Indeed gaat FC Utrecht sponsoren én helpen met hun recruitment

‘Het juiste talent op de juiste plek’. Het is de missie van zowel Indeed als FC Utrecht. Ze spreken samen dan ook over een ‘logische match’, al betekent dat laatste woord in de voetballerij wat anders dan in de recruitmentwereld. ‘Net als bij voetbal draait het op de arbeidsmarkt om het vinden van de juiste persoon op de juiste positie’, aldus Stan Snijders, Managing Director Indeed Benelux. ‘Waar FC Utrecht voortdurend zoekt naar spelers die het verschil maken op het veld, helpt Indeed dagelijks duizenden werkzoekenden aan een baan en werkgevers aan talent.’

De samenwerking is volgens beide partijen ‘een logische match’.

De driejarige samenwerking die de voetbalclub en vacaturesite zijn overeengekomen betekent onder meer dat tot medio 2028 de tenues van het Eredivisie-elftal, Jong FC Utrecht in de Keuken Kampioen Divisie, en FC Utrecht Vrouwen getooid zijn met het Indeed-logo op de mouw. Daarnaast wordt Indeed de officiële recruitmentpartner van FC Utrecht. Later dit jaar volgen nog meer initiatieven die de gezamenlijke missie versterken, zo is de belofte.

Meeste vacatures per inwoner

De keuze om juist met FC Utrecht de samenwerking te starten is geen toeval, aldus Snijders. Utrecht ligt in het hart van Nederland en vormt daarmee een aantrekkelijk punt voor de arbeidsmarkt. Van de grote Nederlandse steden heeft Utrecht de hoogste arbeidsparticipatie en de laagste werkloosheid, en de meeste vacatures per inwoner. Tegelijkertijd stromen jaarlijks veel afgestudeerden van hogescholen en universiteiten de stad in, waardoor Utrecht barst van jong talent. Uit eigen data van Indeed blijkt bovendien dat de vraag naar personeel aanhoudend stijgt.

‘Met FC Utrecht hebben we een partner gevonden waarmee we een datagedreven en ambitieuze mindset delen.’

Snijders: ‘Met FC Utrecht hebben we een partner gevonden waarmee we een datagedreven en ambitieuze mindset delen. Bij Indeed helpen we mensen aan een baan en geloven we dat iedereen een plek verdient waar zijn of haar talenten tot hun recht komen. Vanuit die basis is het dan ook een logische stap om zowel het eerste elftal, Jong FC Utrecht, FC Utrecht Vrouwen als andere clubafdelingen te betrekken bij de samenwerking. Elke thuiswedstrijd wordt gespeeld in een uitverkocht stadion en dit jaar neemt de club bovendien deel aan de Europa League. Met die focus op succes kijken we uit naar gezamenlijke groei.’

‘Wij zijn trots dat een wereldwijd toonaangevende organisatie als Indeed zich voor meerdere seizoenen aan FC Utrecht verbindt’, voegt Edo Keuning, algemeen directeur van FC Utrecht toe. ‘Het partnership onderstreept de aantrekkingskracht en de groei van onze club, zowel binnen als buiten het veld. We kijken ernaar uit om samen met Indeed onze gezamenlijke ambities waar te maken en onze achterban te inspireren met nieuwe kansen, binnen en buiten het voetbal.’

Lees ook

Nieuwe Nederlandse start-up Lumen Career wil hele sollicitatieproces op z’n kop zetten

De A.I.-agent van de Nederlandse startup Lumen Career wil het traditionele solliciteren vernieuwen met hun die 24/7 werkt om perfecte matches te vinden voor werkzoekenden. Ook helpt de AI-agent bij het opstellen van op maat gemaakte cv’s en sollicitatiebrieven. Sinds de bètafase gebruiken al meer dan 1.000 professionals van topbedrijven als Google, KPMG, Philips en Booking.com de service, aldus oprichters Lisa Stamm en Cristian Bello.

‘Een baan vinden voelt vaak als een extra baan.’

‘Een baan vinden voelt vaak als een extra baan’, aldus Lisa Stamm. ‘Als je op zoek bent naar een nieuwe functie, moet je hier veel tijd voor vrijmaken. Je scrollt door talloze vacaturesites, schrijft voor elke vacature een cv en brief op maat en je bereidt je voor op het sollicitatieproces dat soms wel uit 5 gesprekken bestaat. En ondertussen ben je natuurlijk ook gewoon met je huidige werk bezig. In competitieve sectoren ontvangen recruiters honderden sollicitaties per functie, waardoor je naar talloze banen moet solliciteren om er één te krijgen.’

De recruiter die nooit slaapt

Lumen’s nu gelanceerde AI-carrière-agent wil het tijdrovende werk in het proces overnemen en werken als ‘een persoonlijke recruiter die nooit slaapt’. De tool monitort de gehele arbeidsmarkt 24/7, filtert relevante kansen en waarschuwt gebruikers onmiddellijk als een vacature geplaatst is die matcht met hun vaardigheden en ervaring. Voor elke gematchte kans creëert de agent binnen een minuut automatisch een gepersonaliseerde cv en motivatiebrief, zodat gebruikers altijd klaar zijn om te solliciteren wanneer hun ideale functie verschijnt.

Lisa Stamm

‘Ik hoef nu niet meer eindeloos te scrollen door vacaturesites.’

In de fase van bètatesting hebben gebruikers de voordelen al meteen ervaren. ‘Na gebruik van Lumen kreeg ik binnen een week twee interviews voor functies waar ik echt enthousiast over was’, deelt Lan, voormalig Senior Specialist bij Booking.com bijvoorbeeld. ‘De tool begreep precies hoe ik mijn ervaring moest vertalen naar de vereisten van de vacature.’ Ty, programmatic manager bij een populaire Nederlandse uitgever, voegt toe: ‘Mijn favoriete onderdeel is job matching, hiermee hoef ik niet meer eindeloos te scrollen door vacaturesites.’

‘De markt is er klaar voor’

Er zijn al soortgelijke Amerikaanse initiatieven, maar die zijn toch net anders dan Lumen Career. Zo draait Google’s Career Dreamer vooral om zelfontdekking en beperkt LinkedIn’s Next Role Explorer zich tot interne doorgroei bij bedrijven met een betaalde licentie. Dit maakt wel duidelijk dat de markt er klaar voor is, aldus Stamm.

‘Wij willen de vertrouwde agent zijn die er voor je is op de belangrijke momenten.’

Voortbouwend op deze eerste resultaten breidt Lumen Career haar aanbod verder uit. De start-up is van plan een complete A.I.-carrièrecoach te ontwikkelen die mensen helpt met gespreksvoorbereiding, salarisonderhandelingen en alle strategische beslissingen die je moet nemen als je op zoek bent naar een baan. ‘De juiste baan vinden bepaalt een groot deel van je leven. Wij willen de vertrouwde agent zijn die er voor je is op die belangrijke momenten’, zegt Stamm. Werkzoekenden kunnen de tool gratis uitproberen met 30 sollicitaties per maand, inclusief onbeperkt vacatures matchen en dagelijks één cv en motivatiebrief op maat. Voor wie sneller een baan wil vinden en dagelijks meerdere sollicitaties wil versturen, is er een premium versie voor 29 euro per maand.

Lees ook

MrWork en First2Find bundelen hun krachten

First2Find is een softwaretool die recruiters helpt om als eerste de beste kandidaten te vinden. Het platform automatiseert het arbeidsintensieve zoekproces, zodat recruiters zich kunnen richten op wat écht belangrijk is: persoonlijk contact en relatiebeheer. MrWork is een recruitment marketing automation-platform dat werkgevers helpt om structureel de juiste doelgroepen te bereiken, talentpools op te bouwen en de conversie naar sollicitaties te verhogen. Samen vormen ze een krachtige keten, zo is het idee: MrWork zorgt voor bereik en activatie van talent, terwijl First2Find het sourcingproces versnelt en automatiseert.

Een gezamenlijke missie

De samenwerking levert volgens de beide partijen de volgende voordelen op:

  • Sneller kandidaten vinden: minder tijd kwijt aan handmatig zoeken.
  • Meer instroom en betere matches: door de combinatie van RMA en algoritme-based sourcing.
  • Efficiëntere processen: minder handmatige taken, meer tijd voor persoonlijk contact.
  • Hogere kwaliteit van hires: doordat recruiters hun aandacht kunnen richten op de kandidaat in plaats van op repetitief zoekwerk.

Door de integratie van de technologieën hoeven klanten minder handmatig werk te doen, worden processen efficiënter ingericht en kunnen talentpools sneller gevuld worden. Beide partijen geloven dat technologie recruiters moet ondersteunen, niet vervangen. Hun gedeelde missie is om recruitment weer leuk te maken, door tijd vrij te maken voor waar het écht om draait: mensen.

‘Samen maken we het werk voor recruiters een stuk leuker en effectiever.’

‘Met deze samenwerking maken we het voor organisaties mogelijk om het beste van twee werelden te combineren: altijd zichtbaar zijn bij talent én direct toegang tot de juiste kandidaten. Zo versnellen we het hele recruitmentproces en maken we het werk voor recruiters een stuk leuker en effectiever’, aldus Martin de Ruiter, CCO MrWork. Sander Govaers, mede-eigenaar First2Find, vult aan: ‘We willen het werk van recruiters efficiënter en leuker maken door de juiste software in te zetten. De samenwerking met MrWork sluit hier perfect op aan: door onze krachten te bundelen brengen we 2 softwareoplossingen samen, die elkaar naadloos aanvullen.’

Lees ook

Recruitment Marketeers wint aanbesteding van EDSN

Energie Data Services Nederland (EDSN) en Recruitment Marketeers hebben recent de handen ineen geslagen om samen de arbeidsmarktcommunicatie van de uitvoeringsinstantie voor het ondersteunen van de vrije energiemarkt in Nederland te verbeteren. ‘Komende jaren zetten we (nog) meer stappen om ons werkgeversmerk, arbeidsmarktcommunicatie en onze recruitment-activiteiten uit te bouwen. Nederland en de arbeidsmarkt laten zien wie we zijn en wat voor cruciale rol we spelen in het energie-ecosysteem met de uitwisseling van energiedata’, aldus EDSN-recruiter Bastiaan Florijn

Wij hebben enorm veel zin in deze samenwerking.’

Wij zijn er supertrots op dat we met Energie Data Services Nederland gaan samenwerken’, vult Ilse van Hengel van Recruitment Marketeers aan. ‘EDSN werkt aan de energiemarkt van de toekomst en is hiermee het kloppend hart van de energietransitie in Nederland. Recruitment Marketeers gaat hen ondersteunen met hun arbeidsmarktcommunicatie. Wij hebben enorm veel zin in deze samenwerking.’

Sinds 2001

EDSN is expert op het gebied van datadiensten in de energietransitie. Energie Data Service Nederland is de IT-partner van de regionale netbeheerders, TenneT en GTS. Sinds de liberalisering van de Nederlandse energiemarkt is de eerste stap gezet in centrale data-uitwisseling om de overstap van consumenten soepel te laten verlopen. EDSN is op 6 juli 2001 opgericht onder de naam ECH. Na een fusie is in 2007 de naam veranderd in EDSN. De in Amersfoort gevestigde organisatie is uitgeroepen tot World-class Workplace 2023-2024 (voorheen Beste Werkgevers).

Lees ook

Byner verwelkomt Ferchau als nieuwe klant in DACH-regio

Byner, leverancier van end-to-end staffing- en recruitmenttechnologie, is er trots op aan te kondigen dat Ferchau, grote speler in Engineering- en IT-wervingsdiensten met hoofdzetel in Gummersbach en activiteiten door heel Europa, Byner heeft geselecteerd als hun voorkeursoplossing voor recruitment. Dit strategische partnership stelt Ferchau in staat te profiteren van Byners innovatieve recruitmentplatform, om zich zo te positioneren voor duurzame groei en succes in de komende jaren.

‘We zijn enthousiast over de samenwerking met Byner’, aldus de CIO van Ferchau.

Het platform van Byner zal dienen als de ruggengraat van de recruitmentactiviteiten van Ferchau, over alle bedrijfsonderdelen heen. Het stroomlijnt processen en stelt het bedrijf in staat zich aan te passen aan de veranderende eisen van de markt. Door Byner in alle business units te integreren, wil Ferchau de efficiëntie, schaalbaarheid en toekomstbestendigheid versterken.

Ferchau versterkt innovatiekracht 

‘We zijn verheugd Ferchau te verwelkomen als klant binnen onze snelgroeiende klantencommunity in de DACH-regio’, aldus Byner-CEO Ralph Brasker. ‘Ferchau’s toewijding aan innovatie en hun visie op langdurige samenwerkingen sluiten naadloos aan bij onze missie om klanten te ondersteunen met recruitmenttechnologie. Met Byner willen we een nieuwe standaard zetten in de markt en ons platform biedt Ferchau de flexibiliteit en schaalbaarheid die nodig is om succesvol te zijn in de dynamiek van de staffing- en recruitmentmarkt in Europa. We kijken ernaar uit hen te ondersteunen bij de realisatie van hun doelstellingen.’

‘Ferchau’s toewijding aan innovatie en hun visie op langdurige samenwerkingen sluiten naadloos aan bij Byner’s missie.’

Deze samenwerking is een belangrijke stap in Byner’s voortdurende groei in de DACH-regio en bevestigt de positie van het bedrijf als vertrouwd partner voor organisaties die hun staffing- en recruitmentprocessen willen moderniseren. Byner’s end-to-end-platform is een nieuwe standaard voor de staffing- en recruitmentmarkt en ondersteunt organisaties van leadgeneratie tot en met facturatie.

Uitgebreid marktonderzoek

‘We zijn enthousiast over de samenwerking met Byner’, zegt Ferchau-CIO Sebastian Wagener. ‘Na uitgebreid marktonderzoek voldoet het platform van Byner niet alleen aan onze behoefte aan een innovatief en toekomstbestendig systeem, maar biedt het ook een klantgerichte aanpak die wij waarderen. Hun betrokkenheid bij ons succes zorgt ervoor dat we nauw samenwerken met een partner die net zo bijdraagt aan ons succes als wijzelf. We hebben er vertrouwen in dat deze samenwerking ons zal helpen effectief op te schalen en ons legacy-systeem te vervangen door een modernere, betrouwbare en innovatieve oplossing.’

Byner wordt vertrouwd door een groeiend aantal klanten.

Byner’s oplossing, jaar op jaar uitgeroepen tot het beste ATS in de staffing- & recruitmentcategorie in de RT35, blijft toonaangevend in operationele excellentie en innovatie. Salesforce erkende Byner als top-presterende ISV-partner in EMEA Staffing & Recruitment. Byner wordt vertrouwd door een groeiend aantal klanten. Brancheleiders zoals ePunkt, Randstad Professionals, YER en Swisslink vertrouwen dagelijks op het platform voor hun staffing- en recruitmentactiviteiten, waarmee Byner zijn positie als dé moderne, schaalbare recruitmentoplossing verder wordt versterkt.

Lees ook

Nederlandse scale-up Becky.works zet stap naar Amerikaanse markt

Sinds 2020 is de totale arbeidscapaciteit binnen de Amerikaanse accountancysector met 17% afgenomen. Het Nederlandse Becky.works wil daar iets aan doen, en kondigt vandaag haar eerste stap op de markt in de VS aan, via een strategisch partnerschap met Amerikaans adviesbureau Maior. Becky.works wil Amerika veroveren met ‘een alternatief voor klassieke outsourcing: geen tijdelijke krachten, maar hoogopgeleide remote professionals. Professionals, actief in accountancy en finance, die zich duurzaam verbinden aan de organisatie en bijdragen aan kwaliteit, structuur en continuïteit.’

Becky.works wil Amerika veroveren met ‘een alternatief voor klassieke outsourcing.’

Becky.works richt zich daarmee op de 3 grootste knelpunten bij accountantskantoren in de Verenigde Staten: het structurele tekort aan goed opgeleid talent, de druk op winstgevendheid, en het gebrek aan goede integratie bij externe ondersteuning. In plaats van tijdelijke capaciteit of versnipperde samenwerkingen, biedt Becky.works daarom teams op afstand die ‘duurzaam bijdragen aan de kern van de organisatie. Dat leidt tot stabielere prestaties, efficiëntere processen en beter behoud van kennis’, aldus oprichter Sjoerd Heijmans.

Door het groeiplafond

Het is Shireen Hilal, oprichter en CEO van Maior, die Becky.works in de Verenigde Staten gaat vertegenwoordigen als Strategic Growth Partner. Met meer dan 20 jaar ervaring in strategie en operations binnen de zakelijke dienstverlening, weet zij hoe kantoren door hun groeiplafond kunnen breken, verwacht Heijmans. ‘De Amerikaanse markt is groot en complex, je kunt er niet zomaar instappen. Na grondig marktonderzoek vonden we in Maior de juiste partner. We zetten nu vol vertrouwen deze stap.’

‘Met betrokken teams in Servië en Bosnië bewijzen we dat schaalbare groei ook menselijk en duurzaam kan zijn.’

In Shireen Hilal heeft het bedrijf een strategisch sparringpartner gevonden met diepgewortelde ervaring in de Amerikaanse accountancywereld, aldus Heijmans. ‘Zij begrijpt onze aanpak volledig en past perfect bij ons teamgerichte model, dat laat zien dat het anders én beter kan. Zowel Becky.works als Maior zijn altijd bezig met klantbeleving en culturele fit, want in een mensenbedrijf maakt dat het verschil tussen korte- en langetermijnsucces. Met betrokken teams in Servië en Bosnië, regio’s die bekend staan om kwaliteit en goede culturele aansluiting, bewijzen we dat schaalbare groei ook menselijk en duurzaam kan zijn.’

‘Klaar om op te schalen’

Hilal (foto) is op haar beurt ook enthousiast over het concept. ‘Toen ik Sjoerd voor het eerst ontmoette, wist ik meteen dat ik met iets bijzonders te maken had’, vertelt ze. ‘Kort daarna vloog ik naar Europa om het team achter Becky.works persoonlijk te leren kennen. Niet alleen het leiderschap, maar ook de operationele collega’s, klantverantwoordelijken en verschillende klanten. Wat ik aantrof was een uitzonderlijk goed georganiseerde organisatie, klaar om op te schalen, met betrokken collega’s én tevreden klanten.’

‘Amerikaanse bedrijven investeren vaak in kortetermijnoplossingen die de mensen achter het werk over het hoofd zien.’

Becky.works biedt geen traditionele outsourcing, maar volwaardige teamleden vanuit Europa die volledig geïntegreerd meewerken in het kantoor. In tegenstelling tot veel Amerikaanse bedrijven ‘die blijven investeren in kortetermijnoplossingen die weinig oplossen en vaak de mensen achter het werk over het hoofd zien’, biedt het bedrijf volgens Hilal daarmee ‘een structureel alternatief: teams die leveren, meedenken, verbeteren en echt onderdeel worden van de organisatie. Dat is het verschil tussen overleven en echt doorgroeien.’ Nu dus alleen nog maar de rest van Amerika daarvan zien te overtuigen…

Lees ook

Recruitmentspecialist Talentscoutz sluit zich aan bij Driessen Groep

‘Het is moeilijk om een stap terug te doen, maar ik ben trots op wat we met Talentscoutz hebben opgebouwd’, aldus oprichter Jeroen van Ganzenwinkel. ‘In Driessen Groep heb ik een partner gevonden die onze identiteit en propositie volledig omarmt. Dat geeft mij het vertrouwen dat Talentscoutz niet alleen voortleeft, maar ook verder kan groeien en professionaliseren op een manier die recht doet aan wie we zijn.’

‘Het is moeilijk om een stap terug te doen, maar ik ben trots op wat we met Talentscoutz hebben opgebouwd.’

Het samengaan van recruitmentspecialist Talentscoutz met Driessen Groep komt enerzijds voort uit ‘de gezamenlijke ambitie om te groeien en impact te maken’, aldus Van Ganzenwinkel, maar heeft anderzijds ook vooral een persoonlijke aanleiding. Van Ganzenwinkel kreeg onlangs namelijk de diagnose ALS. In deze ingrijpende fase stond voor hem één ding centraal: een plek vinden waar zijn team en het werk dat zij met zoveel toewijding hebben opgebouwd, kunnen blijven bloeien. Die plek vond hij bij de bekende HR-dienstverlener Driessen Groep.

Jarenlange warme relatie

De samenwerking tussen Talentscoutz en Driessen Groep is ‘het resultaat van een jarenlange warme relatie en gedeelde waarden’, stelt Van Ganzenwinkel. ‘Vanuit dat wederzijdse vertrouwen ontstond het gesprek over de toekomst en groeide het besef dat dit de juiste stap zou zijn om Talentscoutz verder te laten groeien.’ Wat ook niet onvermeld kan blijven: Jeroens vrouw Debbie werkt ook al 17 jaar bij Driessen Groep.

‘Deze samenwerking is een zakelijke beslissing, maar wel één die we met het hart hebben genomen.’

‘Deze samenwerking is een zakelijke beslissing, maar wel één die we met het hart hebben genomen. We voelen ons vereerd dat Jeroen ons het vertrouwen geeft om verder te bouwen op wat hij en zijn team met zoveel toewijding hebben opgebouwd. We kijken ernaar uit om samen het verschil te blijven maken voor mensen en organisaties’, aldus Jeroen Driessen, CEO van Driessen Groep.

Lees ook

Tellent Recruitee en HirePort formaliseren samenwerking

Tellent en HirePort lanceren vandaag officieel hun strategische samenwerking, na tientallen succesvolle klantimplementaties. De agency management-oplossing van HirePort is voortaan volledig geïntegreerd in Tellent’s Recruitee ATS. Onder andere GGZ Centraal en VDK kiezen inmiddels bewust voor deze combinatie, die organisch ontstond, nadat klanten van Tellent Recruitee HirePort gingen gebruiken om het beheer van recruitmentbureaus te stroomlijnen. De succesvolle integratie leidde tot groeiende vraag vanuit grotere organisaties die hun bureauwerving wilden centraliseren binnen hun ATS.

‘Onze klanten willen hun hele wervingsproces stroomlijnen – inclusief betere grip op samenwerking met bureaus.’

‘Wat begon als individuele klantoplossing is uitgegroeid tot een krachtige samenwerking’, zegt Bram Medema, medeoprichter van HirePort. ‘Bedrijven als Q-Park, Sword Group, AAFF en nu ook VDK en GGZ Centraal kiezen expliciet voor deze aanpak. Dat bevestigt onze visie op agency recruitment.’ ‘Onze klanten willen hun hele wervingsproces stroomlijnen – inclusief betere grip op samenwerking met bureaus’, voegt Lodewijk de Stoppelaar, directeur Benelux bij Tellent, toe. ‘Deze integratie voegt een essentiële functionaliteit toe aan ons platform.’

Oplossing voor blinde vlek 

Volgens beide ondernemers biedt de combinatie een oplossing voor een blinde vlek in de wereld van recruitment. Veel organisaties investeren zwaar in hun ATS-infrastructuur, terwijl bureauwerving vaak buiten deze systemen plaatsvindt. Dit leidt tot inefficiëntie, compliance risico’s en een gebrek aan inzicht in een van de grootste kostenposten in het recruitmentproces. De impact op de praktijk is duidelijk. Peter Vork, Corporate Recruiter bij AAFF: ‘We hadden ooit 87 gemiste oproepen van bureaus in één middag. Dankzij HirePort besparen we nu 15% van onze werkweek op agency management.’

‘Onze samenwerking met Tellent Recruitee komt voort uit een gedeelde visie.’

De integratie komt op een strategisch moment: organisaties in het middensegment staan onder druk om hun wervingskosten te verlagen en toch concurrerend te blijven voor gespecialiseerd talent. Na positieve resultaten bij early adopters, is de integratie nu beschikbaar voor alle klanten van Tellent Recruitee. ‘Onze samenwerking met Tellent Recruitee komt voort uit een gedeelde visie: één gebruiksvriendelijk ecosysteem voor het volledige recruitmentproces’, aldus Remco van de Ruit, medeoprichter van HirePort. ‘Als bureaus goed geïntegreerd zijn in de ATS-workflow, profiteert iedereen: van recruiters tot finance.’

Diepgewortelde relatie

De relatie tussen beide bedrijven is diepgeworteld. Tellent-oprichter Perry Oostdam was een van de eerste investeerders in HirePort. De gedeelde focus op intuïtieve, high-impact recruitmenttechnologie vormt de basis van de samenwerking. ‘Onze klanten moeten meer doen met minder’, aldus Tellent-CEO Moritz Kothe. ‘De integratie met HirePort biedt het ontbrekende puzzelstukje waarmee Tellent Recruitee een complete oplossing wordt voor moderne wervingsteams.’

Lees ook

BambooHR en Remote sluiten partnership om snel internationaal talent te recruiten

BambooHR, het platform voor HR, salarisadministratie en secundaire arbeidsvoorwaarden, start de BambooHR Employer of Record service die wordt aangedreven door Remote, de wereldwijde specialist op het gebied van conforme internationale tewerkstelling. De nieuwe service moet vooral snelle en conforme internationale uitbreiding voor kleine en middelgrote bedrijven versnellen. Het partnership maakt wereldwijd aannemen van personeel binnen dagen in plaats van maanden mogelijk, zo is de bedoeling.

Het partnership wil wereldwijd aannemen van personeel binnen dagen in plaats van maanden mogelijk maken.

Aangezien vorig jaar 71% van de bedrijven internationaal uitbreidde en 90% voor 2030 nieuwe markten wil betreden, speelt BambooHR’s nieuwe EOR-dienstverlening in op een behoefte: een snelle, conforme manier om wereldwijd toptalent aan te nemen zonder juridische rompslomp, compliance-complexiteit of maandenlang tijd besteden aan een dure oprichting van lokale entiteiten. De dienstverlening is gebaseerd op Remote’s infrastructuur hiervoor.

Geen wetten meer uitpluizen

De service biedt directe toegang tot Remote’s netwerk van lokale juridische entiteiten, waardoor kleine en middelgrote bedrijven niet langer zelf complexe lokale arbeidswetten hoeven uit te pluizen of dure juridische compliance hoeven op te zetten. Dit is vaak de grootste hindernis bij wereldwijde uitbreiding. Werkprocessen zijn volledig geïntegreerd binnen het BambooHR-platform, waardoor losse systemen en datasilo’s verdwijnen en volledige naleving van lokale wetgeving gegarandeerd is. Klanten kunnen hierdoor binnen enkele dagen internationale werknemers aannemen, onboarden en uitbetalen.

Dit partnerschap creëert een gelijk speelveld voor kleine en middelgrote bedrijven.’

‘Kleine en middelgrote bedrijven mogen niet worden buitengesloten van de wereldwijde talentmarkt omdat zij niet beschikken over middelen voor complexe juridische infrastructuur’, aldus Pim Altena, GM Remote Embedded and VP Technology Partnerships bij Remote. ‘Internationale expansie moet draaien om het vinden van het juiste talent, niet om het navigeren door juridische complexiteit. Dit partnerschap creëert een gelijk speelveld.’

Versnippering voorbij

De samenwerking biedt een oplossing om lokale en internationale teams naadloos te beheren vanuit één enkel platform. Op die manier willen de bedrijven versnippering van personeelsgegevens over meerdere systemen en inlogomgevingen per land voorkomen. Deze lancering onderstreept BambooHR’s strategie om bedrijven te helpen floreren met schaalbare tools die hun groei en internationale uitbreiding ondersteunen.

‘We zetten ons in om bedrijven die over de grenzen heen willen groeien het zo makkelijk mogelijk te maken.’

‘We zetten ons in om bedrijven die over de grenzen heen willen groeien het zo makkelijk mogelijk te maken’, zegt BambooHR-CEO Brad Rencher. ‘Door de wereldwijde wervingsinfrastructuur van Remote rechtstreeks in de BambooHR-ervaring te integreren, maken we snellere en zelfverzekerdere internationale expansie mogelijk — iets dat steeds belangrijker wordt in de huidige talent-economie.’

Lees ook

Foto boven

Validata Group voortaan verder als DISA Global Solutions

Het in Amsterdam gevestigde Validata, Europees marktleider in pre-employment screening, is in 2024 overgenomen door de Amerikaanse compliance specialist DISA Global Solutions. Nu volgt de volgende stap, met een nieuwe naam: DISA Global Solutions. Voor klanten van Validata blijven de dienstverlening en betrouwbaarheid echter ongewijzigd, bezweert oprichter en managing director Harm Voogt. ‘Voor onze klanten verandert er niets: dezelfde mensen, dezelfde systemen en dezelfde focus op veilige en betrouwbare screenings vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam en onze kantoren in Duitsland en Zweden.’

‘Onder één naam kunnen we adequater inspelen op de snel toenemende internationale vraag.’

De naamswijziging onderstreept volgens Voogt vooral dat Validata en DISA nu als één merk opereren. De samenwerking biedt volgens hem dan ook nieuwe, uitgebreidere mogelijkheden om wereldwijd screeningdiensten uit te rollen, ’terwijl klanten blijven profiteren van de strikte Europese regels qua compliance en dataverwerking. Onder één naam kunnen we adequater inspelen op de snel toenemende internationale vraag naar veilige en verantwoorde screening. Naast Europa en de VS geeft dit DISA nieuwe mogelijkheden in groeimarkten zoals Azië en Zuid-Amerika.’

Compliance gewaarborgd

De naamswijziging is ‘een logische vervolgstap in onze integratie binnen DISA’, aldus Voogt. ‘Onder de nieuwe naam kunnen we onze internationale ambities verder waarmaken en tegelijkertijd onze lokale kracht en hoge kwaliteitsstandaarden behouden.’ Hij benadrukt dat de Europese tak van DISA blijft opereren vanuit Amsterdam en werkt conform strikte Europese wet- en regelgeving. ‘Alle persoonsgegevensverwerking vindt plaats binnen de kaders van internationale regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, zoals de GDPR.’

‘Onder de nieuwe naam kunnen we onze internationale ambities verder waarmaken.’

Voogt richtte Validata op in 2009 en specialiseerde zich sinds die tijd in geautomatiseerd antecedentenonderzoeken van kandidaten. Elk jaar voert Validata wereldwijd duizenden screenings uit. Om dit verantwoord te kunnen doen, heeft het bedrijf een juridisch adviseur, een functionaris voor informatiebeveiliging en een functionaris voor gegevensbescherming (FG) in dienst. ‘We kunnen onder andere de identiteit, financiële positie, vooropleiding, werkervaring, strafblad, PEP- en sanctielijst, en ongunstige media (zoekopdrachten op sociale media) van een kandidaat verifiëren’, aldus het bedrijf.

‘Proportionaliteit’ en ‘subsidiariteit’

Het is niet verwonderlijk dat screening van werknemers vaak wordt gezien als een inbreuk op de privacy van een kandidaat. Daarom beheert het bedrijf dit gevoelige proces voor zijn klanten. Omdat de wettelijke basis voor screening het ‘gerechtvaardigde belang’ van de klanten is, adviseert Validata hen over het invoeren van een passend HR-screeningbeleid in overeenstemming met de AVG-beginselen van ‘proportionaliteit’ en ‘subsidiariteit’. Dit betekent dat zij ervoor zorgen dat de klant alleen de gegevens verifieert die relevant zijn voor de functie van een kandidaat en dat het doel de middelen heiligt.

‘We kunnen onder andere de financiële positie en eventueel strafblad van een kandidaat verifiëren.’

‘Als het doel van een screening – het verminderen van de risico’s van het werken in bepaalde functies – kan worden bereikt op een manier die minder inbreuk maakt op de privacy van de betrokkene, moet dit eerst worden geprobeerd. Bovendien zijn wij als ‘gegevensbeheerder’ verplicht de kandidaat voorafgaand aan de screening te informeren’, aldus de (voormalige) Validata Group, nu dus DISA Global Solutions geheten.

Foto boven: Harm Voogt

Lees ook

Target sluit zich aan bij Concreto Group

Met de overname door Concreto Group, een human capital-groep binnen het portfolio van investeringsmaatschappij Quadrum Capital, wil het vooral in de regio Noord-, Oost- en Midden-Nederland actieve recruitmentbureau Target ruimte creëren voor verdere groei en verdieping van de dienstverlening. Het dit jaar 10 jaar bestaande bedrijf levert nu met zo’n 30 interne medewerkers en een pool van circa 160 geplaatste professionals diensten op het gebied van detachering, interim-management en executive search. 

Na de overname stijgt de gezamenlijke omzet van de groep naar circa 50 miljoen euro.

Het bedrijf heeft momenteel een breed scala aan industriële opdrachtgevers als klant, onder meer in sectoren zoals de industriële automatisering, operations en werktuigbouwkunde. De organisatie onderscheidt zich onder meer met zijn eigen Target Academy – een ontwikkelplatform waarin professionals begeleiding krijgen bij hun persoonlijke en professionele ontwikkeling via  workshops, trainingen en coaching. Na deze overname stijgt de gezamenlijke omzet van de groep naar circa 50 miljoen euro. Target blijft opereren onder eigen naam vanuit de bestaande vestigingen in Zwolle, Arnhem, Groningen en Enschede.

Consolidatiegolf

De overname van Target door Concreto past naar eigen zeggen binnen een bredere consolidatiegolf in de (detacherings)sector, waarin zowel strategische kopers als investeerders actief hun positie willen versterken door schaalvoordelen te realiseren om zo beter te kunnen inspelen op klantbehoeften, digitalisering en compliance. ‘Door samen te werken aan merkpositionering en kennisdeling kunnen we Target helpen de relevantie voor professionals én opdrachtgevers verder te vergroten’, aldus Concreto Group-CEO Tom Kleizen. ‘Daarnaast biedt de geografische spreiding van beide organisaties kansen processen en expertise efficiënter in te zetten.’

‘Organisaties hebben nu behoefte aan snelheid, flexibiliteit én kwaliteit.’

‘De arbeidsmarkt is fundamenteel veranderd’, vult Erik Bakker, managing partner bij Target, aan. ‘Organisaties hebben behoefte aan snelheid, flexibiliteit én kwaliteit. Vanuit onze sectorspecialisatie kunnen wij hierin significante meerwaarde bieden. Door ons aan te sluiten bij Concreto Group vergroten we onze slagkracht, kunnen we onze dienstverlening verdiepen en tegelijkertijd trouw blijven aan onze eigen werkwijze. Deze samenwerking stelt ons in staat om duurzaam te groeien en het verschil te blijven maken in de markt.’ De adviseur die Target bij de verkoop heeft begeleid is overigens Marktlink.

Lees ook

Mindstone en Actos Groep bundelen krachten in nieuwe propositie voor ‘employer branding van binnenuit’

Met een geïntegreerde aanpak willen Mindstone en Actos Groep samen werkgevers ondersteunen in álle stappen van de talent journey: van eerste contact tot onboarding, ontwikkeling, retentie en alumni-beleid. De samenwerking speelt in op de structurele uitdagingen van de arbeidsmarkt: talent is schaars, het behouden van goede collega’s wordt steeds lastiger en HR-teams worden overspoeld met ad-hoc oplossingen: dure bureaus, tijdelijke campagnes of zzp’ers. ‘Maar dat is dweilen met de kraan open’, aldus Mindstone-medeoprichter Bas Schreurs.

‘Wie aantrekkelijk wil blijven voor talent, moet employer branding aanpakken als strategisch speerpunt.’

De samenwerking tussen Mindstone en Actos Groep biedt hiervoor de oplossing, zegt hij. ‘Wij kijken niet alleen naar de voorkant van het proces. Met onze krachtige en geïntegreerde aanpak hebben we een employer branding-propositie die juist werkt van binnenuit. Van werving naar behoud tot aan een gedegen offboarding, een talent journey op maat, die past bij de cultuur van de organisatie, dat is waar wij voor staan en gaan. Wie aantrekkelijk wil blijven voor talent, moet employer branding structureel aanpakken als strategisch speerpunt intern en extern. En niet als losse campagnes.’

Eén oplossing, één aanspreekpunt

De gezamenlijke propositie combineert volgens hem ‘strategische scherpte met consistente en solide uitvoeringskracht’. Organisaties hoeven daardoor niet langer te schakelen tussen verschillende bureaus, interne afdelingen of tijdelijke oplossingen, zegt hij. ‘Mindstone ontwikkelt de employer branding-strategie, het werkgeversverhaal en de Employee Value Proposition. Daarnaast vertaalt Mindstone dit verhaal door naar communicatieconcepten, content en concrete middelen voor zowel interne als externe inzet.Actos Groep levert vervolgens aanvullende inhouse capaciteit.’

‘We zorgen dat organisaties niet alleen weten wat ze willen uitdragen, maar dat het ook écht tot leven komt op de werkvloer.’

Deze ervaren HR- en communicatieprofessionals kunnen organisaties helpen bij het implementeren, activeren en structureel borgen van het werkgeversmerk. Of het nu gaat om onboarding, leiderschapscommunicatie, retentie of interne alignment: Actos Groep ondersteunt precies daar waar capaciteit of expertise ontbreekt, zegt directeur Dannis de Redelijkheid. ‘We zorgen dat organisaties niet alleen weten wat ze willen uitdragen, maar dat het ook écht tot leven komt op de werkvloer. We brengen het merk verder dan de presentatie, we brengen het in de praktijk.’

Eerste stap: een Discovery Sessie

Organisaties die de handen ineenslaan met Mindstone en/of de Actos Groep starten altijd eerst met een zogeheten Discovery Sessie. In één dagdeel worden dan de huidige status van het werkgeversmerk, de employee experience en de knelpunten in de talent journey in kaart gebracht. ‘Deze sessie levert direct inzicht en concrete aanbevelingen op voor vervolgstappen in strategie, communicatie of uitvoering’, aldus Schreurs. ‘De kracht van de samenwerking zit in de aansluiting tussen denken en doen. Eén gezamenlijke aanpak, één aanspreekpunt en een gedeeld doel: organisaties helpen structureel aantrekkelijk te worden én te blijven als werkgever.’

Lees ook