O&P Rijk kiest 0to9 voor de arbeidsmarktcommunicatie van de Rijksoverheid

Als HR-dienstverlener van de Rijksoverheid is O&P Rijk onder andere verantwoordelijk voor de rijksbrede strategie voor arbeidsmarktcommunicatie. Daarnaast ligt de focus op de verdere doorontwikkeling van de digitale platformen zoals Werken voor Nederland en Ik werk voor Nederland, platforms die professionals binnen en buiten de Rijksoverheid steunen bij het ontdekken van carrièremogelijkheden en het vormgeven van hun loopbaan.

In het bijzonder zal ook het behoud en de ontwikkeling van rijkscollega’s belangrijk speerpunt zijn.

Samen met 0to9 wil O&P Rijk nu verder werken aan het versterken van de Rijksoverheid als aantrekkelijke werkgever. De afgelopen jaren is er met succes gewerkt aan het vergroten van de naamsbekendheid van de Rijksoverheid. Met 0to9 aan boord gaat de Rijksoverheid de relatie met doelgroepen verder verdiepen. In het bijzonder zal ook het behoud en de doorontwikkeling van rijkscollega’s een belangrijk speerpunt zijn.

Slim verbinden

‘De wervingsopgave voor de Rijksoverheid is enorm en voorlopig blijft de arbeidsmarkt heel krap’, aldus Jan Pieter Kaptein, Strategy Director bij 0to9. ‘Een deel van de oplossing is het behouden van professionals die nu al werkzaam zijn bij Rijksoverheid. Bijvoorbeeld door de oneindige hoeveelheid mogelijkheden binnen de Rijksoverheid op een slimme manier te verbinden met de behoeften van de interne doelgroepen.’

‘De wervingsopgave voor de Rijksoverheid is enorm en voorlopig blijft de arbeidsmarkt heel krap.’

Het profiel van het in Rotterdam gevestigde bureau sluit goed aan bij de doelstellingen van de Rijksoverheid, denken ze bij 0to9. Zo ontwikkelde het bureau een eigen aanpak waarbij waarden centraal staan als drijfveren voor gedrag. Creative Director Joost van Gorsel: ‘Wij zijn bijzonder trots om samen te werken met O&P Rijk en bij te dragen aan het versterken van hun werkgeversmerk. De Rijksoverheid heeft een unieke en belangrijke rol in de samenleving, en het is voor ons een geweldige kans om deze boodschap op een frisse, aansprekende manier over te brengen naar talentvolle professionals.’

Drugscampagne

0to9 verwierf eerder onder meer internationale bekendheid met een onorthodoxe drugscampagne voor gemeente Rotterdam die resulteerde in meerdere prijzen. Daarnaast heeft het bureau in de afgelopen jaren een stevig trackrecord opgebouwd rond effectieve arbeidsmarktcampagnes, onder meer voor de Koninklijke BAM.

Wij kijken enorm uit naar deze langdurige samenwerking’, aldus account director Ilse van der Kaaden. ‘Bij 0to9 streven we ernaar om betekenisvolle impact te maken met onze communicatie. Het winnen van deze prestigieuze opdracht voor de Rijksoverheid is een fantastische erkenning van onze aanpak. We zijn ontzettend trots op ons team, dat met toewijding, creativiteit en een flinke dosis lef telkens weer weet te verrassen.’

Lees ook

 

Haystack People neemt Idato over en lanceert: Needles

Naalden en hooibergen: in recruitment liggen ze vaak dicht bij elkaar. Dus zo vreemd is het niet dat Haystack People, specialist in IT-recruitment, Needles heeft gekozen als nieuwe naam voor het recent overgenomen vacaturemarketingbureau Idato. Met deze overname zet Haystack People naar eigen zeggen ‘een grote stap in de richting van innovatieve werving, waarbij organisaties sneller en voordeliger talent kunnen aantrekken voor een breed scala aan functies.’

De overname speelt in op de trend dat steeds meer mensen via sociale media een baan vinden.

Needles richt zich op vacaturemarketing via social media. Door gebruik van A.I., recruitmentdata en social media brengt het bureau vacatures heel gericht onder de aandacht bij de juiste doelgroep. Deze aanpak speelt in op de trend dat steeds meer mensen via sociale media een nieuwe baan vinden, terwijl de concurrentie op traditionele jobboards toeneemt. Needles claimt als resultaten bijvoorbeeld:

  • Een bereik van 25.000 tot 40.000 geschikte kandidaten per campagne.
  • Gemiddeld 30 geïnteresseerde reacties per vacature.
  • Tot wel 60% kostenbesparing ten opzichte van traditionele recruitmentmethodieken.

Continu leren

‘Met Needles benutten we de kracht van A.I. en laten we campagnes continu leren van eerdere resultaten’, aldus Stijn Koehler, directeur van Haystack People (rechts op de foto). ‘Zo zorgen we voor steeds betere prestaties en verlagen we tegelijkertijd de wervingskosten voor organisaties.’ De recente overname maakt het mogelijk om organisaties sneller en voordeliger te helpen met het vinden van de juiste mensen – en dat voor veel meer functies dan alleen IT.

Idato heeft een staat van dienst met meer dan 700 succesvolle campagnes.

Haystack People heeft zich jarenlang gericht op IT-professionals zoals softwareontwikkelaars en technische talenten binnen scrum-teams. De vraag naar ondersteuning bij andere functies op andere afdelingen – zoals financieel controllers, marketeers en accountmanagers – groeide echter sterk. De overname van Idato biedt een antwoord op deze behoefte. Idato was een pionier in vacaturemarketing met A.I. en heeft een staat van dienst met meer dan 700 succesvolle campagnes.

‘De volgende stap in recruitment’

Voor de directie van Haystack People is dit meer dan een zakelijke beslissing. ‘Dit voelt als een nieuw, innovatief avontuur’, zegt Ruben Ordelman (Needles, links op de foto boven). ‘We bouwen voort op een stevig fundament en voegen een methode toe die perfect aansluit bij de veranderende arbeidsmarkt.’

‘We voegen een methode toe die perfect aansluit bij de veranderende arbeidsmarkt.’

‘De arbeidsmarkt blijft in beweging, en met Needles spelen we in op de groeiende behoefte aan slimme, datagedreven oplossingen’, voegt Koehler toe. ‘Organisaties kunnen nu hun vacatures effectiever invullen en tegelijkertijd hun werkgeversmerk versterken.’

Lees ook

MrWork en STAYR slaan handen ineen om complete journey te bieden

De nieuwe strategische samenwerking combineert de kracht van de recruitment marketing automation van MrWork met de expertise van STAYR op het gebied van medewerkerbehoud. Het resultaat? Een integrale benadering van de Employee Journey tot aan duurzame retentie, zo stellen de twee bedrijven. Volgens henzelf vullen de twee partijen elkaar naadloos aan: daar waar MrWork zorgt voor een sterke instroom van talent, zorgt STAYR dat deze waardevolle medewerkers langer behouden blijven.

Employee Experience van A tot Z

‘Het aantrekken van talent is slechts de eerste stap’, aldus Mees van Velzen, oprichter en CEO van MrWork. ‘Wat er gebeurt nadat iemand start, bepaalt of die investering rendeert. Dankzij de samenwerking met STAYR kunnen wij onze klanten niet alleen helpen met het aantrekken van het juiste talent, maar ook met het vasthouden ervan, door een doelgroepspecifieke Employee Journey te creëren die relevant is per doelgroep en medewerkers blijft ondersteunen en inspireren.’

‘Het aantrekken van talent is slechts de eerste stap. Wat gebeurt nadat iemand start, bepaalt of die investering rendeert.’

De technologie van MrWork richt zich op het bereiken, informeren en converteren van de juiste kandidaten en hen naar een werkgever te leiden. STAYR vult deze reis aan door een vlekkeloze onboarding en een strategische aanpak voor medewerkersbetrokkenheid te garanderen. ‘Samen bouwen we een employee journey die klopt van A tot Z’, stelt Yuri van Helten, mede-oprichter van STAYR. ‘Van eerste kennismaking tot langdurige samenwerking.’

Innovatie door samenwerking

Dankzij de integratie van data en tools tussen beide bedrijven krijgen werkgevers een compleet beeld van de candidate én employee journey. De inzichten van MrWork moeten zorgen voor een betere grip op  het recruitmentproces, terwijl STAYR’s expertise in retentie wil helpen om strategische beslissingen te nemen op het gebied van personeelsbeleid. ‘Het delen van data tussen onze systemen maakt het mogelijk om niet alleen te zien hoe kandidaten de organisatie binnenkomen, maar ook wat nodig is om hen te behouden en te laten groeien’, aldus Van Helten. ‘Het is een win-win voor zowel werkgever als medewerker.’

‘Werkgevers hebben niet alleen behoefte aan meer sollicitanten, maar ook aan betere medewerkers die willen blijven.’

Met deze samenwerking richten MrWork en STAYR zich op het ondersteunen van werkgevers in het hele traject: van het aantrekken van talent tot het behouden van medewerkers. ‘Werkgevers hebben niet alleen behoefte aan meer sollicitanten, maar ook aan betere medewerkers die willen blijven’, zegt Van Velzen. ‘Samen zorgen we voor die duurzame verbinding.’

Lees ook

Stack Overflow en Indeed komen nu ook in Nederland met Stack Overflow Jobs

Sinds mei vorig jaar werken Stack Overflow en Indeed al samen aan een carrièresite speciaal voor developers. De samenwerking tussen de twee platformen heeft nu ook de oversteek naar het Europese vasteland gemaakt. Met als gevolg dat Stack Overflow Jobs als co-branded vacaturesite nu ook beschikbaar is voor geografische regio’s buiten de VS, waaronder Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland.

De samenwerking tussen de twee platformen heeft nu ook de oversteek naar Europa gemaakt.

Met deze vacaturesite willen beide platformen de carrièregroei van ontwikkelaars ondersteunen en bedrijven helpen cruciale technische functies te vervullen.  Volgens de Stack Overflow Developer Survey 2024 is slechts 1 op de 5 ontwikkelaars tevreden in zijn of haar huidige rol. Met een focus op de IT-community en het helpen van ’s werelds meest gewilde talent bij het vinden van bevredigende functies, wil Stack Overflow Jobs duizenden relevante vacatures binnen handbereik brengen van technische werkzoekenden.

Stack Overflow and Indeed today announced the next evolution of their longstanding partnership to deliver on the career development needs of the world’s most active developers, help companies improve their employer branding and hire hard-to-fill tech roles. The two companies will assist job seekers at every stage of their career, from seasoned professionals to those just getting started, and support searches for a variety of technology roles including front end to back end engineering to SRE and more.

7 miljoen vacatures bekeken

Sinds de Amerikaanse lancering van Stack Overflow Jobs in mei 2024 zijn er al meer dan 7 miljoen vacatures op bekeken. De uitbreiding naar Europa biedt een reeks oplossingen voor employer branding om Europese organisaties te helpen het juiste technologietalent aan te trekken en te binden. Met Stack Overflow Jobs kunnen werkgevers in Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk en Nederland nu hun wervingsinitiatieven ondersteunen door openstaande vacatures op een gespecialiseerde vacaturesite te plaatsen om ontwikkelaars en technologen in elke fase van hun carrière te bereiken, van doorgewinterde professionals tot starters.

Gebruikers kunnen vacatures zoeken op functietitel, trefwoorden of bedrijf of stad.

Om te zorgen dat het juiste talent de juiste mogelijkheden vindt, hebben de teams van Stack Overflow en Indeed duidelijk gedefinieerde criteria op basis van functietitel om te zorgen dat vacatures op Stack Overflow Jobs relevant zijn voor een technisch publiek. De vacaturesite ondersteunt zoekopdrachten voor allerlei technologische functies, van engineering tot ontwikkeling. Gebruikers kunnen vacatures zoeken op functietitel, trefwoorden of bedrijf of stad. Stack Overflow en Indeed blijven ook samenwerken aan bronnen en content om IT’ers te helpen bij het zoeken naar een baan en het ontwikkelen van hun carrière.

Vertrouwde community

‘De toewijding van Indeed om werkzoekenden te helpen hun volgende baan te vinden en hun carrière uit te bouwen met hun wereldwijde recruitmentplatform in combinatie met ons ongeëvenaarde bereik van tientallen miljoenen wereldwijde ontwikkelaars en technologen als de meest vertrouwde community voor ontwikkelaars en technologen is een vruchtbare samenwerking geweest’, aldus Stack Overflow-CEO Prashanth Chandrasekar. ‘We zijn blij dat we Stack Overflow Jobs kunnen aanbieden aan ontwikkelaars op de Europese markt die op zoek zijn naar een hoger niveau van hun carrière.’

‘Door Stack Overflow Jobs uit te breiden naar Europa, kunnen meer ontwikkelaars relevante vacatures ontdekken.’

‘Bij Indeed is het onze missie om mensen aan een baan te helpen. Dit houdt ook in dat we ontwikkelaars en technologen in staat stellen om functies te vinden die aansluiten bij hun vaardigheden en ambities’, vult Iain Hamilton, VP Product bij Indeed, aan. ‘Door Stack Overflow Jobs uit te breiden naar Europa, stellen we meer ontwikkelaars in staat duizenden zeer relevante vacatures te ontdekken, afgestemd op hun expertise. Samen met Stack Overflow maken we het makkelijker voor werkgevers om in contact te komen met technisch talent om innovatie te stimuleren, en voor werkzoekenden om hun carrière wereldwijd vooruit te helpen.’

Lees ook

Zorgorganisaties slaan handen ineen met Visma | Raet in strijd tegen diploma-, BIG- en VOG-fraude

In de zorg is het aantal fraudegevallen de afgelopen jaren flink gestegen. Vorige week nog kwam nieuws van RTL naar buiten waaruit blijkt dat valse papieren in de sector aan de orde van de dag zijn. Het gaat hierbij om valse diploma’s, maar ook om andere papieren die de veiligheid en kwaliteit in de zorg waarborgen. Zoals de Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG), Erkenning Verworven Competenties (EVC) en de BIG-registratie, die bijvoorbeeld verpleegkundigen nodig hebben. Doel van de wet BIG (Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg) is nu juist om patiënten tegen ondeskundig en onzorgvuldig handelen te beschermen.

Zorgorganisaties hebben in meerdere meetings meegedacht over werkbare oplossingen.

HR-dienstverlener Visma | Raet heeft de uitdaging opgepakt en lanceert komende periode meerdere functionaliteiten in hun software Youforce, die het frauderen met diploma’s, BIG-registraties en Verklaringen Omtrent Gedrag (VOG) moet helpen te voorkomen. Voor de softwareontwikkeling heeft het bedrijf de handen ineengeslagen met zorgorganisaties als Alrijne, Amaris, Cordaan, Espria en Zorgpartners Midden-Holland. Zij hebben in meerdere meetings meegedacht over wat uitdagingen zijn in het tegengaan van fraude en welke oplossingen werkbaar zijn voor de HR-afdeling.

Integratie met mijndiploma.nl

Visma | Raet kondigt daarna de lancering van drie nieuwe functionaliteiten aan. Zo wordt begin 2025 een rechtstreekse integratie met mijndiploma.nl opgezet, wat betekent dat als medewerkers bij een organisatie in dienst treden zij hun diploma moeten uploaden in Youforce vanuit dit DUO-register. Hiervoor is inloggen met een DigiD verplicht, wat diplomafraude onmogelijk maakt. Daarnaast wordt de Youforce-software zo ingericht dat elke maand een automatische controle van de BIG-registratie van bestaande medewerkers plaatsvindt.

De software controleert de BIG-registratie van medewerkers straks elke maand automatisch.

Hiermee wordt het voor werkgevers beter en makkelijker inzichtelijk of er medewerkers zijn die onverhoopt een maatregel vanuit het BIG-register opgelegd hebben gekregen, of dat iemands BIG-registratie volledig geschrapt is. Tot slot werkt het softwarebedrijf ook aan een functionaliteit die het mogelijk maakt om de echtheid van VOG’s automatisch te valideren in hun software. Nu moeten HR-professionals hiervoor nog naar validatie.nl gaan. De uitrol van deze functionaliteit zal later in 2025 volgen.

‘Ernstige zorgen’

‘We weten dat men zich in de zorgmarkt ernstige zorgen maakt over de gevolgen van mogelijke fraude’, aldus Remco te Ronde, Product Owner bij Visma | Raet. ‘Als softwareleverancier weten we ook hoeveel verschil het automatiseren van processen kan maken in dit soort kwesties. Met onze nieuwe functionaliteiten verwachten we een passende oplossing te bieden in de strijd van zorgorganisaties tegen fraude van diploma’s, BIG-registraties en VOG’s. We zijn trots dat we hiermee een steentje kunnen bijdragen aan het voorkomen dat mensen met onjuiste intenties in de zorg gaan werken.’

De IGJ deed in 2023 al een oproep om kandidaten nooit zomaar op hun blauwe ogen te geloven.

De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) deed in 2023 al een oproep aan de sector om kandidaten nooit zomaar op hun blauwe ogen te geloven en diploma’s en VOG’s van sollicitanten en werknemers goed te controleren en valse papieren te melden aan het Openbaar Ministerie en de inspectie. Dit naar aanleiding van de vele berichten die ook toen al de kop opstaken omtrent grootschalige fraude in de sector. In november vorig jaar bleek al dat de politie zich ernstig zorgen maakt over een ‘schrikbarende toename’ van criminelen die zonder diploma werkzaam zijn als zzp’er in de zorg. De politie stelde vast dat drugshandelaren, plofkrakers en geweldplegers ‘op grote schaal’ actief zijn in de zorgsector.

Vakbonden NU’91 en FNV Zorg en Welzijn doen een dringende oproep aan werkgevers om dit probleem van valse papieren ‘met de hoogst mogelijke prioriteit’ op te pakken. ‘Check dit aan de poort, dit kan en mag niet langer bestaan’, aldus FNV-bestuurder Saida Youssef tegen RTL. Femke Merel van Kooten van NU’91 valt haar bij. ‘Als bij een avonddienst een zorgprofessional denkt ‘hier klopt iets niet’, dan moet er direct worden gehandeld en niet pas de volgende ochtend, want het levert levensgevaarlijke situaties op.’

Lees ook

Bemiddelaar Bouwpeople voortaan verder onder de naam: Techers

Bouwpeople, bemiddelaar voor zzp’ers en opdrachtgevers in de technische installatiebranche, heet vanaf vandaag Techers. Beide merken zijn onderdeel van moederbedrijf Aditech. Techers werd in 2023 overgenomen en is net als Bouwpeople een ervaringsspecialist in zzp-bemiddeling in de techniek. Met één merk wil het bedrijf alles – voor zowel de zelfstandigen als de installatiebedrijven – zo simpel en overzichtelijk mogelijk houden. Martijn Lussenburg, algemeen directeur: ‘Het werk ‘simpel houden’ past bij ons bedrijf, én heeft gewoon praktische voordelen voor iedereen.’

‘Het werk ‘simpel houden’ past bij ons bedrijf, én heeft gewoon praktische voordelen voor iedereen.’

De samenvoeging lijkt op het eerste gezicht vooral een administratieve wijziging, maar volgens Lussenburg heeft het ook hele tastbare voordelen. ‘Met het samenvoegen van Bouwpeople en Techers wordt de administratie voor zelfstandigen versimpeld, de beste service van twee onderdelen gecombineerd en zijn extra voordelen voor alle zzp’ers toegankelijk. We lanceren gelijk ook een splinternieuwe digitale app van AFAS om uren in bij te houden.’ Aditech en Techers helpen meer dan 1.000 bedrijven met technisch personeel; van zzp’ers en uitzendkrachten tot en met deta-vast en werving & selectie.

Werf& Nieuwsbrief - Inschrijven

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief*
Nieuwsbrief*
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Hulp om te voldoen aan nieuwe regelgeving

Vanaf 1 januari 2025 handhaaft de Belastingdienst op schijnzelfstandigheid. Zzp’ers moeten kunnen aantonen dat ze hun werkzaamheden bij de opdrachtgever volledig zelfstandig uitvoeren. Lussenburg: ‘We merken dat veel zelfstandigen én inhurende bedrijven daarmee worstelen en niet precies weten wat ze moeten doen. Vakgemak betekent ook dat wij je daar compleet bij gaan helpen.’

‘Het is maar net waar jij gelukkig van wordt. En op welke manier jij lekker op je plek zit!’

‘Zo houden we toezicht op het aantal opdrachtgevers waarvoor een zzp’er werkt en de werkzaamheden die je doet. We gebruiken juiste modelovereenkomsten en zorgen ervoor dat de juiste documenten op orde zijn. Zo kunnen onze zzp’ers met een gerust hart aan de slag. Eigenlijk de ideale combinatie van vrijheid en lekker werken’, aldus Lussenburg. ‘Voor een enkeling is de verandering in 2025 het juiste moment om toch in loondienst te gaan. Ook daar helpen we ze bij. Bij ons kunnen ze dan zo door naar Aditech, de tak die juist meer de ‘werkgever’ is voor mensen in de techniek. Het is maar net waar jij gelukkig van wordt. En op welke manier jij lekker op je plek zit!’

Lees ook

BvB Groep slaat handen ineen met Salure voor versterkte HR- en payroll-services

Salure, een bekende speler in HR- en payroll-oplossingen, en de BvB Groep hebben de krachten gebundeld. De BvB Groep gaat daardoor voortaan verder onder de naam Salure. Deze stap moet de productiecapaciteit vergroten en kwaliteit van de geboden diensten vergroten, zo is de bedoeling. ‘Het is onze missie organisaties te ondersteunen in hun ontwikkeling tot aantrekkelijke werkgevers. Dit bereiken we door processen te stroomlijnen, werkdruk te verminderen en nieuwe inzichten te bieden’, aldus Paul van Hengel, directeur van Salure. ‘Met de extra mensen en expertise van BvB Groep kunnen we meer klanten bedienen en dit effectiever doen.’

‘Met de extra mensen en expertise van BvB Groep kunnen we meer klanten bedienen en dit effectiever doen.’

BvB Groep wordt volledig geïntegreerd in Salure. Dankzij deze integratie krijgen klanten van BvB Groep nu toegang tot de hoogwaardige diensten van Salure, die voldoen aan strikte kwaliteitsstandaarden zoals ISAE 3402 en ISO 27001. Daarnaast krijgt BvB Groep toegang tot de door Salure ontwikkelde controle software. Dit resulteert in efficiëntere processen, verbeterde nauwkeurigheid en betere inzichten in HR- en payroll-data, aldus Rob van Bruggen, directeur van BvB Groep. ‘Deze integratie stelt ons in staat om de dienstverlening naar een hoger niveau te tillen, met behoud van de persoonlijke aanpak die onze klanten waarderen.’

Het eerste zakennieuws van het nieuwe jaar: Salure en BVB hebben de krachten gebundeld, en gaan verder onder de naam Salure.

Toekomstperspectief

In de komende maanden zal Salure, als specialist in HR- en payroll-oplossingen, gevestigd in Gouda, zich richten op een naadloze integratie van BvB Groep, gevestigd in Nijkerk, met een focus op het leveren van verbeterde service en ondersteuning. Het al ruim 14 jaar bestaande bedrijf biedt zijn klanten zo vooruitstrevende oplossingen om hen optimaal te ondersteunen in hun HR-behoeften, waaronder payroll outsourcing, internationale HRM-oplossingen en software. Waar Salure nu al meer dan 100 medewerkers telt, komen er met de integratie van de BVB Groep ruim 20 nieuwe collega’s bij.

Lees ook

Uitzendketen Labour Power Company (LPC) doet met Vedaflex dertiende (!) overname in 5 jaar

Labour Power Company (LPC) neemt het vanuit Friesland, Groningen en Drenthe opererende uitzendbureau Vedaflex over. Vedaflex heeft 5 vestigingen in de Noordelijke provincies. Het is voor LPC de dertiende overname in zijn 5-jarig bestaan dat hiermee zijn positie in Noord-Nederland versterkt. Vedaflex richt zich op uitvoerend personeel in de sectoren techniek, bouw, productie, groen, grond, weg- en waterbouw en schoonmaak en vormt een welkome aanvulling op het productportfolio van LPC.

‘Met de aansluiting bij LPC kunnen wij gebruik maken van hun schaalgrootte.’

Gestart in 2013 vanuit Veendam, bouwde directeur Felicia Blijdorp de afgelopen jaren de succesvolle uitzendformule van Vedaflex uit naar 5 vestigingen in Dokkum, Sint-Anna Parochie, Groningen, Veendam en Emmen. Blijdorp: ‘Kenmerkend voor onze werkwijze is het investeren in mensen door het stimuleren van opleidings- en scholingstrajecten. Daarnaast lukt het ons om een hechte samenwerking met de opdrachtgevers te ontwikkelen om zo het juiste personeel te vinden. Met de aansluiting bij LPC kunnen wij gebruik maken van hun schaalgrootte en uitgebreide buitenlandse recruitmentnetwerk.’

Samenwerken met Workplanit

Vedaflex blijft als zelfstandig label actief onder de LPC-vlag. Het bedrijf wordt gekoppeld aan het in Vorden gevestigde Workplanit dat actief is met de formules Europrofessionals en Europlanit. ‘Wij zijn enorm blij met de sterke klantenbase en regionale focus die Vedaflex meebrengt’, aldus Wouter Siemes, die samen met Marieke Alten, Chantal te Pas en Martin ter Elst de directie van Workplanit vormt. ‘Vedaflex blijft werken vanuit de huidige locaties onder leiding van Felicia Blijdorp. Zowel op het gebied van commercie als backoffice zal een intensieve samenwerking worden opgezet.’

Sinds de oprichting in januari 2020 heeft LPC nu 13 bedrijven overgenomen.

Voor LPC betekent deze overname een substantiële uitbreiding in een gebied waarin het bedrijf nog niet was gevestigd. Sinds de oprichting in januari 2020 heeft LPC nu 13 bedrijven overgenomen. Naast EuroPlanit, Europrofessionals, en Vedaflex zijn dat Duijndam Works, Eurodetach, Goodmorning, HOBIJ, International Flex Job, International Job Challenge, Job Invest, Kobus Personeel & Organisatie, W&F Detacheringen en 1Voud Arbo. Volgens CEO Cor Konings voegt LPC met Vedaflex wederom een kwalitatief sterk uitzendbedrijf toe aan de organisatie. ‘Hiermee kunnen wij invulling geven aan onze verdere groeiambities in deze regio.’

Lees ook

Jan Beekman draagt na 20 jaar bij Mysolution operationele taken over

Na een carrière van 20 jaar bij Mysolution legt partner Jan Beekman per 1 januari 2025 zijn operationele taken neer. Sinds de oprichting in 2005 heeft Beekman, samen met zijn partners Arno de Haan en Reinier Nieuwenhuis, innovatieve softwareoplossingen ontwikkeld die organisaties in uitzenden, detacheren en werving & selectie ondersteunen.

‘Mysolution is een belangrijk deel van mijn leven geweest.’

Onder leiding van Jan Beekman groeide Mysolution uit van een team van 3 naar een internationaal opererend bedrijf met meer dan 250 medewerkers en kantoren in Nederland, Duitsland en Frankrijk. Beekman blijft betrokken als Non-Executive Board Member, waar hij het strategisch beleid zal blijven ondersteunen. “Mysolution is een belangrijk deel van mijn leven geweest, en ik ben dankbaar voor de samenwerking met onze klanten, partners en mijn collega’s. Ik zie met vertrouwen hoe het huidige managementteam onze missie voortzet”, aldus Beekman.

Lees ook

TheMatchbox overgenomen door Pixid Group (samen met Keensight Capital)

Het in Antwerpen gevestigde theMatchBox is gespecialiseerd in A.I.-gestuurde wervingsoplossingen, die kandidaten aan functies koppelt met behulp van een geavanceerde eigen tech-stack. theMatchBox ondersteunt 9 talen en bedient meer dan 100 klanten in Europa, waaronder in België, Nederland, Frankrijk, Italië en Duitsland. Daarnaast heeft het bedrijf sinds kort ook klanten in de VS, Oostenrijk en Portugal. theMatchBox integreert API’s en op maat gemaakte tools om het wervingsproces te stroomlijnen, de kandidaatselectie te verbeteren, de time-to-hire te verkorten en de productiviteit te verhogen.

theMatchBox ondersteunt 9 talen en bedient meer dan 100 klanten in Europa.

Pixid biedt innovatieve softwareoplossingen waarmee klanten hun externe workforce efficiënt kunnen beheren via een eenvoudig te bedienen, schaalbaar en kosteneffectief platform. In Nederland nam Pixid bijna 7 jaar geleden de bekende ATS-leverancier Carerix over. Dit jaar volgde onder meer ook de overname van het Amerikaanse VectorVMS. Het bedrijf wil naar eigen zeggen ‘alle belanghebbenden in de keten van tijdelijk werk bedienen via een end-to-end cloudgebaseerde oplossing, die een naadloze integratie biedt met een uitgebreid ecosysteem van technologische partners.’

‘Potentieel van A.I. maximaliseren’

theMatchBox blijft functioneren als een onafhankelijk bedrijf binnen de Pixid Group en biedt ondersteuning aan het  A.I.-competentiecentrum binnen Pixid. De acquisitie van theMatchBox moet de A.I.-strategie van Pixid verder versnellen en de volgende generatie klantgerichte oplossingen helpen voor te bereiden. Etienne Colella, President van Pixid Group (rechts op de foto): ‘We zijn verheugd het theMatchBox-team te verwelkomen bij de Pixid Group. De expertise van het bedrijf zal de productontwikkeling van de bestaande participaties in Pixid Group versnellen.’

‘We delen Pixid’s ambitie om nieuwe benchmarks te zetten in efficiëntie, schaalbaarheid en veiligheid.’

Jan Govaerts, CEO van theMatchBox (links op de foto), voegt toe: ‘Pixid is een toonaangevende speler in HR-tech en is de afgelopen jaren aanzienlijk gegroeid op basis van continue innovatie en toewijding aan het leveren van toonaangevende workforce managementoplossingen. We delen Pixid’s ambitie om nieuwe benchmarks te zetten in efficiëntie, schaalbaarheid en veiligheid binnen het workforce management-domein. Wij zijn verheugd toe te treden tot Pixid Groep en samen te werken om het potentieel van A.I. te maximaliseren ten behoeve van al onze klanten.’

Lees ook

Softwareleverancier zvoove neemt OnlineResults (bekend van Falcon) over

Drukke overnametijden voor zvoove, zelfverklaard Europees marktleider in softwareoplossingen voor de uitzendbranche. Na de afgelopen jaren al bekende Nederlandse partijen als RecruitNow, Pivoton, Planbition en HelloFlex te hebben overgenomen, rijgt het bedrijf nu een nieuwe naam aan de ketting, met de overname van OnlineResults uit Gouda, bekend van Falcon, SaaS‑cloudoplossing voor de werving van geschikte kandidaten. Falcon wordt na de overname geïntegreerd met het ATS Cockpit, dat zvoove eerder verwierf door de overname van RecruitNow.

Falcon wordt na de overname geïntegreerd met het ATS Cockpit.

Klanten zoals uitzendbureaus, detacheerders en werving‑en‑selectiebureaus moeten zo in staat worden zelfstandig wervingscampagnes uit te voeren. Falcon zorgt voor de automatische optimalisering van campagnes en stuurinformatie, zoals de cost per application en cost per hire, voor optimale media‑inzet. Met Falcon onder de motorkap genereren de klanten van OnlineResults, zoals Luba, Carriére, Randstad, Tempo Team, Trixxo, Treffer Uitzendbureau en Apics Flexjobs, met hun wervingscampagnes inmiddels jaarlijks meer dan 800.000 sollicitaties.

Datagedreven marketing

Oliver Muhr, ceo van zvoove: ‘De overname van OnlineResults is een volgende mijlpaal voor zvoove. Het Falcon-platform zullen we doorontwikkelen, als bouwsteen voor ons volledig schaalbare en effectieve SaaS-platform voor de Nederlandse, Europese en Latijns‑Amerikaanse uitzendbranche. Dankzij de innovatieve en datagedreven benadering van recruitment-marketing OnlineResults kunnen we onze wereldwijd duizenden klanten duidelijke concurrentievoordelen bieden.’

OnlineResults-CEO Tsjibbe Wiersma (foto): ‘Ons bedrijf heeft positie verworven als de betrouwbare recruitment-marketingpartner voor Nederlandse uitzendbureaus, detacheerders en werving- en selectiebureaus, met slimme software en diensten als beheerde wervingscampagnes; met datagedreven strategieën; en met effectief, klantgericht campagnebeheer. Deze overname is een uitstekende gelegenheid om onze diensten te verbeteren en op te schalen naar het wereldwijde zvoove-portfolio.’

Lees ook

Rakoo en The Selection Lab gaan samenwerken aan A.I. en datagestuurde oplossingen

Rakoo, online academy voor organisatiegroei, heeft een strategisch partnership aangekondigd met The Selection Lab, expert in datagestuurde en A.I.-gedreven talentselectie. Deze nieuwe samenwerking moet organisaties in staat stellen om niet alleen effectiever talent te selecteren, maar ook om continu te investeren in de groei en ontwikkeling van hun werknemers. Zo kunnen bedrijven talent optimaal selecteren en inzetten, zo is de gedachte. Danny Jacobs, partnermanager bij Rakoo: ‘Dit levert echt toegevoegde waarde: beslissingen kun je hiermee baseren op data in plaats van gevoel, wat leidt tot een wel 30% kortere time-to-fill.’

‘Beslissingen worden gebaseerd op data in plaats van gevoel, wat leidt tot een wel 30% kortere time-to-fill.’

In de huidige arbeidsmarkt wordt het steeds complexer om geschikt talent te vinden, merken beide partijen. The Selection Lab biedt organisaties de mogelijkheid om met generatieve A.I. een geautomatiseerd kwalitatief selectieproces in te richten, waarbij voor elke rol een op maat gemaakte ervaring wordt gecreëerd. Op basis van skills geeft The Selection Lab datagedreven inzichten in het potentieel van kandidaten binnen de functie en organisatie. Rakoo benut deze data vervolgens om kandidaten met op maat gemaakte opleidingsplannen te ondersteunen, zelfs wanneer hun achtergrond niet volledig aansluit bij het functieprofiel.

Inzicht in skills en ontwikkelgebieden

The Selection Lab richt zich op het in kaart brengen van skills en ontwikkelgebieden tijdens het selectieproces. Rakoo integreert deze data in hun online academy, zodat talentontwikkeling en performance management op elkaar aansluiten. Werkgevers krijgen hierdoor niet alleen inzicht in huidige vaardigheden en match met de organisatie, maar ook in het groeipotentieel van hun medewerkers. Het resultaat? Tot wel 20% lager personeelsverloop door betere matching en gerichte investeringen in talentontwikkeling en opleiding, zo claimen beide organisaties.

‘Recruitment en talentontwikkeling worden zo duurzaam en toekomstbestendig met elkaar vervlochten.’

Stefan van Duin, Partnership Manager bij The Selection Lab: ‘Onze samenwerking stelt organisaties in staat om niet alleen te bepalen welk talent ze het beste kunnen aannemen, maar ook hoe ze hen vervolgens optimaal kunnen ontwikkelen. Zo worden recruitment en talentontwikkeling duurzaam en toekomstbestendig met elkaar vervlochten.’

Meer weten over A.I.?

Op 28 november vindt bij Headfirst in Hoofddorp het Jaarcongres AI & Recruitment plaats, dat zich met name richt op de gevolgen van de opkomst van A.I. voor de recruitmentwereld. 

AI & Recruitment

Lees ook