Recruitment Marketeers wint aanbesteding van EDSN

Energie Data Services Nederland (EDSN) en Recruitment Marketeers hebben recent de handen ineen geslagen om samen de arbeidsmarktcommunicatie van de uitvoeringsinstantie voor het ondersteunen van de vrije energiemarkt in Nederland te verbeteren. ‘Komende jaren zetten we (nog) meer stappen om ons werkgeversmerk, arbeidsmarktcommunicatie en onze recruitment-activiteiten uit te bouwen. Nederland en de arbeidsmarkt laten zien wie we zijn en wat voor cruciale rol we spelen in het energie-ecosysteem met de uitwisseling van energiedata’, aldus EDSN-recruiter Bastiaan Florijn

Wij hebben enorm veel zin in deze samenwerking.’

Wij zijn er supertrots op dat we met Energie Data Services Nederland gaan samenwerken’, vult Ilse van Hengel van Recruitment Marketeers aan. ‘EDSN werkt aan de energiemarkt van de toekomst en is hiermee het kloppend hart van de energietransitie in Nederland. Recruitment Marketeers gaat hen ondersteunen met hun arbeidsmarktcommunicatie. Wij hebben enorm veel zin in deze samenwerking.’

Sinds 2001

EDSN is expert op het gebied van datadiensten in de energietransitie. Energie Data Service Nederland is de IT-partner van de regionale netbeheerders, TenneT en GTS. Sinds de liberalisering van de Nederlandse energiemarkt is de eerste stap gezet in centrale data-uitwisseling om de overstap van consumenten soepel te laten verlopen. EDSN is op 6 juli 2001 opgericht onder de naam ECH. Na een fusie is in 2007 de naam veranderd in EDSN. De in Amersfoort gevestigde organisatie is uitgeroepen tot World-class Workplace 2023-2024 (voorheen Beste Werkgevers).

Lees ook

Byner verwelkomt Ferchau als nieuwe klant in DACH-regio

Byner, leverancier van end-to-end staffing- en recruitmenttechnologie, is er trots op aan te kondigen dat Ferchau, grote speler in Engineering- en IT-wervingsdiensten met hoofdzetel in Gummersbach en activiteiten door heel Europa, Byner heeft geselecteerd als hun voorkeursoplossing voor recruitment. Dit strategische partnership stelt Ferchau in staat te profiteren van Byners innovatieve recruitmentplatform, om zich zo te positioneren voor duurzame groei en succes in de komende jaren.

‘We zijn enthousiast over de samenwerking met Byner’, aldus de CIO van Ferchau.

Het platform van Byner zal dienen als de ruggengraat van de recruitmentactiviteiten van Ferchau, over alle bedrijfsonderdelen heen. Het stroomlijnt processen en stelt het bedrijf in staat zich aan te passen aan de veranderende eisen van de markt. Door Byner in alle business units te integreren, wil Ferchau de efficiëntie, schaalbaarheid en toekomstbestendigheid versterken.

Ferchau versterkt innovatiekracht 

‘We zijn verheugd Ferchau te verwelkomen als klant binnen onze snelgroeiende klantencommunity in de DACH-regio’, aldus Byner-CEO Ralph Brasker. ‘Ferchau’s toewijding aan innovatie en hun visie op langdurige samenwerkingen sluiten naadloos aan bij onze missie om klanten te ondersteunen met recruitmenttechnologie. Met Byner willen we een nieuwe standaard zetten in de markt en ons platform biedt Ferchau de flexibiliteit en schaalbaarheid die nodig is om succesvol te zijn in de dynamiek van de staffing- en recruitmentmarkt in Europa. We kijken ernaar uit hen te ondersteunen bij de realisatie van hun doelstellingen.’

‘Ferchau’s toewijding aan innovatie en hun visie op langdurige samenwerkingen sluiten naadloos aan bij Byner’s missie.’

Deze samenwerking is een belangrijke stap in Byner’s voortdurende groei in de DACH-regio en bevestigt de positie van het bedrijf als vertrouwd partner voor organisaties die hun staffing- en recruitmentprocessen willen moderniseren. Byner’s end-to-end-platform is een nieuwe standaard voor de staffing- en recruitmentmarkt en ondersteunt organisaties van leadgeneratie tot en met facturatie.

Uitgebreid marktonderzoek

‘We zijn enthousiast over de samenwerking met Byner’, zegt Ferchau-CIO Sebastian Wagener. ‘Na uitgebreid marktonderzoek voldoet het platform van Byner niet alleen aan onze behoefte aan een innovatief en toekomstbestendig systeem, maar biedt het ook een klantgerichte aanpak die wij waarderen. Hun betrokkenheid bij ons succes zorgt ervoor dat we nauw samenwerken met een partner die net zo bijdraagt aan ons succes als wijzelf. We hebben er vertrouwen in dat deze samenwerking ons zal helpen effectief op te schalen en ons legacy-systeem te vervangen door een modernere, betrouwbare en innovatieve oplossing.’

Byner wordt vertrouwd door een groeiend aantal klanten.

Byner’s oplossing, jaar op jaar uitgeroepen tot het beste ATS in de staffing- & recruitmentcategorie in de RT35, blijft toonaangevend in operationele excellentie en innovatie. Salesforce erkende Byner als top-presterende ISV-partner in EMEA Staffing & Recruitment. Byner wordt vertrouwd door een groeiend aantal klanten. Brancheleiders zoals ePunkt, Randstad Professionals, YER en Swisslink vertrouwen dagelijks op het platform voor hun staffing- en recruitmentactiviteiten, waarmee Byner zijn positie als dé moderne, schaalbare recruitmentoplossing verder wordt versterkt.

Lees ook

Nederlandse scale-up Becky.works zet stap naar Amerikaanse markt

Sinds 2020 is de totale arbeidscapaciteit binnen de Amerikaanse accountancysector met 17% afgenomen. Het Nederlandse Becky.works wil daar iets aan doen, en kondigt vandaag haar eerste stap op de markt in de VS aan, via een strategisch partnerschap met Amerikaans adviesbureau Maior. Becky.works wil Amerika veroveren met ‘een alternatief voor klassieke outsourcing: geen tijdelijke krachten, maar hoogopgeleide remote professionals. Professionals, actief in accountancy en finance, die zich duurzaam verbinden aan de organisatie en bijdragen aan kwaliteit, structuur en continuïteit.’

Becky.works wil Amerika veroveren met ‘een alternatief voor klassieke outsourcing.’

Becky.works richt zich daarmee op de 3 grootste knelpunten bij accountantskantoren in de Verenigde Staten: het structurele tekort aan goed opgeleid talent, de druk op winstgevendheid, en het gebrek aan goede integratie bij externe ondersteuning. In plaats van tijdelijke capaciteit of versnipperde samenwerkingen, biedt Becky.works daarom teams op afstand die ‘duurzaam bijdragen aan de kern van de organisatie. Dat leidt tot stabielere prestaties, efficiëntere processen en beter behoud van kennis’, aldus oprichter Sjoerd Heijmans.

Door het groeiplafond

Het is Shireen Hilal, oprichter en CEO van Maior, die Becky.works in de Verenigde Staten gaat vertegenwoordigen als Strategic Growth Partner. Met meer dan 20 jaar ervaring in strategie en operations binnen de zakelijke dienstverlening, weet zij hoe kantoren door hun groeiplafond kunnen breken, verwacht Heijmans. ‘De Amerikaanse markt is groot en complex, je kunt er niet zomaar instappen. Na grondig marktonderzoek vonden we in Maior de juiste partner. We zetten nu vol vertrouwen deze stap.’

‘Met betrokken teams in Servië en Bosnië bewijzen we dat schaalbare groei ook menselijk en duurzaam kan zijn.’

In Shireen Hilal heeft het bedrijf een strategisch sparringpartner gevonden met diepgewortelde ervaring in de Amerikaanse accountancywereld, aldus Heijmans. ‘Zij begrijpt onze aanpak volledig en past perfect bij ons teamgerichte model, dat laat zien dat het anders én beter kan. Zowel Becky.works als Maior zijn altijd bezig met klantbeleving en culturele fit, want in een mensenbedrijf maakt dat het verschil tussen korte- en langetermijnsucces. Met betrokken teams in Servië en Bosnië, regio’s die bekend staan om kwaliteit en goede culturele aansluiting, bewijzen we dat schaalbare groei ook menselijk en duurzaam kan zijn.’

‘Klaar om op te schalen’

Hilal (foto) is op haar beurt ook enthousiast over het concept. ‘Toen ik Sjoerd voor het eerst ontmoette, wist ik meteen dat ik met iets bijzonders te maken had’, vertelt ze. ‘Kort daarna vloog ik naar Europa om het team achter Becky.works persoonlijk te leren kennen. Niet alleen het leiderschap, maar ook de operationele collega’s, klantverantwoordelijken en verschillende klanten. Wat ik aantrof was een uitzonderlijk goed georganiseerde organisatie, klaar om op te schalen, met betrokken collega’s én tevreden klanten.’

‘Amerikaanse bedrijven investeren vaak in kortetermijnoplossingen die de mensen achter het werk over het hoofd zien.’

Becky.works biedt geen traditionele outsourcing, maar volwaardige teamleden vanuit Europa die volledig geïntegreerd meewerken in het kantoor. In tegenstelling tot veel Amerikaanse bedrijven ‘die blijven investeren in kortetermijnoplossingen die weinig oplossen en vaak de mensen achter het werk over het hoofd zien’, biedt het bedrijf volgens Hilal daarmee ‘een structureel alternatief: teams die leveren, meedenken, verbeteren en echt onderdeel worden van de organisatie. Dat is het verschil tussen overleven en echt doorgroeien.’ Nu dus alleen nog maar de rest van Amerika daarvan zien te overtuigen…

Lees ook

Recruitmentspecialist Talentscoutz sluit zich aan bij Driessen Groep

‘Het is moeilijk om een stap terug te doen, maar ik ben trots op wat we met Talentscoutz hebben opgebouwd’, aldus oprichter Jeroen van Ganzenwinkel. ‘In Driessen Groep heb ik een partner gevonden die onze identiteit en propositie volledig omarmt. Dat geeft mij het vertrouwen dat Talentscoutz niet alleen voortleeft, maar ook verder kan groeien en professionaliseren op een manier die recht doet aan wie we zijn.’

‘Het is moeilijk om een stap terug te doen, maar ik ben trots op wat we met Talentscoutz hebben opgebouwd.’

Het samengaan van recruitmentspecialist Talentscoutz met Driessen Groep komt enerzijds voort uit ‘de gezamenlijke ambitie om te groeien en impact te maken’, aldus Van Ganzenwinkel, maar heeft anderzijds ook vooral een persoonlijke aanleiding. Van Ganzenwinkel kreeg onlangs namelijk de diagnose ALS. In deze ingrijpende fase stond voor hem één ding centraal: een plek vinden waar zijn team en het werk dat zij met zoveel toewijding hebben opgebouwd, kunnen blijven bloeien. Die plek vond hij bij de bekende HR-dienstverlener Driessen Groep.

Jarenlange warme relatie

De samenwerking tussen Talentscoutz en Driessen Groep is ‘het resultaat van een jarenlange warme relatie en gedeelde waarden’, stelt Van Ganzenwinkel. ‘Vanuit dat wederzijdse vertrouwen ontstond het gesprek over de toekomst en groeide het besef dat dit de juiste stap zou zijn om Talentscoutz verder te laten groeien.’ Wat ook niet onvermeld kan blijven: Jeroens vrouw Debbie werkt ook al 17 jaar bij Driessen Groep.

‘Deze samenwerking is een zakelijke beslissing, maar wel één die we met het hart hebben genomen.’

‘Deze samenwerking is een zakelijke beslissing, maar wel één die we met het hart hebben genomen. We voelen ons vereerd dat Jeroen ons het vertrouwen geeft om verder te bouwen op wat hij en zijn team met zoveel toewijding hebben opgebouwd. We kijken ernaar uit om samen het verschil te blijven maken voor mensen en organisaties’, aldus Jeroen Driessen, CEO van Driessen Groep.

Lees ook

Tellent Recruitee en HirePort formaliseren samenwerking

Tellent en HirePort lanceren vandaag officieel hun strategische samenwerking, na tientallen succesvolle klantimplementaties. De agency management-oplossing van HirePort is voortaan volledig geïntegreerd in Tellent’s Recruitee ATS. Onder andere GGZ Centraal en VDK kiezen inmiddels bewust voor deze combinatie, die organisch ontstond, nadat klanten van Tellent Recruitee HirePort gingen gebruiken om het beheer van recruitmentbureaus te stroomlijnen. De succesvolle integratie leidde tot groeiende vraag vanuit grotere organisaties die hun bureauwerving wilden centraliseren binnen hun ATS.

‘Onze klanten willen hun hele wervingsproces stroomlijnen – inclusief betere grip op samenwerking met bureaus.’

‘Wat begon als individuele klantoplossing is uitgegroeid tot een krachtige samenwerking’, zegt Bram Medema, medeoprichter van HirePort. ‘Bedrijven als Q-Park, Sword Group, AAFF en nu ook VDK en GGZ Centraal kiezen expliciet voor deze aanpak. Dat bevestigt onze visie op agency recruitment.’ ‘Onze klanten willen hun hele wervingsproces stroomlijnen – inclusief betere grip op samenwerking met bureaus’, voegt Lodewijk de Stoppelaar, directeur Benelux bij Tellent, toe. ‘Deze integratie voegt een essentiële functionaliteit toe aan ons platform.’

Oplossing voor blinde vlek 

Volgens beide ondernemers biedt de combinatie een oplossing voor een blinde vlek in de wereld van recruitment. Veel organisaties investeren zwaar in hun ATS-infrastructuur, terwijl bureauwerving vaak buiten deze systemen plaatsvindt. Dit leidt tot inefficiëntie, compliance risico’s en een gebrek aan inzicht in een van de grootste kostenposten in het recruitmentproces. De impact op de praktijk is duidelijk. Peter Vork, Corporate Recruiter bij AAFF: ‘We hadden ooit 87 gemiste oproepen van bureaus in één middag. Dankzij HirePort besparen we nu 15% van onze werkweek op agency management.’

‘Onze samenwerking met Tellent Recruitee komt voort uit een gedeelde visie.’

De integratie komt op een strategisch moment: organisaties in het middensegment staan onder druk om hun wervingskosten te verlagen en toch concurrerend te blijven voor gespecialiseerd talent. Na positieve resultaten bij early adopters, is de integratie nu beschikbaar voor alle klanten van Tellent Recruitee. ‘Onze samenwerking met Tellent Recruitee komt voort uit een gedeelde visie: één gebruiksvriendelijk ecosysteem voor het volledige recruitmentproces’, aldus Remco van de Ruit, medeoprichter van HirePort. ‘Als bureaus goed geïntegreerd zijn in de ATS-workflow, profiteert iedereen: van recruiters tot finance.’

Diepgewortelde relatie

De relatie tussen beide bedrijven is diepgeworteld. Tellent-oprichter Perry Oostdam was een van de eerste investeerders in HirePort. De gedeelde focus op intuïtieve, high-impact recruitmenttechnologie vormt de basis van de samenwerking. ‘Onze klanten moeten meer doen met minder’, aldus Tellent-CEO Moritz Kothe. ‘De integratie met HirePort biedt het ontbrekende puzzelstukje waarmee Tellent Recruitee een complete oplossing wordt voor moderne wervingsteams.’

Lees ook

BambooHR en Remote sluiten partnership om snel internationaal talent te recruiten

BambooHR, het platform voor HR, salarisadministratie en secundaire arbeidsvoorwaarden, start de BambooHR Employer of Record service die wordt aangedreven door Remote, de wereldwijde specialist op het gebied van conforme internationale tewerkstelling. De nieuwe service moet vooral snelle en conforme internationale uitbreiding voor kleine en middelgrote bedrijven versnellen. Het partnership maakt wereldwijd aannemen van personeel binnen dagen in plaats van maanden mogelijk, zo is de bedoeling.

Het partnership wil wereldwijd aannemen van personeel binnen dagen in plaats van maanden mogelijk maken.

Aangezien vorig jaar 71% van de bedrijven internationaal uitbreidde en 90% voor 2030 nieuwe markten wil betreden, speelt BambooHR’s nieuwe EOR-dienstverlening in op een behoefte: een snelle, conforme manier om wereldwijd toptalent aan te nemen zonder juridische rompslomp, compliance-complexiteit of maandenlang tijd besteden aan een dure oprichting van lokale entiteiten. De dienstverlening is gebaseerd op Remote’s infrastructuur hiervoor.

Geen wetten meer uitpluizen

De service biedt directe toegang tot Remote’s netwerk van lokale juridische entiteiten, waardoor kleine en middelgrote bedrijven niet langer zelf complexe lokale arbeidswetten hoeven uit te pluizen of dure juridische compliance hoeven op te zetten. Dit is vaak de grootste hindernis bij wereldwijde uitbreiding. Werkprocessen zijn volledig geïntegreerd binnen het BambooHR-platform, waardoor losse systemen en datasilo’s verdwijnen en volledige naleving van lokale wetgeving gegarandeerd is. Klanten kunnen hierdoor binnen enkele dagen internationale werknemers aannemen, onboarden en uitbetalen.

Dit partnerschap creëert een gelijk speelveld voor kleine en middelgrote bedrijven.’

‘Kleine en middelgrote bedrijven mogen niet worden buitengesloten van de wereldwijde talentmarkt omdat zij niet beschikken over middelen voor complexe juridische infrastructuur’, aldus Pim Altena, GM Remote Embedded and VP Technology Partnerships bij Remote. ‘Internationale expansie moet draaien om het vinden van het juiste talent, niet om het navigeren door juridische complexiteit. Dit partnerschap creëert een gelijk speelveld.’

Versnippering voorbij

De samenwerking biedt een oplossing om lokale en internationale teams naadloos te beheren vanuit één enkel platform. Op die manier willen de bedrijven versnippering van personeelsgegevens over meerdere systemen en inlogomgevingen per land voorkomen. Deze lancering onderstreept BambooHR’s strategie om bedrijven te helpen floreren met schaalbare tools die hun groei en internationale uitbreiding ondersteunen.

‘We zetten ons in om bedrijven die over de grenzen heen willen groeien het zo makkelijk mogelijk te maken.’

‘We zetten ons in om bedrijven die over de grenzen heen willen groeien het zo makkelijk mogelijk te maken’, zegt BambooHR-CEO Brad Rencher. ‘Door de wereldwijde wervingsinfrastructuur van Remote rechtstreeks in de BambooHR-ervaring te integreren, maken we snellere en zelfverzekerdere internationale expansie mogelijk — iets dat steeds belangrijker wordt in de huidige talent-economie.’

Lees ook

Foto boven

Validata Group voortaan verder als DISA Global Solutions

Het in Amsterdam gevestigde Validata, Europees marktleider in pre-employment screening, is in 2024 overgenomen door de Amerikaanse compliance specialist DISA Global Solutions. Nu volgt de volgende stap, met een nieuwe naam: DISA Global Solutions. Voor klanten van Validata blijven de dienstverlening en betrouwbaarheid echter ongewijzigd, bezweert oprichter en managing director Harm Voogt. ‘Voor onze klanten verandert er niets: dezelfde mensen, dezelfde systemen en dezelfde focus op veilige en betrouwbare screenings vanuit ons hoofdkantoor in Amsterdam en onze kantoren in Duitsland en Zweden.’

‘Onder één naam kunnen we adequater inspelen op de snel toenemende internationale vraag.’

De naamswijziging onderstreept volgens Voogt vooral dat Validata en DISA nu als één merk opereren. De samenwerking biedt volgens hem dan ook nieuwe, uitgebreidere mogelijkheden om wereldwijd screeningdiensten uit te rollen, ’terwijl klanten blijven profiteren van de strikte Europese regels qua compliance en dataverwerking. Onder één naam kunnen we adequater inspelen op de snel toenemende internationale vraag naar veilige en verantwoorde screening. Naast Europa en de VS geeft dit DISA nieuwe mogelijkheden in groeimarkten zoals Azië en Zuid-Amerika.’

Compliance gewaarborgd

De naamswijziging is ‘een logische vervolgstap in onze integratie binnen DISA’, aldus Voogt. ‘Onder de nieuwe naam kunnen we onze internationale ambities verder waarmaken en tegelijkertijd onze lokale kracht en hoge kwaliteitsstandaarden behouden.’ Hij benadrukt dat de Europese tak van DISA blijft opereren vanuit Amsterdam en werkt conform strikte Europese wet- en regelgeving. ‘Alle persoonsgegevensverwerking vindt plaats binnen de kaders van internationale regelgeving op het gebied van gegevensbescherming, zoals de GDPR.’

‘Onder de nieuwe naam kunnen we onze internationale ambities verder waarmaken.’

Voogt richtte Validata op in 2009 en specialiseerde zich sinds die tijd in geautomatiseerd antecedentenonderzoeken van kandidaten. Elk jaar voert Validata wereldwijd duizenden screenings uit. Om dit verantwoord te kunnen doen, heeft het bedrijf een juridisch adviseur, een functionaris voor informatiebeveiliging en een functionaris voor gegevensbescherming (FG) in dienst. ‘We kunnen onder andere de identiteit, financiële positie, vooropleiding, werkervaring, strafblad, PEP- en sanctielijst, en ongunstige media (zoekopdrachten op sociale media) van een kandidaat verifiëren’, aldus het bedrijf.

‘Proportionaliteit’ en ‘subsidiariteit’

Het is niet verwonderlijk dat screening van werknemers vaak wordt gezien als een inbreuk op de privacy van een kandidaat. Daarom beheert het bedrijf dit gevoelige proces voor zijn klanten. Omdat de wettelijke basis voor screening het ‘gerechtvaardigde belang’ van de klanten is, adviseert Validata hen over het invoeren van een passend HR-screeningbeleid in overeenstemming met de AVG-beginselen van ‘proportionaliteit’ en ‘subsidiariteit’. Dit betekent dat zij ervoor zorgen dat de klant alleen de gegevens verifieert die relevant zijn voor de functie van een kandidaat en dat het doel de middelen heiligt.

‘We kunnen onder andere de financiële positie en eventueel strafblad van een kandidaat verifiëren.’

‘Als het doel van een screening – het verminderen van de risico’s van het werken in bepaalde functies – kan worden bereikt op een manier die minder inbreuk maakt op de privacy van de betrokkene, moet dit eerst worden geprobeerd. Bovendien zijn wij als ‘gegevensbeheerder’ verplicht de kandidaat voorafgaand aan de screening te informeren’, aldus de (voormalige) Validata Group, nu dus DISA Global Solutions geheten.

Foto boven: Harm Voogt

Lees ook

Target sluit zich aan bij Concreto Group

Met de overname door Concreto Group, een human capital-groep binnen het portfolio van investeringsmaatschappij Quadrum Capital, wil het vooral in de regio Noord-, Oost- en Midden-Nederland actieve recruitmentbureau Target ruimte creëren voor verdere groei en verdieping van de dienstverlening. Het dit jaar 10 jaar bestaande bedrijf levert nu met zo’n 30 interne medewerkers en een pool van circa 160 geplaatste professionals diensten op het gebied van detachering, interim-management en executive search. 

Na de overname stijgt de gezamenlijke omzet van de groep naar circa 50 miljoen euro.

Het bedrijf heeft momenteel een breed scala aan industriële opdrachtgevers als klant, onder meer in sectoren zoals de industriële automatisering, operations en werktuigbouwkunde. De organisatie onderscheidt zich onder meer met zijn eigen Target Academy – een ontwikkelplatform waarin professionals begeleiding krijgen bij hun persoonlijke en professionele ontwikkeling via  workshops, trainingen en coaching. Na deze overname stijgt de gezamenlijke omzet van de groep naar circa 50 miljoen euro. Target blijft opereren onder eigen naam vanuit de bestaande vestigingen in Zwolle, Arnhem, Groningen en Enschede.

Consolidatiegolf

De overname van Target door Concreto past naar eigen zeggen binnen een bredere consolidatiegolf in de (detacherings)sector, waarin zowel strategische kopers als investeerders actief hun positie willen versterken door schaalvoordelen te realiseren om zo beter te kunnen inspelen op klantbehoeften, digitalisering en compliance. ‘Door samen te werken aan merkpositionering en kennisdeling kunnen we Target helpen de relevantie voor professionals én opdrachtgevers verder te vergroten’, aldus Concreto Group-CEO Tom Kleizen. ‘Daarnaast biedt de geografische spreiding van beide organisaties kansen processen en expertise efficiënter in te zetten.’

‘Organisaties hebben nu behoefte aan snelheid, flexibiliteit én kwaliteit.’

‘De arbeidsmarkt is fundamenteel veranderd’, vult Erik Bakker, managing partner bij Target, aan. ‘Organisaties hebben behoefte aan snelheid, flexibiliteit én kwaliteit. Vanuit onze sectorspecialisatie kunnen wij hierin significante meerwaarde bieden. Door ons aan te sluiten bij Concreto Group vergroten we onze slagkracht, kunnen we onze dienstverlening verdiepen en tegelijkertijd trouw blijven aan onze eigen werkwijze. Deze samenwerking stelt ons in staat om duurzaam te groeien en het verschil te blijven maken in de markt.’ De adviseur die Target bij de verkoop heeft begeleid is overigens Marktlink.

Lees ook

Mindstone en Actos Groep bundelen krachten in nieuwe propositie voor ‘employer branding van binnenuit’

Met een geïntegreerde aanpak willen Mindstone en Actos Groep samen werkgevers ondersteunen in álle stappen van de talent journey: van eerste contact tot onboarding, ontwikkeling, retentie en alumni-beleid. De samenwerking speelt in op de structurele uitdagingen van de arbeidsmarkt: talent is schaars, het behouden van goede collega’s wordt steeds lastiger en HR-teams worden overspoeld met ad-hoc oplossingen: dure bureaus, tijdelijke campagnes of zzp’ers. ‘Maar dat is dweilen met de kraan open’, aldus Mindstone-medeoprichter Bas Schreurs.

‘Wie aantrekkelijk wil blijven voor talent, moet employer branding aanpakken als strategisch speerpunt.’

De samenwerking tussen Mindstone en Actos Groep biedt hiervoor de oplossing, zegt hij. ‘Wij kijken niet alleen naar de voorkant van het proces. Met onze krachtige en geïntegreerde aanpak hebben we een employer branding-propositie die juist werkt van binnenuit. Van werving naar behoud tot aan een gedegen offboarding, een talent journey op maat, die past bij de cultuur van de organisatie, dat is waar wij voor staan en gaan. Wie aantrekkelijk wil blijven voor talent, moet employer branding structureel aanpakken als strategisch speerpunt intern en extern. En niet als losse campagnes.’

Eén oplossing, één aanspreekpunt

De gezamenlijke propositie combineert volgens hem ‘strategische scherpte met consistente en solide uitvoeringskracht’. Organisaties hoeven daardoor niet langer te schakelen tussen verschillende bureaus, interne afdelingen of tijdelijke oplossingen, zegt hij. ‘Mindstone ontwikkelt de employer branding-strategie, het werkgeversverhaal en de Employee Value Proposition. Daarnaast vertaalt Mindstone dit verhaal door naar communicatieconcepten, content en concrete middelen voor zowel interne als externe inzet.Actos Groep levert vervolgens aanvullende inhouse capaciteit.’

‘We zorgen dat organisaties niet alleen weten wat ze willen uitdragen, maar dat het ook écht tot leven komt op de werkvloer.’

Deze ervaren HR- en communicatieprofessionals kunnen organisaties helpen bij het implementeren, activeren en structureel borgen van het werkgeversmerk. Of het nu gaat om onboarding, leiderschapscommunicatie, retentie of interne alignment: Actos Groep ondersteunt precies daar waar capaciteit of expertise ontbreekt, zegt directeur Dannis de Redelijkheid. ‘We zorgen dat organisaties niet alleen weten wat ze willen uitdragen, maar dat het ook écht tot leven komt op de werkvloer. We brengen het merk verder dan de presentatie, we brengen het in de praktijk.’

Eerste stap: een Discovery Sessie

Organisaties die de handen ineenslaan met Mindstone en/of de Actos Groep starten altijd eerst met een zogeheten Discovery Sessie. In één dagdeel worden dan de huidige status van het werkgeversmerk, de employee experience en de knelpunten in de talent journey in kaart gebracht. ‘Deze sessie levert direct inzicht en concrete aanbevelingen op voor vervolgstappen in strategie, communicatie of uitvoering’, aldus Schreurs. ‘De kracht van de samenwerking zit in de aansluiting tussen denken en doen. Eén gezamenlijke aanpak, één aanspreekpunt en een gedeeld doel: organisaties helpen structureel aantrekkelijk te worden én te blijven als werkgever.’

Lees ook

Bullhorn introduceert nieuwe A.I.-innovatie onder de naam Amplify

Afgelopen jaar maakten Bullhorn-klanten meer dan 100 miljoen keer gebruik van generative A.I. en agents. Met de lancering van Amplify wil Bullhorn de volgende stap zetten in A.I.-gedreven recruitment en bedrijven helpen hun productiviteit, winstgevendheid én prestaties naar een nieuw niveau te tillen. De eerste klanten die met het systeem werken zien volgens Bullhorn een 51% toename in voorgestelde kandidaten, een 22% hogere plaatsingsgraad en 85% van de kandidaten geeft aan een positieve ervaring te hebben met Amplify.

‘In mijn 25 jaar bij Bullhorn is dit onze meest baanbrekende innovatie.’

‘Jarenlang betekende groei in recruitment: meer mensen aannemen, met bijbehorende onboarding, training en vertraging’, aldus Art Papas, oprichter en CEO van Bullhorn. ‘Amplify doorbreekt dat. Het neemt tijdrovende taken uit handen, zodat recruiters en salesprofessionals zich kunnen richten op wat écht telt: deals winnen, relaties opbouwen en kandidaten plaatsen. In mijn 25 jaar bij Bullhorn is dit onze meest baanbrekende innovatie.’

‘Groei zonder extra capaciteit’

Dankzij A.I. brengt Amplify de vaardigheden van je beste medewerkers naar elk klantcontact en elke kandidaatinteractie, aldus Papas. Sneller, slimmer en consistenter, zonder meer uren of extra headcount, zo stelt hij. ‘Amplify vervangt recruiters niet, het versterkt ze. Meer plaatsingen, meer marge, zonder hogere kosten.’ De belangrijkste functies van het nieuwe A.I.-systeem:

  • Sourcing: Vind automatisch de beste kandidaten via jobboards en je eigen database.
  • Matching: Koppel de beste kandidaten door inzichten te gebruiken uit meer dan 60 miljoen plaatsingen.
  • Screening: Screen kandidaten via voice of chat, leg antwoorden vast en versnel het proces bij topkandidaten.
  • Submitting: Genereer gepersonaliseerde submissions inclusief motivatie, cv en samenvatting.
  • Outreach: Verstuur gepersonaliseerde berichten en nurture campagnes
  • Enriching: Werk records automatisch bij met gestructureerde én ongestructureerde data.
  • Scheduling: Plan interviews direct in met kandidaten, gesynchroniseerd met de agenda’s van de recruiter.
  • Analyzing: Volg prestaties in realtime en optimaliseer de output.
  • Researching: Bereid meetings voor met samenvattingen van eerdere interacties.
  • Guiding: Versnel onboarding met A.I.-aanbevelingen over de beste vervolgstappen
  • Generating: Maak razendsnel content aan en verbeter databasekwaliteit.

Geen one-size-fits-all

Amplify is geen one-size-fits-all oplossing, maar past zich aan jouw manier van werken aan, aldus Bullhorn. Of je nu een wereldwijd of lokaal opererend bureau bent. Of je net begint met A.I. of al verder gevorderd bent. ‘Met Amplify houd je zelf de controle over hoe, waar en wanneer A.I. wordt ingezet. Recruiters kunnen agents inzetten in hun dagelijkse workflow; managers kunnen Amplify op teamniveau automatiseren en zo de snelheid en kwaliteit in elke fase van het recruitmentproces verhogen. Amplify werkt intuïtief, flexibel en ondersteunt alle afdelingen, beschikbaar op zowel het Bullhorn Platform als de Bullhorn Recruitment Cloud.’

‘Dankzij de inzet van A.I. kunnen we onze focus verleggen naar relaties en resultaat.’

‘Amplify heeft ons recruitmentproces volledig veranderd’, aldus Will Hayes, COO van de Amerikaanse scale-up IDR. ‘Junior recruiters werken 30% sneller en senior teamleden verdubbelen hun output. Dankzij de inzet van A.I. kunnen we onze focus verleggen naar relaties en resultaat, terwijl routinetaken op de achtergrond automatisch verlopen. Nu we A.I. al het werk laten doen in sourcing, matching en screening is onze submit-to-hire ratio met 40% verbeterd, en we screenen maandelijks ruim 15.000 extra kandidaten. A.I. is geen extraatje meer, het is een onmisbare kracht in ons hele proces.’

Lees ook

Aethon haalt 9,6 miljoen op bij Endeit Capital om personeelstekorten aan te pakken

Aethon heeft een investering van 9,6 miljoen euro ontvangen van tech-investeerder Endeit Capital. Met deze financiering wil het bedrijf de ontwikkeling van zijn workforce-technologie te versnellen en de capaciteit verder opschalen om hardnekkige personeelstekorten in de zorg, kinderopvang, het onderwijs en de publieke sector aan te pakken.

Met de financiering wil Aethon de hardnekkige personeelstekorten in cruciale sectoren aanpakken.

De vraag in deze sectoren blijft namelijk groeien, terwijl organisaties steeds meer onder druk komen te staan door personeelstekorten, complexe regelgeving en een versnipperd leverancierslandschap. Aethon biedt hiervoor een dubbele oplossing: het inzetten van slimme technologie om de inzet van personeel beter te plannen, sourcen en managen, en tegelijkertijd het ontsluiten van arbeidspotentieel via gerichte investeringen in opleidingstrajecten.

Barrières wegnemen

‘Veel mensen willen graag bijdragen aan de zorg of het onderwijs, maar lopen aan tegen barrières zoals een gebrek aan training of te weinig flexibiliteit om te werken op hun eigen voorwaarden’, aldus Chris Kok, Managing Director van Aethon. ‘Wij nemen die barrières weg — door technologie te combineren met gerichte scholing zorgen we dat essentiële diensten bemenst en veerkrachtig blijven.’

‘Veel mensen willen graag bijdragen aan de zorg of het onderwijs, maar lopen daarbij tegen barrières aan.’

Centraal in deze strategie staat Aelio, het alles-in-één workforce platform van Aethon dat organisaties volledige controle geeft over hun flexibele personeelsinzet dankzij A.I.-gedreven recruitment, slimme matching, realtime planning, leveranciersbeheer, compliance- en kostenbeheertools en prestatiemonitoring — allemaal geïntegreerd in één omgeving. ‘Onze klanten hebben niet alleen behoefte aan inzicht, maar vooral aan wendbaarheid’, zegt Mitchell de Bos, managing director van Aelio. ‘Met dit platform kunnen ze beter anticiperen op de vraag, op tijd de juiste mensen inzetten en slimmer sturen op kosten en continuïteit van zorg.’

Mensgerichte innovatie

Inmiddels gebruiken meer dan 100 organisaties Aelio om vacatures sneller te vullen, medewerkertevredenheid te verhogen en efficiëntie te winnen – en zo levert de app waarde voor werkgevers, professionals en de samenleving. Ook voor werkenden zelf verbetert Aelio de ervaring: het platform biedt meer flexibiliteit in roosters, makkelijkere toegang tot passende opdrachten en meer transparantie over beloning en verwachtingen. De investering van Endeit Capital maakt het mogelijk om de technologie van Aethon verder uit te bouwen, de reikwijdte van Aelio te vergroten en A.I. dieper te integreren in het volledige staffing- en opleidingsproces.

Met de investering van Endeit Capital kan Aethon zijn technologie verder uitbouwen.

‘Dankzij de steun van Endeit kunnen we onze impact verbreden op een cruciaal moment’, voegt Kok toe. ‘We zijn trots om samen te werken met een partner die onze visie op mensgerichte innovatie deelt.’ Voor Endeit Capital weerspiegelt de investering het geloof dat de toekomst van werk in essentiële sectoren rust op slimme, schaalbare infrastructuur. ‘Wij investeren in bedrijven die hele sectoren toekomstbestendig maken’, zegt partner Martijn Hamann. ‘Aethon loopt voorop in de transformatie van workforce management in Europa – op een manier die ten goede komt aan organisaties, professionals én het publiek.’

Werf& Live

De CMO van Aethon, Joost van Dijk, was recent nog op Werf& Live, om daar op het hoofdpodium te vertellen over de vele transformaties die het bedrijf momenteel doormaakt, en hoe met name Aelio daarin een centrale plaats inneemt. ‘De tijd van flex is nú’, zei hij daarbij. ‘Maar dan moet je het wel anders regelen. Het roer moet om.’

‘De tijd van flex is nú. Maar dan moet je het wel anders regelen. Het roer moet om.’

Het bedrijf is ooit opgericht in Rotterdam als privé-studentenchauffeursbedrijf door Casper Bannet en Lennard van Vloten. Het sleepte de ene na de andere FD Gazelle in de wacht, en won in 2017 de titel Uitzendondernemer van het Jaar. Na de verkoop aan een private equity-partij kochten de oorspronkelijke ondernemers 2 jaar geleden het bedrijf weer terug. Met de investering door Endeit Capital is ook weer meer uitbreiding mogelijk.

Op de foto, van links naar rechts: Chris Kok (Managing Director Aethon), Martijn Hamann (Partner Endeit Capital), Mitchell de Bos (Managing Director Aelio), Joost van Dijk (CMO Mission Ae), Jonne de Leeuw (Partner Endeit Capital) en Martijn Leenears (CFO Mission Ae).

Lees ook

 

Nederlandse Homerun fuseert met Britse HRIS-leverancier Staff Squared en lanceert ‘Homerun HR’

De Amsterdamse HR-tech scale-up Homerun maakt bekend de krachten te bundelen met de Britse HRIS-leverancier Staff Squared. Deze strategische fusie betekent dat het designgedreven Applicant Tracking System voortaan ook een volledig HR-platform biedt, en wel onder de naam: Homerun HR. Met de lancering hiervan brengt het bedrijf nu 2 producten samen onder één dak: Homerun ATS en Homerun HR.

Wat ooit begon als een gebruiksvriendelijke wervingstool, ontwikkelt zich nu tot een geïntegreerd HR-ecosysteem.

Wat ooit begon als een gebruiksvriendelijke tool om wervingsprocessen te stroomlijnen, ontwikkelt zich nu tot een geïntegreerd HR-ecosysteem. Dankzij de technologie van Staff Squared breidt het platform haar dienstverlening nu uit met HR-functionaliteiten als personeelsdossiers, verlofbeheer, documentopslag en uitgebreide HR-rapportages. Zo ondersteunt Homerun voortaan de volledige employee journey – van sollicitatie tot personeelsbeheer.

Naar 1.400 bedrijven

Met de fusie groeit het klantenbestand van Homerun van 1.100 naar 1.400 bedrijven. Meer dan 300 organisaties die eerder met Staff Squared werkten, sluiten zich nu aan bij de Homerun-community. Dat betekent niet alleen een groei in gebruikersaantallen, maar ook een stevige versteviging van de positie van het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk én in de bredere Europese markt.

Het van oorsprong Nederlandse ATS Homerun gaat een strategische fusie aan met de Britse HRIS-leverancier Staff Squared. Tegelijk lanceert het 'Homerun HR', een geïntegreerd HR-ecosysteem – van sollicitatie tot personeelsbeheer.

‘Deze fusie brengt het beste van twee werelden samen’, aldus Oliver Pollard, CCO bij Homerun (links op de foto, naast COO Joris Zaalberg). ‘We kunnen organisaties nu helpen bij het aantrekken, aannemen én beheren van talent – allemaal via één soepel werkend en intuïtief platform. Ons doel? De volledige employee journey eenvoudiger, slimmer en leuker maken voor iedereen die erbij betrokken is.’

Bredere groeistrategie

De overname is onderdeel van een bredere groeistrategie van Homerun. Het nieuwe all-in-one-platform moet HR-teams helpen bij elke stap in het proces: van het bouwen van aantrekkelijke werkenbij-pagina’s en het opstellen van vacatureteksten tot het beheren van communicatie met kandidaten, personeelsgegevens, verlof en rapportages. Door al deze stappen naadloos op elkaar aan te laten sluiten, stelt de van oorsprong Nederlandse HR-tech scale-up, gevestigd in een kantoor vlakbij de iconische Munttoren, organisaties in staat om sterkere, meer op mensen gerichte werkplekken te bouwen.

Lees ook