashboard

Eindejaarsactie

Dit en nog veel meer informatie kun je vinden in het dashboard Giant. Ben je geïnteresseerd in dergelijke gegevens over jouw doelgroep? Profiteer dan van onze aantrekkelijke eindejaarsactie: krijg 10+5 gratis doelgroepanalyses voor slechts 3.000 euro.

Meer informatie en aanmelden 

Banner

Advertorial: Jaarcongres AI & Recruitment

Thought leaders delen inzichten over de impact van AI op recruitment

Onder leiding van de specialisten en thought leaders binnen het AI & Recruitment domein gaan we naar best practices kijken, inspiratie op doen, demo’s van toonaangevende en revolutionaire tools en oplossingen bekijken. Het is ontegenzeggelijk dat AI al in verschillende vormen binnen recruitment zichtbaar is, zoals bij vacatureteksten schrijven, matchen en sourcings. Maar hoe ziet een strategische aanpak eruit? Hoe win je met behulp van AI, naast alle productiviteitstooltjes? Of is AI, LLM, en ChatGPT just another hype… Leer het op 9 november van de belangrijkste recruitment innovators en experts!

Advertorial: Jaarcongres AI & Recruitment sprekers banner

Na het volgen van dit congres:

  • Weet je wat AI wel en niet is en wat je ermee kunt
  • Waarom AI onze banen, bedrijven en de maatschappij de komende tien jaar radicaal verandert
  • Hoe jouw bedrijf dankzij AI straks sneller, efficiënter en persoonlijker is dan de concurrentie
  • Ben je op de hoogte van de belangrijkste trends en ontwikkelingen rondom kunstmatige intelligentie
  • Hoe je tools als ChatGPT het beste kan inzetten in jouw recruitmentactiviteiten
  • Hoe je binnen 1 week je EVP analyseert, valideert en optimaliseert
  • Hoe AI ervoor zorgt dat jij je meer kan focussen op je kerntaken en interactie met kandidaten
  • Heb je jouw netwerk met vakgenoten vergroot

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

9 november 2023 van 09:00 uur tot 16:30 uur

Investering:

€495,-

Locatie:

Taurusavenue 18, 2132 LS Hoofddorp

Deelnemen?
Wil jij aanwezig zijn op het jaarcongres? Schrijf je hier in voor het jaarcongres AI & Recruitment

Meer weten?

Lees meer informatie over het programma en de sprekers op deze pagina.

 

Advertorial: Masterclass Employer Branding

Versterk jouw werkgeversmerk

Om nieuw talent binnen te halen én om te verbinden met jouw huidig talent is een sterk werkgeversmerk essentieel. Vooral in de huidige krappe arbeidsmarkt kun je het verschil maken met employer branding. Tijdens de Masterclass Employer Branding ontdek je in 1 dag alle ins & outs. Van ontwikkelen tot uitbouwen.

Na het volgen van deze masterclass:

  • Ken je de ins en outs van employer branding en besef je het belang ervan
  • Kun je jouw Employer Value Propositie (EVP) formuleren
  • Krijg je handvatten om tot een onderscheidende positionering te komen
  • Weet je het belang van employer storytelling en contentstrategie bij het bouwen van jouw werkgeversmerk
  • Kun je een employer brand plan maken en heb je handvatten voor het managen van jouw reputatie
  • Ben je geïnspireerd door de best practices
  • Heb je jouw netwerk met vakgenoten vergroot

Het belangrijkste is dat je leert van binnenuit jouw werkgeversmerk te versterken. Met concrete ken- en stuurgetallen kun je hiermee onderbouwd aan de slag.  Tot slot krijg je aan de hand van een uitvoerig stappenplan met vele praktijkvoorbeelden handvatten om zelf aan de slag te gaan met employer branding.

Dit vonden deelnemers van de masterclass

De deelnemers zijn erg te spreken over de masterclass en beoordelen deze met een 8.3 gemiddeld! Hieronder een aantal reacties van enthousiaste deelnemers:

Waardevolle, interactieve masterclass voor professionals die aan de slag willen gaan met employer branding. Met een ervaren spreker uit het veld, bruikbare theorie en de behandeling van praktische en inspirerende voorbeelden.

Ik ben zeer tevreden over de masterclass. De dag was goed verzorgd en de cursus zelf was erg compleet. Belangrijke theorie op een begrijpelijke manier uitgelegd en ook fijn dat het ondersteund werd met materiaal om later nog eens terug te lezen. Veel praktijkvoorbeelden gehoord en gezien en handvatten gekregen om nu in de praktijk mee aan de slag te gaan.

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

27 november 2023 van 10:30 uur tot 17:30 uur

Investering:

€795,- (2e persoon 25% korting met code combi-eb *)

Locatie:

Goudsesingel 80, 3011 KD, Rotterdam

Deelnemen?
Wil jij deelnemen aan deze masterclass? Schrijf je hier in voor de Masterclass Employer Branding.

Meer weten?

Voor meer informatie over de masterclass kun je deze factsheet downloaden.

 

Advertorial: Internationale recruitmenttop komt naar Amsterdam

In een wereld die snel verandert, is kennis je waardevolste wapen. Als je aan de top van het recruitment-vakgebied wilt blijven, is er geen betere plek om dat te doen dan de Talent Intelligence Conference in Hoofddorp, op 27 en 28 september. Keuzes maken op basis van data, dat staat centraal op deze conference. Wat kun je deze twee dagen verwachten? Masterclasses, casestudies, inspirerende presentaties, netwerkmogelijkheden en avondeten op een rooftopbar in hartje Amsterdam.

Sprekers zijn onder andere:

Toby Culshaw: Als oprichter van het Talent Intelligence Collective en Talent Intelligence Leader bij Amazon brengt Toby een schat mee aan ervaring en inzichten uit de Talent Intelligence industrie.

Sophia Lang (PayPal): Als hoofd Talent Intelligence bij PayPal, een van de wereldleiders in online betalingsoplossingen, biedt Sophia een unieke kijk op hoe technologie en talent samenkomen. Haar inzichten over hoe PayPal de uitdagingen in de wereld van fintech aangaat en tegelijkertijd toptalent aantrekt, zijn onmisbaar.

Simone Dooley (Booking.com): Na jarenlang talentstrategieën te hebben geformuleerd voor topbedrijven zoals Google, deelt Simone haar visie en ervaring als Global Talent Intelligence Lead bij Booking.com.

logo's bedrijven

Naast deze toonaangevende stemmen in de recruitmentbranche, krijg je ook toegang tot masterclasses en netwerkmogelijkheden die je blik op de toekomst van talent intelligence zullen vernieuwen. Dit is dé gelegenheid om te leren van de besten, je netwerk uit te breiden en je carrière een boost te geven.

Zorg dat je erbij bent en blijf de concurrentie een stap voor en koop je tickets via de volgende link.

Talent Intelligence

Advertorial: Leergang Recruitment

Dé recruitmentopleiding van Nederland

Recruitment is een vak! Een vak waarin je succesvol wordt als je de basisprincipes kent en leert beheersen. De Leergang Recruitment is een praktische recruitmentopleiding waar je leert wat recruitment is, hoe je kandidaten kun verrassen en hoe je succesvol kunt searchen, verleiden en interviewen.

In 2 keer 2 dagen (incl. 2 overnachtingen) ga je samen met een groep vakgenoten en onder leiding van vak experts aan de slag met de basisprincipes van het recruitment vak. De leergang bestaat uit 4 intensieve dagen van persoonlijke groei en vakinhoudelijke kennis en helpt jou om te groeien tot vakvolwassen recruiter. De belangrijkste onderwerpen van recruitment komen aan bod:

Dag 1: Kennismaken, vacature intake, persona’s en doelgroepgerichte vacatureteksten schrijven

Dag 2: Searchen & Sourcen

Dag 3: Benaderen, verleiden en interviewen

Dag 4: Candidate Experience en het portfolio

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. We verwerken daarom in de opleiding veel moderne recruitmenttooling, data, search en bewezen communicatietechnieken. Aan de hand van een heleboel praktijk voorbeelden en opdrachten begrijp je al deze onderdelen van het vak beter én na afloop kun je ze direct toepassen in de praktijk.

Leergang recruitment

Samen voordeliger!

De investering voor de Leergang Recruitment bedraagt € 2.999,- (excl. BTW).

Actie: Tot en met 31 augustus 2023 heeft de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie een speciale actie, waarbij je 50% korting ontvangt op de tweede opleiding. Lees hier meer over de actie. 

Combikorting: Wanneer je je samen met een collega van dezelfde organisatie inschrijft, ontvang je bij gelijktijdige aanmelding eenmalig € 400,- korting, je betaalt dan samen € 5.598,- (excl. BTW). Gebruik hiervoor bij inschrijving de actiecode combi-lrec * 

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

9 oktober, 10 oktober, 6 november en 7 november

Investering:

€2.999,-

Docenten:

Babs BloemsaatSandra Hartemink, Mariska van Waardenburg-Smits, Sandor Lokenberg, Susanne Freriks-Zeeuw

Beoordeling:

Oud deelnemers zijn erg te spreken over de workshop en beoordelen deze met een 8.2 gemiddeld! Lees hier de beoordelingen. 

Locatie:

Het Industriegebouw
Goudsesingel 80
3011 KD Rotterdam

Meer weten?

Voor meer informatie over de Leergang Recruitment kun je deze factsheet downloaden of contact opnemen via info@arbeidsmarktcommunicatie.eu of 088 730 28 88.

Leergang recruitment - 9 oktober 2023

 

 

 

Advertorial: Leergang Strategisch Recruitment

In deze opleiding voor ervaren recruiters word je verder opgeleid als vakvolwassen recruiter waardoor je een sterke gesprekspartner wordt voor het management, de ontwikkelingen van recruitment kent en het vak beheerst.

Dé strategische recruitmentopleiding

In september gaat de volgende editie van de Leergang Strategisch Recruitment van start. Deze opleiding van 2×2 dagen heeft als doel om van vakprofessional te gaan naar sterke gesprekspartner en beïnvloeder voor het management. Naast het beheersen van basisvaardigheden, gaan wij in deze strategische recruitmentopleiding in op de actuele ontwikkelingen van het vak en een stapje verder als het gaat om Tech, KPI’s, strategie, planning en beïnvloeden. Je leert alles om alvast invloed uit te oefenen om als senior, lead of manager gewenst advies te geven. Deze recruitmentopleiding is voor professionals met meerdere jaren praktijkervaring en minimaal 250 hires, werkzaam aan de bureaukant (W&S, detachering) of als corporate recruiter/recruitment manager.

In de opleiding gaan we uit van de spelregels van de huidige arbeidsmarkt. Dat betekent dat wij ook met jou een moderne intake houden en jouw ervaring, visie en motivatie meenemen om deel te nemen aan de opleiding en opdat we een minimaal niveau van vakvolwassen deelnemers garanderen. Jouw visie op het vak en de manier hoe jij dat over de bühne brengt, is een belangrijk onderdeel van de opleiding. Maar ook de beheersing van basisdata, doelgroepkennis en het invullen van de candidate journey. Bij de start, tussendoor en bij het einde van de opleiding. Hoe presenteer jij jouw recruitmentvisie als vakvolwassen recruiter, leadrecruiter, HR professionals of (toekomstig) recruitment manager?

Dit doen we:

  • Maximaal 16 deelnemers
  • In 2 keer 2 dagen (incl. twee overnachtingen)
  • Veel interactie, oefeningen en intervisie
  • Voorafgaand en tussen de trainingsdagen opdrachten en oefeningen. Deelnemers zijn hier gemiddeld 8 uur mee bezig.
  • De beste praktijktrainers met bewezen trackrecord
  • Ontspannen, lerend van elkaar met humor en hoog niveau kennisoverdracht

Leer van experts

De Leergang Strategisch Recruitment wordt gegeven door experts binnen het vakgebied: Koen Roozen, Ton Rodenburg, Geert-Jan Waasdorp, Marieke van Heek, Martijn Hemminga en Hans Rademakers. Samen brengen zij theorie, praktijk en casussen van de belangrijkste onderwerpen samen in vier dagen. Hieronder de thema’s die per dag aan bod komen:

Dag 1

  • Kennismaking en introductie – Koen Roozen
  • Bouwen van een business en projectmanagement – Koen Roozen
  • Business case toepassen en recruitment maturity – Koen Roozen
  • The heArt of Branding – Ton Rodenburg

Dag 2

  • Ken je krachtenveld – Koen Roozen
  • Stakeholdermanagement – Koen Roozen
  • Het wervingsadvies – Geert-Jan Waasdorp
  • Bouwstenen van je identiteit – Ton Rodenburg

Dag 3

  • Minipitch door de deelnemers
  • Recruitment Technologie – Martijn Hemminga
  • Candidate Experience en Journey – Marieke van Heek

Dag 4

  • De recruiter als regisseur | Real life inspiratie case – Hans Rademakers
  • Eindpresentaties door de deelnemers

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

Maandag 11 september | 09:00 uur – 19:00 uur
Dinsdag 12 september | 09:00 uur – 17:00 uur
Maandag 25 september | 09:00 uur – 19:00 uur
Dinsdag 26 september | 09:00 uur – 16:30 uur

Investering:

€3.399,-

Dit is inclusief:

  • 2 overnachting, 2 diner en 2 keer ontbijt
  • Lunches
  • 12 maanden toegang tot Mijn Academie met alle materialen
  • Deelnamecertificaat

Ontvang tot en met 31 augustus 50% korting op de tweede opleiding met de kortingscode ‘DUBBEL’
Lees hier meer over deze actie. 

Locatie:

Het Industriegebouw
Goudsesingel 80
3011 KD Rotterdam

Ervaring

Oud-deelnemers beoordelen de Leergang Strategisch Recruitment gemiddeld met een 8,4! Hieronder een aantal reacties van oud-deelnemers:

“Goede onderdelen, leuke sprekers en afwisselend. Perfecte opleiding voor alle recruiters die zich meer naar strategisch niveau willen gaan ontwikkelen. De sprekers zijn heel ervaren en delen hun inzichten. Allen vanuit eigen specialisme.”

“Voordat ik besloot te investeren in deze leergang rondgebeld bij oud-deelnemers: Allen positief. Nu ben ik óók zo positieve oud-deelnemer. Een berg aan kennis en inspiratie om recruitment naar een hoger plan te tillen. Uitstekende trainers en zeer goede verzorging er omheen (hotel, lunches, diners). Dank jullie wel!”

“Wat een berg informatie en kennis heb ik opgedaan bij deze leergang! Strategie, data, employer branding, candidate journey, noem maar op. Alles om een gedegen, lange termijn, recruitmentstrategie te ontwikkelen en implementeren!”

Meer weten?

Wil je meer weten over de Leergang Strategisch Recruitment? Bekijk de training en het volledige programma via de volgende link:

Lees hier meer over de Leergang Strategisch Recruitment

Heb je vragen? Neem dan contact op met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie via 088 730 28 88 of info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.

 

 

 

Advertorial: Schrijven van Vacatureteksten

Optimaliseer jouw vacatureteksten

Vacatureteksten zijn nog steeds het meest gebruikte middel binnen arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Daarom is het belangrijk dat je dit zo goed mogelijk onder de knie krijgt. Tijdens de workshop ‘Schrijven van Vacatureteksten’ leer je hoe jij jouw eigen vacatureteksten kunt optimaliseren voor de juiste doelgroep. Daarnaast staan we stil bij ChatGPT en hoe jij kunstmatige intelligentie kunt gebruiken om inspiratie op te doen voor jouw vacatureteksten.

De workshop wordt gecombineerd met een e-learning. Bij inschrijving voor de workshop ontvang je toegang tot de E-learning Vacatureteksten. Deze kun je volgen via een smartphone, tablet of gewoon via je computer.

Op 28 september begint de workshop om 13.30 uur. Tijdens de workshop ga je samen met de docent en mededeelnemers praktisch aan de slag met je eigen vacatureteksten om zo het geleerde van de online training in de praktijk toe te passen op je eigen vacatureteksten.

De e-learning in combinatie met de workshop zorgt ervoor dat jij na afloop:

  • Doelgroepgerichte vacatureteksten kunt schrijven
  • Weet hoe jouw vacatureteksten gevonden worden door zoekmachines
  • Wervende vacatureteksten weet te schrijven
  • Weet wat de randvoorwaarden zijn voor goede vacatureteksten
  • Weet hoe je kunstmatige intelligentie kunt gebruiken ter inspiratie voor jouw teksten
  • Verbeterpunten hebt voor jouw eigen vacatureteksten

De workshop wordt gegeven door een expert (Martijn Hemminga) op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie en zorgt voor een interactieve en leerzame sessie. Je verlaat de workshop met nieuwe inzichten en vaardigheden.

Dit vonden deelnemers van de workshop

Oud deelnemers zijn erg te spreken over de workshop en beoordelen deze met een 8.2 gemiddeld! Hieronder een aantal reacties van enthousiaste deelnemers:

Het was fijn om tijdens de praktische workshop ook echt aan de slag te gaan met je eigen vacaturetekst. En feedback krijgen op een herschreven vacaturetekst is natuurlijk helemaal handig!

Erg leuke en informatieve training. Zowel de online modules als de fysieke training hebben zeker nuttige inzichten gegeven.

Prettige docent en veel dingen geleerd die direct toepasbaar zijn. Martijn gaf de training met veel enthousiasme!

Samen leren met een collega

De training leent zich ideaal om samen met jouw collega van HR, Communicatie of Recruitment te volgen. Schrijf jij je in voor 31 augustus? Dan kun je gebruik maken van deze actie waarbij je 50% korting ontvangt op de tweede opleiding.

Belangrijkste informatie op een rij

Wanneer:

28 september 2023 van 13:30 uur tot 17:00 uur

Investering:

€559,- exclusief BTW

Ontvang tot en met 31 augustus 50% korting op de tweede opleiding met de kortingscode ‘DUBBEL’

Locatie:

Goudsesingel 80, 3011 KD, Rotterdam

Meer weten?

Voor meer informatie over de workshop kun je deze factsheet downloaden.

Advertorial ‘Workshop succesvolle onboarding start bij werving’

Management van verwachtingen: succesvolle onboarding start bij werving

Het aannemen van nieuwe medewerkers is een cruciale stap in het opbouwen van een sterk team. Het begint allemaal bij de werving en selectie: het aantrekken van de juiste kandidaten en het duidelijk communiceren van de verwachtingen. Het is van essentieel belang dat de verwachtingen van zowel de organisatie als de kandidaat goed op elkaar zijn afgestemd. Bij kandidaten ontstaan verwachtingen, welke soms (te) hooggespannen zijn. Na binnenkomst kan dat zorgen voor teleurstellingen en dat wil je natuurlijk voorkomen. Tijdens de workshop ‘Management van verwachtingen: succesvolle onboarding start bij werving’ delen we praktische tips om verwachtingsmanagement tijdens het wervingsproces effectief aan te pakken. Daarnaast ontvang je waardevolle inzichten en handvatten om de kwaliteit van je wervings- en onboardingsproces te verbeteren. Samen zorgen we ervoor dat jouw team vanaf dag één gemotiveerd en goed geïnformeerd aan de slag gaat, wat zal leiden tot een hogere betrokkenheid, productiviteit en retentie binnen jouw organisatie.

Tijdens de workshop staan de volgende vragen centraal:

  • Hoe zorg je ervoor dat kandidaten enthousiast starten en gemotiveerd blijven tijdens je onboarding?
  • Wat betekent dat voor je werving?

Programma

De Workshop Succesvolle onboarding start bij werving, georganiseerd door de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie, biedt een boeiend programma waarbij alle belangrijke facetten rondom het aannemen van nieuw talent aanbod komt. Wat kun je verwachten tijdens de workshop?

Het programma begint met een hartelijk welkom en een leuke kennismaking, waarbij we de gelegenheid krijgen om elkaar beter te leren kennen. Vervolgens staan we stil bij waarom verwachtingsmanagement zo cruciaal is in het wervingsproces. We delen relevante cijfers om je inzicht te geven in de impact van goed verwachtingsmanagement. Samen zullen we onderzoeken hoe je de juiste verwachtingen bij kandidaten kunt creëren en invullen. Daarna verkennen we het belang van pre-boarding, onboarding en offboarding binnen het wervingsproces. We staan stil bij de duur van deze fasen en illustreren ze met voorbeelden van succesvolle onboarding. Een kandidaatgerichte aanpak staat centraal in het volgende onderdeel. We behandelen wat mensen motiveert in hun werk en welke behoeftes ze hebben. Je leert hoe je je wervingsproces kunt afstemmen op de kandidaten en hun individuele wensen. Vervolgens bespreken we waarom duurzame motivatie essentieel is voor het behoud van kandidaten op lange termijn. We onderzoeken hoe je de intrinsieke motivatie en individuele behoeftes centraal kunt stellen tijdens de werving en onboarding. Na veel inspiratie is het tijd voor actie! Tijdens de werksessie ga je zelf aan de slag met waardevolle tips om de kwaliteit van je wervings- en onboardingsproces te verbeteren. We sluiten de workshop af met een vragenronde. 

Na het volgen van de workshop:

  • Weet je realistische verwachtingen te creëren en open communicatie te bevorderen
  • Is de kwaliteit van je medewerkers verhoogd
  • Weet je hoe je de intrinsieke motivatie van een kandidaat centraal stelt
  • Begrijp je het belang van verwachtingsmanagement in het wervingsproces
  • Kun je achterhalen wat de behoeftes van jouw kandidaten zijn
  • Ga je naar huis met tips en tricks om je wervings- en onboardingsproces te verbeteren
  • Begrijp je waarom pre-boarding, onboarding en offboarding zo belangrijk is

Belangrijkste informatie op een rij:

Datum: 30 oktober 2023

Tijd: 13:00 – 17:00

Locatie: Goudsesingel 80, 3011 KD Rotterdam

Investering: €599,-

Docent: Ardienne Verhoeven

Actie: Tot en met 31 augustus 2023 heeft de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie een speciale actie, waarbij je 50% korting ontvangt op de tweede opleiding. Lees hier meer over de actie. 

Heb je vragen over de workshop? Neem dan contact op met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie via 088 730 28 88 of het e-mailadres info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.

Lees hier meer over de workshop

 

Advertorial Dubbel zoveel leren!

Ontdek, leer en vier de zomer!

Dompel jezelf deze zomer onder in een zee van kennis en leer dubbel zo veel. Of je dat nu doet vanuit je strandstoel met een e-learning of gezellig op locatie met jouw vakgenoten en een heerlijk ijsje, het is allemaal mogelijk!

Dubbel leuke zomer!

Bij de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie heb jij deze zomer dubbel zoveel mogelijkheden om jouw kennis op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie, recruitment of mobiliteit te verrijken. Met de speciale zomeractie ontvang je 50% korting op de tweede opleiding met de code DUBBEL. Je kunt zelf twee cursussen volgen of samen met een van jouw collega’s de uitdaging aangaan. Maak van deze vakantieperiode een tijd van groei!

Bekijk nu alle trainingen en schrijf je in!

Bekijk alle trainingen hier

Let op! Er gelden een aantal voorwaarden:

  • Deze actie loopt tot en met 31 augustus 2023
  • De korting wordt verrekend op de goedkoopste opleiding
  • Deze actie is niet geldig in combinatie met andere acties
  • Niet mogelijk met terugwerkende kracht
  • Korting wordt verwerkt op de factuur

Vragen?

Heb je vragen over de actie of wil je weten welke opleiding het beste past bij jouw eigen leerbehoefte of dat van jouw collega’s? Neem dan contact op met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie via 088 730 28 88 of het e-mailadres info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.

 

Advertorial Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie

Op 29 juni en 30 juni 2023 organiseert de Academie voor Arbeids­markt­communicatie de 15e Bootcamp Arbeids­markt­communicatie.

Aan de slag met jouw eigen arbeidsmarktcommunicatie

Tijdens de Bootcamp Arbeids­markt­communicatie ga je met een kleine groep deelnemers in een informele sfeer actief, inspirerend en energiek aan de slag met jouw eigen arbeids­markt­communicatie. In twee dagen til jij je arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger plan. Jouw kennis wordt geüpdatet en je gaat direct aan de slag voor jouw eigen organisatie. Deze tweedaagse bootcamp wordt gegeven door vakexperts Roos Lavrijsen en Martijn Hemminga.

Het complete vakgebied

Korte theorieblokken worden afgewisseld met cases en werksessies waarin je werkt aan jouw eigen arbeids­markt­communicatie. Met onderwerpen als werving, online recruitment, social media recruitment, employer branding, employee relationship management en strategie komt het hele vakgebied aan bod. Na afloop van de Bootcamp Arbeids­markt­communicatie heb je niet alleen jouw kennis op peil gebracht, maar ga je naar huis met concrete onderdelen van jouw arbeids­markt­communicatie­strategie en -operatie.

 

Beoordeeld op Springest met een 8,6

Op de onafhankelijke vergelijkingssite Springest scoort de Bootcamp Arbeids­markt­communicatie een 8,6 gemiddeld, gebaseerd op 94 ervaringen.

“Compleet, professioneel, interactief en inspirerend trainingsprogramma waarin alle facetten van het AMC vak aan bod kwamen, middels zowel de theorie als praktijk. Fijn dat naast wat inhoudelijke kennis ook best practices werden gedeeld en we zelf met opdrachten aan de slag gingen. Er was voldoende ruimte voor het stellen van vragen en uitwisselen van ervaringen. De docenten gaven goede tips en tricks voor vraagstukken die de revue passeerden. ” – Mieke Jager

Combitarief

De bootcamp leent zich ideaal om samen met een collega HR, Recruitment of communicatie te volgen zodat je snel je arbeidsmarktcommunicatie optimaliseert. Je profiteert dan ook nog eens van een speciaal combitarief. Schrijf dus snel samen met een collega in. Gebruik bij inschrijving met een collega de actiecode combi-bamc.

Download de brochure

Download de brochure voor meer informatie en neem een kijkje  op de website van de academie voor arbeidsmarktcommunicatie.

 

Advertorial ‘Van leren naar dansen: een zomer vol kansen!’

Ontdek leer en vier de zomer! De zomer is het perfecte moment om nieuwe dingen te leren en daarom heeft de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie een speciale actie voor jou in petto.

Ontdek, leer en vier de zomer

Het weer wordt mooier, de dagen langer en de zomervakantie staat te trappelen voor de deur. Vakantietijd; een heerlijk moment om te ontspannen van de drukke dagen. Maar wist je dat de zomer het perfecte moment is om nieuwe dingen te leren? Juist in deze periode kun je je brein prikkelen en nieuwe vaardigheden opdoen, zodat je in september vol frisse energie en nieuwe ideeën aan de slag kunt gaan.

Een zomer vol kansen!

Speciaal om het leren in de zomer te stimuleren heeft de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie een leuke actie voor jou in petto. Wanneer je je inschrijft voor een van onze trainingen die in juni van start gaan, ontvang je een gratis ticket ter waarde van € 249,- voor het onvergetelijke Festival Recruitment in de Zon op vrijdag 15 september. Gebruik hiervoor bij aanmelding voor een training de code: Werf&Festival

Tijdens het Festival Recruitment in de Zon schaaf je niet alleen jouw kennis bij over uiteenlopende onderwerpen zoals Diversiteit & Inclusie, DISC drijfveren voor recruiters, skills en AI, het belooft vooral een dag vol gezelligheid te worden.

De volgende trainingen doen mee met deze actie:

  • Tweedaagse Recruitment Marketing & Automation
    Recruitment Marketing & Automation is de meest ideale combinatie tussen inbound arbeidsmarktcommunicatie, recruitment tech, data en sourcing. Leer kandidaten te verleiden, een relatie op te bouwen en op het juiste moment te benaderen.
  • Leergang Strategisch Recruitment
    In deze opleiding voor ervaren recruiters word je verder opgeleid als vakvolwassen recruiter waardoor je een sterke gesprekspartner wordt voor het management, de ontwikkelingen van recruitment kent en het vak beheerst.
  • Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie
    Je arbeidsmarktcommunicatie naar een hoger plan tillen? Update je kennis én ga aan de slag met jouw eigen arbeidsmarktcommunicatie voor jouw eigen organisatie tijdens de Bootcamp Arbeidsmarktcommunicatie.

Meer informatie over de opleidingen vind je via deze link. 

Er gelden een aantal voorwaarden:

  • Deze actie is niet gelding in combinatie met andere acties
  • Niet mogelijk met terugwerkende kracht

Vragen?

Heb je vragen over de actie of wil je weten welke opleiding het beste past bij jouw eigen leerbehoefte of dat van jouw collega’s? Neem dan contact op met de Academie voor Arbeidsmarktcommunicatie via 088 730 28 88 of het e-mailadres info@arbeidsmarktcommunicatie.eu.